Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 20:07
mijn eigen oude compaq evo n600c (1,2 ghz cpu) had de laatste tijd nogal kuren (plotseling uitvallen).
nu heb ik van een vriend een zelf laptop gehad maar dan met een 866mhz cpu.
gezien het verschil zou ik graag mijn eigen laptop willen blijven gebruiken, aangezien de cpu niet over te zetten is.

alleen kan ik niet ontdekken wat het probleem zou kunnen zijn. Voor ik beide laptops volledig uit elkaar schroef (mijn eigen heb ik al uit elkaar) zou ik graag willen weten of het mobo bijv. nog goed is, of beter nog: wat het eigenlijk het probleem is bij mijn eigen laptop. Hoe kan ik hierbij het probleem constateren? ik dacht dat het met de power connector te maken had, maar nu ik het mobo voor mij zie kan ik me niet meer voorstellen dat dat het probleem is. Daarbij wilde de laptop op het laatst echt nauwelijks nog aan en viel dan zo na een minuut of soms na 5 minuten weer uit.

alvast bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hitteprobleem? Dat ligt wel erg voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1,2ghz dat is bijna antiek ;)

ik zou de koelpasta misschien eens vervangen kost je ca 5 euro.
ook een grote stof verwijderings actie kan wonderen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Uitstoffen met een Compressor (Fan stil houden met bijv een schroevendraaier!)*, nieuwe koelpasta erop. En dan mooi Ubuntu installeren :) .

*Absoluut GEEN stofzuiger proberen te gebruiken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:48:
1,2ghz dat is bijna antiek ;)

ik zou de koelpasta misschien eens vervangen kost je ca 5 euro.
ook een grote stof verwijderings actie kan wonderen doen.
bijna antiek indd maar werkte voor mij nog prima voor waar ik hem voor gebruik.
stof bij de fan bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koelblok zou hier ook nog wel is aanwezig kunnen zijn he darkstone ;).

toen keken ze niet op kilotje meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
ga kijken of het helpt. Alleen heb ik ook dat hij echt niet meer aan te krijgen is. ga het straks weer proberen, maar vroeg me af of dat met de warmte te maken kan hebben (hij is nu al weken niet meer aangeweest dus warm zal hij nu niet zijn), of dat het bijvoorbeeld kan betekenen dat het mobo kaduuk is of iets anders. Helaas is het niet mogelijk om de cpu om te wisselen bij die type (600c). als ik 610 of 620 had gehad had dit wel gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 50Miles
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Als je laptop slecht gekoeld wordt, is het een kwestie van seconden voordat hij te heet wordt. Denk warmteprobleem. Eerder gezien. Meestal stof in fan, of fan stuk.

Aan mijn posts kunnen geen rechten worden ontleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
bedankt.

ik heb nog de volgende aanvulling op het probleem:
net geprobeerd te starten. dat lukte aanvankelijk (niet direct, beetje pielen met de power connector). kwam in de bios terecht en daar kreeg ik een melding van invalid system disk. logisch, de hdd had ik er niet inzitten. ik heb de laptop uitgezet, de hdd erin geschoven en nu krijg ik hem niet meer aan.

ik heb de power op de laptop aangesloten en afhankelijk van hoe ik het stekkertje vast houdt knippert het lampje bij het ronde bus (dat volgens mij symbool staat voor de harde schijf) de hele tijd heel snel achter elkaar. Met de laptop kan ik vervolgens niets beginnen.
het gaat om een compaq evo n600c met 30gb harde schijf en 1,2 ghz processor.
deze heeft aan de voorzijde drie lampjes:
de eerste is overduidelijk voor de power
de tweede is van een batterij die opgeladen wordt, en staat symbool voor een accu
de derde is een soort van busje / cilinder. dit lampje knippert de hele tijd en volgens mij staat deze voor de harde schijf (het lampje brandt/knippert ook regelmatig als teken van activiteit toen deze het gewoon nog deed).

nu ik de hdd eruit heb krijg ik de laptop ook niet meer aan.

ik zou graag de 1,2 ghz processor willen gebruiken maar zie geen mogelijkheid om deze eruit te halen en in de andere laptop te stoppen. en zoals gezegd, ben ik bang dat er misschien meer aan de hand is dan dat het te warm wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
aanvulling: ik heb nu de laptop al een paar minuten aan staan met een hd erin. ik heb het stekkertje van de power adapter nu ondersteund. de laptop doet het, nu de stekker geen speling heeft dus het lijkt toch alsof de power connector van de notebook het probleem is. alleen heb ik geen flauw idee wat ik hier aan kan doen.
zodra ik de laptop namelijk verplaats zal deze gelijk uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09 20:55

D4NG3R

kiwi

:)

Tenzij je je huidige laptop kan fixen, is dit het niet waard om nog mee te gaan prutsen..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1