MKV2VOB, compleet MKV bestand omzetten naar VOB lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een MKV bestand (11GB) dat ik graag via de PS3 wil laten afspelen. Dit wil ik dan doen via mijn NAS (Synology DS209).

Mijn laptop en de DS209 kunnen wel MKV afspelen de PS3 uiteraard (en helaas) niet..

Nu heb ik dus MKV2VOB gedownload en al diverse instellingen geprobeerd.
De uitkomst is echter elke keer een bestand van een +/-8MB en duurt een seconde of 6.

Iemand een idee hoe dat kan? En nog beter, wat ik eraan kan doen?

Ik heb ook GOTsent (link werkt niet meer) en TSMuxer (krijg elke keer de foutmelding dat het geen geldige win32 toepassing is) zonder succes geprobeerd.

Wellicht van toepassing:
Laptop met Win7 ultimate, 4GB intern, T7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik ps3 media server.

Is een heel topic over op tweakers

hier

Playstation 3 als media center - deel 5

Koppeling moet je wel kunnen maken denk ik zelf tussen de nas en ps3 via die server.

Als toevoeging http://www.ps3-media.nl/tutorials/272-tut-mkv.html de instellingen waarop het zou moeten werken. Anders misschien een allcodecpack downloaden

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
readytoflow schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:08:
Nu heb ik dus MKV2VOB gedownload en al diverse instellingen geprobeerd.
De uitkomst is echter elke keer een bestand van een +/-8MB en duurt een seconde of 6.
Wélke settings precies?

Geeft 't nog een foutmelding oid?

Heb je meerdere MKV's geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:20
Hier ook een nas gebruiker icm. ps3.
Tuurlijk werkt het via ps3 media server maar veel mensen waaronder ik wil geen laptop/pc opstarten om vervolgens een film/serie te kijken.
Heb b.v. een hele reeks tekenfilms voor de kids omgezet via mkv2vob (sommigen ook via tsmuxer naar m2ts formaat) en kunnen nu op elk moment bekeken worden via de nas, ze weten precies hoe het werkt en het is altijd beschikbaar.
Ik zelf heb de instellingen in mkv2vob bij Video Transcoding en Output op Auto File Extensions op Auto staan.
Transcoding codec ligt eraan welke kwaliteit je wilt, veel dingen hoeven niet getranscode te worden maar voor sommige dingen vind ik mpeg-2 prima. Voor mezelf ook Always Transcode DTS aan staan want merkte bij een enkele film geen geluid.
Heeft eigenlijk altijd gewerkt maar moet zeggen dat ik het niet zoveel meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:30:
Gebruik ps3 media server.

Is een heel topic over op tweakers

.... Anders misschien een allcodecpack downloaden
Zie wat Tadream schrijft. Ik heb juist de combi NAS-PS3 gemaakt om niet m;n laptop/PC aan te moeten zetten voor grote downloads of het kijken van foto's/films of het luisteren naar muziek.
Dus de PS3 mediaserver is voor mij geen optie.
Ik zie overal positieve berichten over MKV2VOB, maar ik krijg zoiets simpels niet voor elkaar?

Er wordt gewoon maar een heel klein deel (6 seconden) omgezet. Ik heb al diverse instellingen geprobeerd
Maar dit werkt o.a niet:
Audio: English
Video Transcoding:Auto
Subtitle: Dutch
File splitting: FAT32
Output: m2ts (en mpg)
Transcoding Codec: MPEG2 (en x264)

Check:
Always Encode Subtitles
Load subtitles
Uso old file format
Updates

Ik pak de file op:
Videos\film.mkv

destination:
Videos\PS3\

Dan duurt het 15 seconden en is de film omgezet (niet dus).

De film kan wel gewoon via VLC worden afgespeeld overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:32:
[...]

Zie wat Tadream schrijft. Ik heb juist de combi NAS-PS3 gemaakt om niet m;n laptop/PC aan te moeten zetten voor grote downloads of het kijken van foto's/films of het luisteren naar muziek.
Dus de PS3 mediaserver is voor mij geen optie.
Ik zie overal positieve berichten over MKV2VOB, maar ik krijg zoiets simpels niet voor elkaar?

Er wordt gewoon maar een heel klein deel (6 seconden) omgezet. Ik heb al diverse instellingen geprobeerd
Maar dit werkt o.a niet:
Audio: English
Video Transcoding:Auto
Subtitle: Dutch
File splitting: FAT32
Output: m2ts (en mpg)
Transcoding Codec: MPEG2 (en x264)

Check:
Always Encode Subtitles
Load subtitles
Uso old file format
Updates

Ik pak de file op:
Videos\film.mkv

destination:
Videos\PS3\

Dan duurt het 15 seconden en is de film omgezet (niet dus).

De film kan wel gewoon via VLC worden afgespeeld overigens.
Okay ja het kwartje viel was iets te snel met mijn conclusie. Heb namelijk zelf de pc als nas.

Kan je anders met gspot http://www.headbands.com/gspot/ kijken waaruit je .mkv bestand bestaat?

Mkv is tenslotte slechts een container.

Edit je partitie is die fat32. Die kan namelijk max met bestanden van 4GB omgaan

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Het valt mij de laatste tijd ook op dat MKV2VOB niet meer altijd een goede uitput geeft (halve minuut film ofzo ipv de hele film). Hiervoor ging het wel altijd gewoon goed.
Ik weet niet of het sinds een bepaald moment altijd mis is gegaan of ook nog wel eens goed, de laatste tijd heb ik niet veel films gekeken.

Ik zal er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:40:
[...]
Okay ja het kwartje viel was iets te snel met mijn conclusie. Heb namelijk zelf de pc als nas.

Kan je anders met gspot http://www.headbands.com/gspot/ kijken waaruit je .mkv bestand bestaat?

Mkv is tenslotte slechts een container.

Edit je partitie is die fat32. Die kan namelijk max met bestanden van 4GB omgaan
Ik zal vanavond eens kijken naar wat je over het MKV bestand zegt.
Laptop partitie is NTFS. Het bestand dat er nu uitkomt is dus slechts 8MB groot. Stopt dus niet bij 4GB.

Mijn NAS accepteert ook films die ik vanuit mijn HD decoder naar de NAS kopieer. En die zijn vaak ook iets van 8GB groot. Aan die kant dus ook geen beperking.

Is er wellicht nog een ander programma dat ik hiervoor kan gebruiken? (niet de 2 die ik in de TS genoemd heb, want die werken ook niet bij mij?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:25:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken naar wat je over het MKV bestand zegt.
Laptop partitie is NTFS. Het bestand dat er nu uitkomt is dus slechts 8MB groot. Stopt dus niet bij 4GB.

Mijn NAS accepteert ook films die ik vanuit mijn HD decoder naar de NAS kopieer. En die zijn vaak ook iets van 8GB groot. Aan die kant dus ook geen beperking.

Is er wellicht nog een ander programma dat ik hiervoor kan gebruiken? (niet de 2 die ik in de TS genoemd heb, want die werken ook niet bij mij?).
http://www.videohelp.com/tools/mkv2vob

Bij alternative staan nog iets 8 andere alternatieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Zo, was gisteren wat laat geworden. Nog een andere film geprobeerd met MKV2VOB.
Via dat gspot zag ik bij de eerste film eigenlijk bijna niks staan. Daar zal dan wel iets mee zijn.

2e film werd wel door MKV2VOB behandeld en resulteerde (redelijk snel) in een bestand van 14GB. Dat heb ik naar de NAS gekopieerd. Vanochtend even snel proberen te kijken via de PS3. Kreeg geen foutmelding, maar had ook geen beeld? Kon ook niet voor of achteruitspoelen. Beeld bleef gewoon zwart.
Zal dezelfde file eens op de laptop bekijken vanavond. Als 't ie daar wel wordt afgespeeld, dan zal ik de film eens rechtstreeks naar de PS3 brengen...

Maar ben al wel een stap dichterbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:52

RnB

Welke versie gebruik je? Ik bemerkte dat nieuwere versies dan 2.4.7 niet naar behoren werken. Google op 2.4.7 en installeer die en gebruik de volgende settings:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/73mp38.png

Mocht je geen DTS systeem hebben staan, vink dan even het transcode DTS aan.
Deze moet gewoon werken. :)

O ja en vergeet niet om automatic update uit te zetten, anders installeert ie steeds de nieuwste versie.

[ Voor 14% gewijzigd door RnB op 10-03-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

readytoflow schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 09:56:
Zo, was gisteren wat laat geworden. Nog een andere film geprobeerd met MKV2VOB.
Via dat gspot zag ik bij de eerste film eigenlijk bijna niks staan. Daar zal dan wel iets mee zijn.

2e film werd wel door MKV2VOB behandeld en resulteerde (redelijk snel) in een bestand van 14GB. Dat heb ik naar de NAS gekopieerd. Vanochtend even snel proberen te kijken via de PS3. Kreeg geen foutmelding, maar had ook geen beeld? Kon ook niet voor of achteruitspoelen. Beeld bleef gewoon zwart.
Zal dezelfde file eens op de laptop bekijken vanavond. Als 't ie daar wel wordt afgespeeld, dan zal ik de film eens rechtstreeks naar de PS3 brengen...

Maar ben al wel een stap dichterbij.
Dan ontbreken waarschijnelijk de goede codecs.

Je kunt proberen dit te installeren http://www.windows7codecs.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Met die conversie hoeven er geen extra codecs geïnstalleerd te worden, deze moet Windows (mits Vista/7) gewoon correct af spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RnB schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:18:
Met die conversie hoeven er geen extra codecs geïnstalleerd te worden, deze moet Windows (mits Vista/7) gewoon correct af spelen.
Een .mkv is een container.

Wikipedia: Container format (digital)

Dus je weet nooit precies wat er in een.mkv staat

Hier nog een leuk artikel http://www.pcworld.com/ar...odecs_and_containers.html

offtopic
http://corecodec.com/products/coreavc imho in mijn ogen de beste codec die er is om h.2464 af te spelen _/-\o_

Concreet het probleem van readtoflow.

Hij heeft een .mkv bestand. Hij heeft de tool gspot deze tool kan een container op codecs scannen. Als er geen codecs worden gevonden dan missen deze. Met behulp van all round codec back kan je dit simpel oplossen.

Ik zelf kies ervoor om zelf alle codecs te kiezen geeft mij een leuke uitdaging en een all in 1 codecpack is de makkelijkste oplossing.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:05:
[...]

Dan ontbreken waarschijnelijk de goede codecs.

Je kunt proberen dit te installeren http://www.windows7codecs.com/
Kun jij mij uitleggen hoe je codecs (voor Windows 7) op de Playstation 3 moet installeren? B)

Verder maakt het mkv2vob geen flikker uit of je wel of geen codecs geïnstalleerd hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 10-03-2011 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:06:
[...]

Kun jij mij uitleggen hoe je codecs (voor Windows 7) op de Playstation 3 moet installeren? B)

Verder maakt het mkv2vob geen flikker uit of je wel of geen codecs geïnstalleerd hebt.
Hangt echt wel af met welke .mkv hij werkt ;)

Als mkv2vob het bestand niet goed uitleest heb je wel degelijk een probleem.

Lekker bij de hand ipv dat je concreet meedenkt aan de oplossing. :(

Als je tevens verder las dan je neus lang is ben ik tenminste met 8 andere alternatieven gekomen.

Zelf geen rechtstreekse ervaring met mk2vob, maar probeer tenminste te helpen ipv een andere met een simpele redenering die de plank volledig mis slaat in de grond de boren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Ik draai MKV2VOB onder Linux met WINE. Ik heb géén Windows-codecs of whatever geïnstalleerd (duh). MKV2VOB maakt gebruik van z'n éigen libmatroska.dll (neem maar eens een kijkje in de 'tools'-directory) en voor eventueel converten, waar hij wél codecs voor nodig heeft, gebruikt het mencoder, een onderdeel van mplayer, een open-source-applicatie met alle codecs in zich gebouwd.

Verder mag je me wederom uitleggen wat je bedoelt met "hangt af met welke .mkv hij werkt", want mkv = mkv en daarvoor wordt gewoon de bijgeleverde libmatroska.dll (en andere bijgeleverde dlls) voor gebruikt.

En excuus als ik probeer te voorkomen de TS op een compleet dwaalspoor te brengen.

Verder gaf RnB al een goeie tip om de correcte versie te gebruiken en verder raad ik de TS aan om met kleinere files eventjes te experimenteren. Samples bijvoorbeeld, dat download en werkt een stuk sneller. Concreet genoeg?

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 10-03-2011 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osiris schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:21:
Ik draai MKV2VOB onder Linux met WINE. Ik heb géén Windows-codecs of whatever geïnstalleerd (duh). MKV2VOB maakt gebruik van z'n éigen libmatroska.dll (neem maar eens een kijkje in de 'tools'-directory) en voor eventueel converten, waar hij wél codecs voor nodig heeft, gebruikt het mencoder, een onderdeel van mplayer, een open-source-applicatie met alle codecs in zich gebouwd.

Verder mag je me wederom uitleggen wat je bedoelt met "hangt af met welke .mkv hij werkt", want mkv = mkv en daarvoor wordt gewoon de bijgeleverde libmatroska.dll (en andere bijgeleverde dlls) voor gebruikt.

En excuus als ik probeer te voorkomen de TS op een compleet dwaalspoor te brengen.

Verder gaf RnB al een goeie tip om de correcte versie te gebruiken en verder raad ik de TS aan om met kleinere files eventjes te experimenteren. Samples bijvoorbeeld, dat download en werkt een stuk sneller. Concreet genoeg?
Je weet dat .mkv een container is. Dus de ts heeft al aangegeven dat gspot de codecs in de .mkv niet herkende. http://www.matroska.org/technical/specs/codecid/index.html

Goede tip als diverse andere .mkv's wel werken en gspot herkent deze wel, waarom zou het volgens jou uitgesloten zijn dat het om een codecprobleem gaat.

Zoals ik al aangaf kunnen er in een .mkv diverse codecs zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
MKV2VOB gebruikt MediaInfo.exe (zie de 'tools'-directory) om te identificeren wat er allemaal in de MKV zit. Mocht er iets in zitten qua codec wat niet ondersteunt wordt door de PS3, dan gaat MKV2VOB m.b.v. mencoder.exe (zie de 'tools'-directory) het complete bestand transcoden naar MPEG-2, XviD of x264, afhankelijk van wat je ingesteld hebt.
Mocht MKV2VOB d.m.v. MediaInfo.exe en/of mencoder.exe (heb nog niet in de source gekeken hoe/wat) zien dat het helemaal niet gaat lukken, dan stopt het met omzetten en geeft het een foutmelding.

Dit alles is allemaal ongeacht welke codec er op het OS ingeïnstalleerd staat. (Getuige wederom het feit dat het ook probleemloos werkt allemaal onder Linux met WINE.)

Dus zelfs al mocht het wél een codec-probleem zijn (lees: een codec die niet door mencoder ondersteund is), dan gaat het installeren van die codec NIETS oplossen, puur omdat mencoder geen gebruik maakt van de codecs in het OS.

[ Voor 13% gewijzigd door Osiris op 10-03-2011 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afwachten wat nu precies de .mkv is van de ts.

Hij gaf aan dat anderen .mkv het wel deden.

Dus neem aan ondanks dat memcoder veel codecs ondersteunt. De juiste codec ontbreekt dan bij memcoder. Of anders gezegd een .mkv met een aparte codec.

Iedergeval gebruik ik zelf geen mkv2vob. Dus wist dit allemaal niet nu daarom ook memcoder ff opgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Pfff...Ik snap er niks meer van. Maar goed GSPot gekeken vna 2e file:
  • Size 13,9 GB
  • File Type: Matroska Media File (.MKV)
  • Mime type: video/x-matroska
  • Status: ready (143 codecs)
Meer zie ik er niet in staan.

De file heb ik omgezet naar MPEG2 via MKV2VOB.
Nu heb ik die MPEG2 film direct op de PS3 gezet, maar ik kan hem dus niet afspelen?
Wel zie ik van het bestand zo'n voorfragmentje als ik erop sta. Bij afspelen, gewoon zwart scherm spoelen etc. niet mogelijk.

De MPEG2 kan ik wel gewoon afspelen op mijn laptop.

Nu lijkt het omzetten dus wel te lukken, maar het afspelen niet?
Ik ga het nogmaals proberen, maar dan met die versie 2.4.7.
Maar dat wordt pas weer morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Dat is dus precies het probleem met die nieuwste versies (>2.4.7).
Hij patcht de DTS soundstream niet meer goed, waardoor heel die film naar de klote is, wanneer deze gemuxt is. Dit kan je zien adv het feit dat ie bij de nieuwste versies niet meer zo lang doet over patching DTS, itt oudere versies, waarbij het patchen langer duurt dan het muxen zelf.

Ik zeg, probeer ff die oude versie, gebruik de eerder besproken instellingen en het moet geheid werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, die had ik gedownload. Maar nou zag ik vanochtend dus dat ik toch weer de nieuwste versie open had staan. zal vanavond alles nog een keer verwijderen en dan 2.4.7 nog een keer downloaden.

Kijken of dat beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Heb je automatic update afgevinkt? Hij update en installeert namelijk automatisch wanneer dat aangevinkt staat. Wat je kan doen is 2.4.7 downloaden en installeren, je internet uitzetten, dan pas mkv2vob openen en het afvinken.
Of internet aanlaten, dan het update gebeuren wegklikken, automatic update afvinken en 2.4.7 opnieuw downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Nee, ik had hem vanacht verwijderd en opnieuw geïnstalleerd (die versie 2.4.7 alshet goed is). Maar er is ergens iets misgegaan denk. Was ook een beetje laat geworden en wilde het even snel snel doen.

Maar wel een goed ja. even wlan uitzetten voor de zekerheid. En nog een keer checken of ik echt wel versie 2.4.7. heb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Eindelijk is het gelukt!
Met versie 2.4.7 9was even goed zoeken, de meeste links was het alsnog de nieuwst versie.

Eerste keer ging het alsnog mis. Geluid was niet goed (ruis). Maar met DTS aangevinkt, werkt het wel!
Wat dan wel weer vreemd is, want mijn Onkyo receiver heeft wel degelijk DTS aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Afhankelijk van welke modus je gebruikt probeert hij de DTS-stream stiekem te verpakken als LPCM-stream, zodat de PS3 gefopt wordt. Dit doet hij bij de modus "File", omdat de PS3 schijnbaar dan geen DTS accepteert, terwijl LPCM probleemloos gaat. En de PS3 kijkt verder niet uit z'n doppen en pleurt 't geheel gewoon richting receiver. (Mits je verder geen volume-veranderingen aanbrengt in 't menuutje van de PS3.)

Het zóu kunnen dat jouw receiver niet goed om kan gaan met dit alles. En check vooral ook even de popup-mededeling als je rechtsboven op "No sound? blabla" klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

readytoflow schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 01:53:
Eindelijk is het gelukt!
Met versie 2.4.7 9was even goed zoeken, de meeste links was het alsnog de nieuwst versie.

Eerste keer ging het alsnog mis. Geluid was niet goed (ruis). Maar met DTS aangevinkt, werkt het wel!
Wat dan wel weer vreemd is, want mijn Onkyo receiver heeft wel degelijk DTS aan boord.
Dat is dan weer jammer.. Staat bij je geluidssettings van je ps3 DTS wel aangevinkt? Ruis krijg je pas wanneer het apparaat geen DTS ondersteunt (ik heb het op mijn oude laptop, ps3 werkt ie dan wel).
En hoe heb je je ps3 aangesloten, wel digitaal neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
Ja, optisch aangesloten en DTS staat aangevinkt (verder ook nooit problemen mee gehad eigenlijk). Ik zal zo nog eens dezelfde film ernaartoe sturen en de opties onder het driehoekje uitproberen.

Update:
Net nog een keer de film met MKV2VOB geconverteerd, nu met DTS. Maar werkt niet hoor! Opties onder 'het driehoekje' werken geven verder ook geen oplossing.

Wel vreemd, zoals gezegd, normaal geen problemen met DTS op PS3.

[ Voor 37% gewijzigd door readytoflow op 12-03-2011 10:45 ]

Pagina: 1