Toon posts:

[LCD] Nieuwe TV i.c.m. gebruik voor hd content

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede forum gebruikers,

Al een tijdje ben ik opzoek naar een nieuwe tv. An sich zou dit geen moeilijke opgave zijn, echter wil ik op deze TV ook veel films gaan kijken die binnenkomen op mijn computer. Nu heb ik al verschillende fora afgezocht en vele sites bekeken over hoe ik dit kan koppelen. Maar nu blijf ik zitten met de vraag wat de beste oplossing is. En vooral waar ik bij de aanschaf van een nieuwe tv op moet letten.

Ik beschik over een grafischekaart met dvi uitgang en s-video, wat zijn de opties hiermee? En met name hoe krijg ik het geluid van de computer over naar de TV.
Daarnaast bestaat er misschien de optie van het gebruik van een USB-stick of een externe harde schijf.

Misschien zou ik hier zelf ook meer research naar kunnen doen, maar door de bomen zie ik het bos op dit moment niet meer.

Daarom mijn vraag, wat zijn de opties als ik films wil kijken van mijn pc op mijn TV, en waar moet ik op letten bij de aanschaf van een nieuwe tv?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een XBMC mediacenter op basis van een Zotac Z-Box barebone-kastje. Die stuurt geluid en beeld via de hdmi-uitgang, maar ik stuur geluid voorlopig optisch naar m'n receiver en beeld via hdmi naar m'n tv (ben aan het sparen voor een nieuwe receiver met hdmi-in- en uitgangen). Ik zou dus sowieso voor de dvi-oplossing gaan (verloopstekkertje naar hdmi kopen), s-video ziet er niet uit voor een lcd-televisie. Dat levert je geen hd-beelden met pixelmapping, dvi-->hdmi wel.

Overigens zijn er videokaarten waarmee je geluid via hdmi kunt versturen, wellicht is dat een interessante upgrade voor je PC? Anders zou je bij je tv moeten kijken of je geluid op een andere manier binnen kunt laten komen, vaak wordt het dan stereo (geen probleem, je tv kan toch geen surround weergeven). Je hebt dus geen home cinema systeem? Of kun je niet de speakers van je computer gebruiken? Speakers op lcd-tv's zijn meestal ronduit bagger, dus alles is beter dan dat.

[ Voor 3% gewijzigd door Grrrrrene op 08-03-2011 19:33 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel, dan ga ik voor de DVI optie. Een mediacenter is onhandig in de gegeven situatie. Ik geef de voorkeur toch gebruik te maken van de speakers van de desbetreffende tv. Wat voor optie zijn er dan? Kan ik een verloop stekkertje kopen van een normale 3,5 mm audio naar tv aansluiting (rood/wit was dit toch?) Of ik heb ook een S/PDIF uitgang op mijn computer? Hoe kan dat gekoppeld worden aan de tv?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat ligt nogmaals aan de tv die je uitzoekt. Dat kun je echt het beste in de winkel navragen. En of je van 3.5mm naar 2x tulp (rood/wit) kunt, kun je natuurlijk binnen een minuut met google vinden :*

Dit topic gaat op slot, mocht je verder nog vragen hebben (na zelf wat beter te hebben gezocht), dan mag je een nieuw topic openen waarin je uitlegt waar je mee vastzit en wat je zelf al hebt uitgezocht :)

[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 09-03-2011 15:39 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Dit topic is gesloten.