Hoe zorgen dat pc onthouden wordt in router?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:55
Ik wil graag WOL over het internet gebruiken. Dat werkt prima als ik de pc net uit heb gezet, maar na een nachtje werkt het niet meer. Pc wordt dus vergeten in de router.

Nu heb ik 2 routers:
1 Speedtouch 706 dichtgetimmerd door Online
2 WL500G die als accespoint dient (hierop zit alle netwerkzooi + wifi).

Goed, met de wl500g lukt het zeker, MAAR, deze staat in acces point modus, en doet dus niks anders dan bridgen. Hierop kan ik niets met ARP tabels instellen dus.

De speedtouch KAN het wel, maar ik MAG er niet via telnet in dus dat wordt ook niets.

Voordat ik een 2e speedtouch er tussen zet waarbij ik wél in telnet mag (dus puur voor het ARP gebruik) wil ik graag weten of ik het kan instellen met de apparatuur die ik nu heb.

één voorwaarde, de WAN poort van de WL500g mag NIET gebruikt worden (althans, niet voor internet, want die poort klapt eruit als hij teveel data moet versturen, bekend probleem met wl500g). Ik kan hm dus niet in 'Home Gateway' modus gebruiken.
Ik moet dus een optie hebben waarbij de WL500g de boel wél routert (dus ik in de ARP bezig kan) maar níet de WAN-poort gebruikt.

Iemand tips? Zat te denken om hem wel in Home Gateway te zetten en dan in linux (wl500g) de WAN toe te wijzen aan een andere poort, dus ipv eth5 op eth4 bijvoorbeeld, zodat ik dus wél de routeringfunctie kan gebruiken. Maar misschien was er een makkelijkere tip.

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 08-03-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 16:42
In me draytek router is het mogelijk om Bind IP to Mac te gebruiken om zo je router er voor te laten zorgen dat het MAC adres bekend blijft in de router. Je zult naar een soort gelijke functie rondom het DHCP verhaal moeten zoeken in je huidige apparatuur.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
Die optie heb ik helaas niet... wel een optie om altijd hetzelfde IP te gebruiken bij een computer maar die helpt niet veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 11:45
maarud schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 21:36:
Die optie heb ik helaas niet... wel een optie om altijd hetzelfde IP te gebruiken bij een computer maar die helpt niet veel :P
Nee dat werkt ook niet ip is L3 en WOL werkt op L2, je moet dus op het zelfde segment aanwezig zijn om dit te kunnen doen. Misschien dat de router het WOL-magic packetje kan laten sturen. Mischien handig om in het vervolg toch zelf even te googlen. De link met de info.

Die bind mac to ip heeft te maken met je DHCP, zo wordt er voor gezocht dat dat mac adres dat ip adres krijgt.

[ Voor 9% gewijzigd door kokkel op 09-03-2011 11:34 . Reden: Vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
De router het pakketje laten sturen maakt geen verschil, hij vergeet immers het mac-adres. Dus dat zal niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 11:45
maarud schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:10:
De router het pakketje laten sturen maakt geen verschil, hij vergeet immers het mac-adres. Dus dat zal niet helpen.
klaarblijkelijk heb je de informatie die ik gelinkt heb niet doorgelezen, hierin staat waarom het nietwerkt. Het magic packet versturen door de router is een work around voor deze beperking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
kokkel schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:27:
[...]

klaarblijkelijk heb je de informatie die ik gelinkt heb niet doorgelezen, hierin staat waarom het nietwerkt. Het magic packet versturen door de router is een work around voor deze beperking.
Ik kan ook wel via internet de pakketjes versturen, dat komt wel aan, maar na een bepaalde tijd (zeg een uurtje of twee) werkt het niet meer. Via de router ook niet, want hij kan dat mac-adres niet vinden.

De oplossing is de ARP van van dynamic naar static zetten, maar ik kan dat niet doen wnat ik mag niet via telnet in de router.

Ik weet dat dit buiten IP/DNS omgaat, en dat het pakketje naar alle adressen verstuurd wordt.

Ik vond net dit op het internet:
You can use other MAC conf file to list computer (/opt/etc/wakeuplist.conf :)).
Save MACs and computers info ("00:11:22:33:44:55 MyComputer") to your config file (/opt/etc/wakeuplist.conf) and change "/etc/ethers" with "/opt/etc/wakeuplist.conf" in scripts.
Dat zal ik eens in mijn WL500g doen, kijken of dat werkt :)

ik zal anders even dd-wrt op de wl500g knallen of een LAN poort als WAN inzetten... dan doe ik het wel via de wl500g dan gaat het 100% goed :P

[ Voor 31% gewijzigd door maarud op 09-03-2011 12:42 ]

Pagina: 1