Toon posts:

Compaq met nieuwe DIMM's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een search vond ik nog niet wat ik zocht, want dit is het geval:

Een Compaq Presario met AMD K6-proc van iemand ben ik aant uitbreiden. Fikker erin en extra geheugenreepjes, als ik er 64 MB @ 100 bij mik, dan is het totaal geheugen 64 MB en lijkt het alsof de oorspronkelijke twee reepjes worden uitgeschakeld. Al heel erg veel combinaties en volgordes geprobeerd, het blijft max. 64 met die reepies bij mekaar. Met sommige combi's geeft 'ie een 'memory size error'.

Nouw: heeft iemand hier ervaringen mee? En kan ik er nog gewoon 64 @ 100 bijprikken om naar 128 te gaan of zit ik aan de een of andere tax ofsow?

Verwijderd

Topicstarter
SCHOP UP...

• Saint666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 16:34
Zelfde heb ik laatst meegemaakt.
Controleer sowieso hoeveel geheugen er maximaal in kan, in het moederbord boekje.

En wat het hoogstwaarschijnlijk is, is dat het originele geheugen 66Mhz is, en de nieuwe module is 100Mhz. Dat verschil trekt de Compaq niet, net zoals vele andere oude A-merken.
Nadeel is dat 66Mhz errug duur is:'(

Athlon TB 800, 256MB RAM, 30GB HD, Matrox G400 (soon to be upgraded), SB Live, Pioneer DVD 10x40x, 48x CD

Verwijderd

Waarschijnlijk 64 mb maximaal.
Zelf ook een pressario gehad met maximaal 48 mb (16 vast op mobo en een dimm van 32 mb).
Goeie pc's die compaqs alleen slecht up te graden.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op Friday 16 March 2001 18:35 schreef wijnolst het volgende:
SCHOP UP...
stuk ongeduld..... na 9 minuten......

Verwijderd

Topicstarter
Tsja, kat nu eenmaal haast met een antwoord en dan doe je dat soort dingen ... ;)

Dat verschil in die MHz'tjes was ook al bij hoofdverdachte No.1 en daar houd ik het dan ook maar op.

Maaruh ... er zit geen mobo-boekie bij, de eigenaar van de PC heeft alle spullen al 3 keer doorgekeken en niets gevonden. Is er op de Compaq-site ergen een tech-naslag-ding waar ik terecht kan? Effe het serienummer van de mamaplank schrapen...

Verwijderd

Als je nu even op de support site van compaq kijkt. Per typenummer is er een technische faq.
Zo moeilijk is dit toch niet?

Verwijderd

als je precies even de geven kan geven wat het serienummer is van de compaq.

dan kna ik even op een service provider page kijken hoe snel het geheugen is.

ps service provider page kan je alleen opkomen met inlognaam en WW, en laat ik dat nau net hebben. B-)
dus doe het maar via e-mail of icq sturen.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Op Saturday 17 March 2001 11:53 schreef elmo22 het volgende:
als je precies even de geven kan geven wat het serienummer is van de compaq.

dan kna ik even op een service provider page kijken hoe snel het geheugen is.

ps service provider page kan je alleen opkomen met inlognaam en WW, en laat ik dat nau net hebben. B-)
dus doe het maar via e-mail of icq sturen.
Ach je mag op CSN EMEA leuk voor je.. ikke ook.. maar omdaar nu ff meteen de bink uit te hangen, nee vind ik personnlijk een beetje |:(

ennne denk dat je meer hebt aan het sparepart nummer.. gezien unit config de laatste tijd met de wat oudere machinetjes niet veel oplevert, en anders heb je je witte compaq boekje nog..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Pagina: 1