Welke draadloze router of extender.

Pagina: 1
Acties:

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
Hallo iedereen,

Ik zit met het probleem dat ik eigenlijk een andere draadloze router of een extender wil,
maar wat zijn nu echt de betere?

heb nu 1 van sitecom maar die komt niet ver genoeg,

aan de ene kant moet ik door 3 muren en in totaal een dikke 10 meter en aan andere kant door 3 muren en een dikke 20, het liefst heb ik een forse over bereik zodat het netwerk en internet snel blijft.

budget is ongeveer tussen de 250 en 300 euro.

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,.

alvast bedankt.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:29
Misschien kan je (2ehands) aan een of meerdere linkys WRT54GL's komen. Als je hier vervolgens DD-wrt op flashed kan je het draadloze vermogen omhoog gooien, waardoor je signalen verder komen.

Goedkope en goeie oplossing, zo heb ik het thuis ook....

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 21:59
Die muren zijn een belemering, helemaal als ze gewapend zijn.
Daarbij is het makkelijker om 2 / 3 ap aan te sluiten met elks zijn eigen ethernet aansluiting.
Als je gebruik gaat maken van een range extender verminderd de snelheid, het medium dat je gebruikt heeft aanvankelijk van de competabiliteit van het apparaat 54 of 300 mbit. Dit is de maximale bandbreedte dat beschikbaar is in de lucht, maar deze is theoretisch de echte snelheden zullen lager uitvallen. dus hoemeer opstructie je hebt hoe minder het signaal wordt, maar dat houd niet in dat de snelheid per definitie slecht is.

Klinkt verwarrend maar bepaal wat je prioriteit is, connectivity of snelheid.
Connectivity (snelheid onafhankelijk) kan je gaan extenden, bij bridgen heb je 2 ap die de bekabelde medium gaan vervangen dus ethernet-wireless-ethernet. snelheid zou wel wat omhoog gaan, omdat je een 1 op 1 wifi connectie maakt. Daarbij ben ik niet van mening dat dit in een veel hogere throuput zal resulteren.
Snelheid AP op de betreffende plek gaan zetten, met een ethernet aansluiten. Je kan volgensmij ook gebruikmaken van Roaming zonder controller, maar daar moet je even op googlen.

Hopelijk heb je er wat aan.

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
oke,
ik heb zelf nog een oude linksys wrt 54g liggen, daar staat nu tomato op maar denk dat ik daar weer dd-wrt opzet vond ik zelf wat fijner om mee te werken.

maar in ieder geval bedankt voor de info ik ga is even wat proberen.

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:07
Die moet je dan instellen als bridge ipv router, de DHCP server moet uit en de accespoint moet worden ingesteld met het zelfde SSID en wachtwoord :)

edit:

Je moet de WRT54G wel met een kabeltje op jouw router aansluiten, en op een andere plek dan jouw router zetten

[ Voor 30% gewijzigd door marcop23 op 09-03-2011 18:47 ]