vaag probleem met hub!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:45
ik heb hier een 100 mbit, 4 ports target hub staan. Aan deze hub zitten 3 pc's met utp kabels verbonden. De langste kabel is zo'n 30 meter en ligt ongeveer 20 meter direct langs een TV coax kabel (in zo'n veel te smalle kabelgoot).
Nu is het probleem dat deze hub regelmatig "vast lijkt te lopen" als we weer is met 3 personen tegelijk van internet gebruik maken. Er is op dat moment geen data verkeer meer mogelijk en het enige wat helpt is een harde reset van de hub :'(
en dit wordt al heel gauw irritand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
wordt ie te warm ofzo? die hub....zit er een ventilator in? ik heb dat ook al eens gehad met mijn vroegere 10mbit hubje van sitecom...heb ik eerst bijna een week zitten klooien met alle instellingen bleek mijn hub vast te hangen!
Of misschien dat die kabel storing veroorzaakt die bij de tv kabel ligt hoewel me dit zeer onwaarschijnlijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
er zit wel een fan in die hub (wat ook al irritand is omdat dat ding een pokke herrie maakt) en die raait behoorlijk, desondanks wordt ie wel is warm ja :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Laatst online: 10-09 17:08
hmm...ja dan heb ik helaas geen idee wat het zijn kan....misschien dat 2 pc's iets hetzelfde ingesteld hebben zoals het ip adres ofzo zodat dat gaan conflicteren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y0ur1
  • Niet online
gewoon terug brengen dat ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Heb een tijdje bij target op stage gezeten, daar ook regelmatig wat hubjes getest.
Veel voorkomende problemen waren daar:
- voeding defect maar dan doet ie helemaal niets
- chipset die errug warm wordt (niet meer met de hand aan te raken bedoel ik dan)
- Ook vaak hubs gehad die verkeerd aangesloten waren dus kabel op uplink en poort1 werkt ie ook nie meer
- fans die niet meer werken

Als je echt denkt dat de hub kapot is gewoon mee terug gaan (als er nog garantie op zit)
heb daar ook dagen hubs zitten testen en problemen zitten simuleren of er iets fout mee ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosive
ik heb helaas geen garantie meer op dat ding.
ik had hiervoor een 3com hub, die ging stuk en ligt nu al 3 maanden bij informatique :(
(daar zit dus nog wel garantie op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09-2022

marshal

Reality beats fiction by far

Je kan die hub nog wel gewoon terugsturen maar dan komen er zowiezo onderzoekskosten e.d. op. Dacht dat die fl. 50,00 bedragen maar dat hangt ook weer af van wat verkoop er van vond enzo maar wij moesten standaard fl. 50,00 invoeren als reparatiekosten. En daar worden eventuele reparaties nog niet bijgerekend. Maar nogmaals weet ik niet helemaal zeker zou je aan de winkel waar je hem hebt gehaald moeten vragen mischien dat die meer weten.
Pagina: 1