Dag mensen,
Sinds dat ik me nieuwe pc heb ( +- 2 maanden) duurt het iets van 5 minuten totdat mijn pc is opgestart.
Nu weet ik dat het niet normaal is dat het zo lang duurt maar hoe kan ik dit verhelpen?
Mijn pc start op en doet het volgende:
1. Eerst krijg ik de beginscherm van me moederbord

(bron: techzine.nl)
2. Dan krijg ik een zwarte scherm (post screen), en gevolgd letter voor letter mijn informatie over mijn PC
wat voor processor ik heb, hoeveel Ram geheugen er is en testing memory. (bron:

(bron: forum.tweaktown.com)
De eerste 3 allinea's krijg ik letter voor letter voor letter.
(de onderste van de allinea's krijg ik alleen het stukje: Memory frequency.)
Dit duurt het langst ongeveer 3 a 4 minuten.
3 dan pas krijg ik een andere zwarte scherm dat aangeeft dat hij de harddrive heeft gevonden. er staat iets op van: "Initiliasing operational system"
4 PC is opgestart.
Ik heb al de nieuwste bios gedownload en geïnstalleerd, dit wil het probleem niet verhelpen. Voor de rest snap ik er geen bal van. Althans ik wil niet gaan kloten met me BIOS (wat ik niet snap, kom ik er niet aan
)
Specificaties PC
processor: Intel i5 760
moederbord: p55a-usb3
werkgeheugen: Kingston 2x 4 gb ddr3
Pc is door mijzelf samengesteld en in elkaar gezet
Al vast vriendelijk bedankt voor suggesties of hulp!
Dirtdiver
Sinds dat ik me nieuwe pc heb ( +- 2 maanden) duurt het iets van 5 minuten totdat mijn pc is opgestart.
Nu weet ik dat het niet normaal is dat het zo lang duurt maar hoe kan ik dit verhelpen?
Mijn pc start op en doet het volgende:
1. Eerst krijg ik de beginscherm van me moederbord

(bron: techzine.nl)
2. Dan krijg ik een zwarte scherm (post screen), en gevolgd letter voor letter mijn informatie over mijn PC
wat voor processor ik heb, hoeveel Ram geheugen er is en testing memory. (bron:

(bron: forum.tweaktown.com)
De eerste 3 allinea's krijg ik letter voor letter voor letter.
(de onderste van de allinea's krijg ik alleen het stukje: Memory frequency.)
Dit duurt het langst ongeveer 3 a 4 minuten.
3 dan pas krijg ik een andere zwarte scherm dat aangeeft dat hij de harddrive heeft gevonden. er staat iets op van: "Initiliasing operational system"
4 PC is opgestart.
Ik heb al de nieuwste bios gedownload en geïnstalleerd, dit wil het probleem niet verhelpen. Voor de rest snap ik er geen bal van. Althans ik wil niet gaan kloten met me BIOS (wat ik niet snap, kom ik er niet aan
Specificaties PC
processor: Intel i5 760
moederbord: p55a-usb3
werkgeheugen: Kingston 2x 4 gb ddr3
Pc is door mijzelf samengesteld en in elkaar gezet
Al vast vriendelijk bedankt voor suggesties of hulp!
Dirtdiver