Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-11 20:39
Met mijn werkgever zit ik even in een lastig parket, en ik hoop dat jullie mij daar enigsinds mee kunnen helpen.

Ik heb er eerst een maand gewerkt. En een paar weken later werd ik omdat ze tevreden waren voor een paar maanden ingehuurd via een uitzendbureau.

Nu willen ze me op een andere functie een baan MET opleiding (3 jarig) aanbieden (volledig vergoed)

Echter ik zit dan direct aan mijn maximum aantal tijdelijke dienstverbanden en dat is niet de bedoeling.
Ik zoek nu naar iets waarmee ik onder de regeling van het aantal dienstverbanden uit kan komen. Ik kan natuurlijk 3 maanden thuis gaan zitten maar daar zit niemand op te wachten.

-Inhuren als zzp'er voor 3 maanden.
-Inhuren als flexwerker voor 3 maanden
-Thuiszitten of tijdelijk ander werk.

Iemand ervaring hier mee?

http://axrotterdam.blogspot.nl

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-10 10:49

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Maar waarom wil die werkgever je geen vast contract geven als die je toch ook 3 jaar opleiding willen betalen?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Waarom is dat een probleem? Een contract voor 3 jaar is vrij lang en dan zullen ze toch wel weten of ze je wel of niet een contract voor onbepaalde tijd willen geven?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als ik het me goed herinner gaat de regelgeving mbt een keten van arbeidsovereenkomsten niet op als het om een daadwerkelijk andere functie gaat. Als de functie inhoudelijk weinig verschilt, dan is er wel een "probleem".
Bedenk wel dat deze regeling bedoeld is om jou te beschermen tegen een "sterke" werkgever.

• Dekaasboer
Als ik mijn opleiding haal ben ik gelijk geen junior meer en krijg ik een dik salaris.

Als ik mijn opleiding faal hebben ze iemand in dienst die niet over de juiste papieren beschikt. De arbeidsovereenkomst zou simpelweg niet verlengd worden.

Verwijderd

Dekaasboer schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:30:
Als ik mijn opleiding haal ben ik gelijk geen junior meer en krijg ik een dik salaris.

Als ik mijn opleiding faal hebben ze iemand in dienst die niet over de juiste papieren beschikt. De arbeidsovereenkomst zou simpelweg niet verlengd worden.
dat 1e zal wel meevallen hoor.

Dat 2e is toch precies wat het bedrijf wilt, slagen = blijven, niet slagen = weg.

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Er is nieuwe (tijdelijke) regeling. Als je onder de 27 bent dan mag je vier tijdelijke contracten, of langer dan 4 jaar. Zal de wet zo even voor je opzoeken

edit: alstu https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2010-274.html

[ Voor 18% gewijzigd door Dionysos op 08-03-2011 16:38 ]

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dus geen probleem als je gewoon die opleiding haalt :p

/▌

• cryforhelp
  • Laatst online: 14-11 22:51
Maar er is toch geen probleem, je begint aan je derde contract bij ze, pas bij de volgende verlenging wordt het een vast contract.

Edit: oh wacht, bij meer dan drie jaar aan contracten zit je ook vast.

Ach ik zie nog steeds geen probleem, als je je opleiding niet voltooit presteer je niet en mag je er toch wel uitgegooid worden hoop ik.

[ Voor 45% gewijzigd door cryforhelp op 08-03-2011 16:36 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

• Dekaasboer
Wilko schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:29:
Als ik het me goed herinner gaat de regelgeving mbt een keten van arbeidsovereenkomsten niet op als het om een daadwerkelijk andere functie gaat. Als de functie inhoudelijk weinig verschilt, dan is er wel een "probleem".
Bedenk wel dat deze regeling bedoeld is om jou te beschermen tegen een "sterke" werkgever.
Ik zit nu wetboek 7 na te pluizen naar deze regeling. Weet iemand toevallig waar deze staat? Ik weet niet precies welke context dit hoort.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 16:18

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Serieus, vraag dit even aan iemand die er echt verstand van heeft, een vakbond o.i.d.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Die uitzendbureautijd telt toch niet mee?

/▌

• Dionysos
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

Dekaasboer schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:40:
[...]

Ik zit nu wetboek 7 na te pluizen naar deze regeling. Weet iemand toevallig waar deze staat? Ik weet niet precies welke context dit hoort.
7:668a, lid 2 BW - daar moet je wezen. Gaat om 'arbeid die redelijkerwijze geacht moet worden elkanders opvolger te zijn'.

• Wortelsoep
  • Niet online
Marzman schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:41:
Die uitzendbureautijd telt toch niet mee?
Dat telt ook gewoon mee, zie de post onder je

• Dekaasboer
Dionysos schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:42:
[...]

7:668a, lid 2 BW - daar moet je wezen. Gaat om 'arbeid die redelijkerwijze geacht moet worden elkanders opvolger te zijn'.
GEWELDIG!

Dit is precies waar ik naar zocht. Kan ik gewoon direct doorstromen naar mijn andere functie zonder allemaal rare dingen.

Bedankt voor de informatie allemaal!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
Ik zou trouwens als werkgever nooit een bepaalde tijd contract voor drie jaar afsluiten. Wanneer de werknemer na twee maanden geen zin meer heeft, kan het nog een hele toer worden om er dan vanaf te komen, beter een onbepaalde tijd contract.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Jiriki schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:16:
Ik zou trouwens als werkgever nooit een bepaalde tijd contract voor drie jaar afsluiten. Wanneer de werknemer na twee maanden geen zin meer heeft, kan het nog een hele toer worden om er dan vanaf te komen, beter een onbepaalde tijd contract.
Dat kan prima, gewoon afspraken er in zitten over tussentijds opzeggen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:45

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kunt ook gewoon een opzegtermijn in je tijdelijke contract opnemen. Dus daar hoef je het niet voor te laten.
.edit: hose eleven.

[ Voor 8% gewijzigd door .oisyn op 08-03-2011 17:41 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1