Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Ik ben op zoek naar een fotogallerij waarbij ik mijn foto's online kan hosten en aan familie + vrienden tonen. Het lijkt me zelf een mooie oplossing als men vanaf daar een print order bij een van de budget printservices rechstreeks vanuit de site kan plaatsen.

Ofwel, zoiets als bij elke foto een aantal en een optie "Add to cart", waarbij dan bij de uiteindelijke checkout een keuze voor het formaat + opgave van de prijs zou moeten komen.
Uiteraard op naam van de besteller zodat ze hem zelf op kunnen halen.

Kan iemand me in de richting helpen of zoiets uberhaupt kan, en of er al dergelijke oplossingen bestaan
Ik ben niet echt thuis in de budget printing services, maar kan me voorstellen dat daar eventueel wel API's zijn om bestellingen tegenaan te programmeren... Tegelijk weet ik wel dat dit soort dingen vaak samen gaan met grotere web hosting, maar ik zou het het liefste aan mijn eigen website hangen.

Het zou gaan draaien op PHP+MySQL, maar asp.net met mssql is een optie.

Bij voorbaat dank als iemand hier tips voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
flickr heeft ook een dienst waar je meteen een print kan bestellen. Weet niet precies hoe het werkt, maar misschien intressant om eens te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 09:17
Dank voor de opties, wat ik eigenlijk bedoelde is of er bijvoorbeeld API's zijn om een bestelling bij een printboer te doen vanuit mijn eigen website. Online albums met print opties zijn er wel redelijk wat, maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek.

Ik zal voorlopig alleen maar de front-end maken waarbij de bestelling gewoon bij mij uit komt zodat ik de prints kan laten maken.