Beste NOSsers,
Momenteel ben ik bezig met een applicatie te schrijven welke gebaseerd is op het .Net 4.0 framework. De C#-applicatie bevat een GUI welke op zijn beurt weer gebaseerd is op het WPF-platform van WIndows.
De applicatie draait voortreffelijk onder Windows 7 x64 met .Net 4.0 geïnstalleerd.
Omdat een eis is dat de applicatie cross-platform moet kunnen draaien, dacht ik simpelweg gebruik te kunnen maken van Wine en/of Mono.
Zoals jullie waarschijnlijk al aan zullen voelen, werd mijn idee compleet in de war geschopt.
Allereerst bleek dat Mono standaard geen WPF ondersteuning had, maar dat er wel twee mogelijkheden waren om het toch voor elkaar te krijgen; Namelijk een branch van Mono genaamd Olive en de Silverlight variant van Windows genaamd Moonlight.
Ik heb beide applicaties geprobeerd te installeren en dat leverde (voor zover ik kon zien) geen complicaties op.
Ik heb om uit te sluiten dat code van mij het probleem was, een leeg WPF-project geopend en de debug-execute gekopieerd naar mijn Ubuntu 10.04-machine.
Echter wanneer ik mijn execute wil uitvoeren krijg ik het volgende te zien:
Zoals de oplettende lezer zal zien, is dit project niet gemaakt in .Net 4.0, maar ub de .Net 3-variant. De .Net 4.0-versie geeft dezelfde foutmelding, maar dan met versien:4.0.0.0 ofc
Wie o wie kan mij (proberen) verder te helpen?
Alvast bedankt,
Matis
Momenteel ben ik bezig met een applicatie te schrijven welke gebaseerd is op het .Net 4.0 framework. De C#-applicatie bevat een GUI welke op zijn beurt weer gebaseerd is op het WPF-platform van WIndows.
De applicatie draait voortreffelijk onder Windows 7 x64 met .Net 4.0 geïnstalleerd.
Omdat een eis is dat de applicatie cross-platform moet kunnen draaien, dacht ik simpelweg gebruik te kunnen maken van Wine en/of Mono.
Zoals jullie waarschijnlijk al aan zullen voelen, werd mijn idee compleet in de war geschopt.
Allereerst bleek dat Mono standaard geen WPF ondersteuning had, maar dat er wel twee mogelijkheden waren om het toch voor elkaar te krijgen; Namelijk een branch van Mono genaamd Olive en de Silverlight variant van Windows genaamd Moonlight.
Ik heb beide applicaties geprobeerd te installeren en dat leverde (voor zover ik kon zien) geen complicaties op.
Ik heb om uit te sluiten dat code van mij het probleem was, een leeg WPF-project geopend en de debug-execute gekopieerd naar mijn Ubuntu 10.04-machine.
Echter wanneer ik mijn execute wil uitvoeren krijg ik het volgende te zien:
mathijs@mathijs-196:~/vb_shared/WpfApplication1/WpfApplication1/bin/Debug$ mopen --desklet WpfApplication1.exe mathijs@mathijs-196:~/vb_shared/WpfApplication1/WpfApplication1/bin/Debug$ mono WpfApplication1.exe ** (WpfApplication1.exe:5380): WARNING **: The following assembly referenced from /home/mathijs/vb_shared/WpfApplication1/WpfApplication1/bin/Debug/WpfApplication1.exe could not be loaded: Assembly: PresentationFramework (assemblyref_index=1) Version: 3.0.0.0 Public Key: 31bf3856ad364e35 The assembly was not found in the Global Assembly Cache, a path listed in the MONO_PATH environment variable, or in the location of the executing assembly (/home/mathijs/vb_shared/WpfApplication1/WpfApplication1/bin/Debug/). ** (WpfApplication1.exe:5380): WARNING **: Could not load file or assembly 'PresentationFramework, Version=3.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' or one of its dependencies. The entry point method could not be loaded mathijs@axonnl-196:~/vb_shared/WpfApplication1/WpfApplication1$ mopen --desklet MainWindow.xaml Moonlight: Forcing client-side rendering because we detected binary drivers which are known to suffer performance problems. Types.RegisterManagedType (System.ValueType, null) Types.RegisterManagedType (System.Enum, System.ValueType) Types.RegisterManagedType (System.Windows.CrossDomainAccess, System.Enum) Types.RegisterManagedType (Mono.INativeEventObjectWrapper, null) Types.RegisterManagedType (Mono.Surface, null) warning: DependencyObject type testing now using a very slow code path Could not parse element WpfApplication1.MainWindow, attribute x:Class, error: Cannot specify x:Class in xaml files outside of a xap. mopen: Could not load xaml: Cannot specify x:Class in xaml files outside of a xap.
Zoals de oplettende lezer zal zien, is dit project niet gemaakt in .Net 4.0, maar ub de .Net 3-variant. De .Net 4.0-versie geeft dezelfde foutmelding, maar dan met versien:4.0.0.0 ofc
Wie o wie kan mij (proberen) verder te helpen?
Alvast bedankt,
Matis
[ Voor 14% gewijzigd door Matis op 08-03-2011 15:53 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time