Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude (Windows Vista) laptop is kapot gegaan, wat een goede reden was om zo'n nieuwe MacBook Pro aan te schaffen. Die zal hopelijk snel geleverd worden en dan zou ik er via Bootcamp ook graag af en toe Windows 7 op willen runnen.

Zoals bij velen hier waarschijnlijk wel bekend is het via Surfspot.nl mogelijk om eenvoudig een 'upgrade naar Windows 7' DVD te bemachtigen tegen een schappelijke studentenprijs van iets van 50 euro. Het gaat daarbij dus echter om een 'upgrade versie' en niet de volledige versie. Ik neem aan dat die upgrade versie niet zal voldoen als ik Windows 7 wil installeren via Bootcamp, en Surfspot verkoopt helaas geen 'full versions'. Ik ben wel echt student, en heb overigens ook nog de officiële 'Windows Vista'-installatiecode van mijn oude laptop (daar zat overigens geen Windows Vista DVD bij), en zou dus zeggen dat ik wel 'recht' heb op een full version Windows 7 voor de upgrade studentenprijs van ongeveer 50e (temeer daar mijn oude laptop kapot is en daar Windows dus niet meer op draait).

Anyway, mijn vraag is dan ook de volgende;
Waar kan ik het beste/goedkoopste een 'full version' 64-bit Windows 7 DVD bemachtigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 11:48
Ik heb bij mij op school (okee, wel een informaticastudie) via 3 manieren een MSDN AA account..2 studieverenigingen, en via de faculteit. Dan kan je gratis een professional x64 versie downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je probleem zelf toegepast.
1. Met Bootcamp Vista geinstalleerd
2. Vanuit Vista upgrade gedaan naar W7 Pro

Ging vlekkeloos.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06:13
Ik heb die ook gekocht bij Surfspot, maar kan gewoon volledige installaties doen... Zonder dat er Vista ofzo nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Dus de versie die je bij Surfspot kan kopen is in principe een volledige licentie, geen upgrade of iets dergelijks?

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Of iets kan en of iets mag zijn natuurlijk twee verschillende zaken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Ik heb weinig verstand van Windows-licenties, vandaar dat ik het even navraag. Ik weet dus niet of er verschillende soorten licenties zijn.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Dit lijkt me meer iets voor WOS.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een reactie terug van Surfspot -zie hieronder- en het antwoord is niet echt bemoedigend. Het zou echter natuurlijk prima kunnen dat dat helpdesk meisje gewoon weinig kennis van zaken heeft.

@ P.K. Zou je aub nog eens verder kunnen elaboreren / bevestigen hoe dat ging met jouw upgrade DVD. Zal het echt zeker werken voor bootcamp op een Mac??
Beste Michiel,

Helaas hebben we via SURFspot.nl alleen upgrade versies in het assortiment.

Met vriendelijke groet,

Lianne

SURFspot.nl - Klantenservice
Spotgoedkope Software

-----Oorspronkelijk bericht-----

Geachte mevrouw/heer,

Ik zou graag een DVD van de 'volledige versie' van Windows 7 Professional 64-bit willen bestellen. Ik zie in jullie assortiment echter alleen de 'upgrade versie' staan (Artikelcode: LPMS414-SP).

Het probleem is dat mijn oude laptop kapot is, daar Windows Vista op stond, maar daar geen officiële Windows Vista CD bij zat. Wel heb ik de officiële 'Windows Vista'-product-key nog (die staat namelijk op de onderkant van de laptop vermeld middels zo'n speciale Microsoft-sticker).

Mijn nieuwe laptop is een Apple MacBook Pro, en daar zit natuurlijk standaard geen Windows op. Nu zou ik daar echter toch graag ook Windows 7 opzetten (via Bootcamp van Apple), alleen neem ik aan dat de door jullie aangeboden 'upgrade-versie' dan niet zal werken. Bij de productvermelding van de 'upgrade versie' staat namelijk: 'MS Windows 7 Professional Upgrade controleert of desbetreffende computer een legale, volledige versie van MS Windows XP of Vista bevat, alleen dan kan en mag het product geïnstalleerd worden.'

Mijn vraag is wat ik kan doen; bieden jullie ook een 'full versie' aan? Werkt de upgrade versie in principe ook gewoon mits ik de beschikking heb over de originele Windows Vista product key? (nogmaals: de originele Windows Vista CD heb ik dus NIET..)

Uitkijkende naar uw reactie,

Mvg, Michiel

Ps. FYI: de artikelcode van de upgrade versie is: LPMS414-SP
Hoedje schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:41:
Dit lijkt me meer iets voor WOS.
Hallo Hoedje, waarschijnlijk heb je gelijk en past de thread theoretisch wat beter in dit subforum, maar ik ben eigenlijk bang dat maar weinig mensen dit subforum kennen, en de mensen die ervaring hebben met dit 'probleem' toch vooral in het 'Mac'-forum zitten... In het begin volgde de Posts elkaar snel op, maar sinds de thread verplaatst is is het helemaal stilgevallen. Dat kan natuurlijk gewoon toeval zijn, maar als er nu nog steeds geen nieuwe reacties komen, zou je dan misschien eens willen overwegen de thread terug te plaatsen..? Alvast bedankt.
Pagina: 1