Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/system/news/content/2011/01/07/23951/NPC9series_1_large.jpg

Samsung Series 9

Dit is het topic over de op de CES 2011 aangekondigde Samsung ultraportable notebook, de Series 9.

Degenen die het beste van het beste willen op het gebied van design, prestaties en gebruiksgemak, kiezen voor de notebooks uit de Notebook 9 serie van Samsung. Met een gewicht van 1,31 kilo en een dikte van 16,3 millimeter zijn de 13 inch notebooks makkelijk mee te nemen. De Notebook 9 serie is verpakt in duralumin. Dit is een lichtgewicht materiaal uit de luchtvaartindustrie dat twee keer zo sterk is als aluminium.

Display brengt beelden tot leven
De notebooks uit de Samsung Notebook 9 serie bieden een heldere en levendige kijkervaring, optimale prestaties en een geavanceerd design. De serie is dan ook ontworpen voor degenen die altijd het beste van het beste willen. Dat betekent dat de beeldkwaliteit niet ten koste gaat van de draagbaarheid. Het SuperBright Plus display (400 nit) dat 16 miljoen kleuren weergeeft, is twee keer zo helder als een conventioneel display. In combinatie met een contrastratio van 1300:1 heeft de Notebook 9 serie één van de mooiste notebookdisplays op de markt. Het notebook brengt multimedia tot leven en geeft een onvergetelijke gaming-experience.

Met Auto Display Brightness past het display de helderheid automatisch aan het licht in de omgeving aan. Op deze manier wordt de accuduur verlengd. De verlichting van het toetsenbord past zich ook automatisch aan de lichtomstandigheden aan. Zodra het donkerder wordt, lichten de toetsen meer op.

Innovatie aan de binnenzijde
Het slanke design van de Notebook 9 serie overschaduwt de prestaties niet. Met Microsoft Windows 7 en de tweede generatie Intel® Core™ i5/i7 Processor met maximaal 8 GB aan geheugen, verbetert de serie de prestaties door de processorkracht zo te verdelen, dat de kracht daar is waar het ‘t meest nodig is. Met Intel’s intelligente Turbo Boost technologie 2.0 kun je slimmer en sneller werken, terwijl je energie bespaart.

Dankzij Samsung’s Fast Start kun je binnen 12 seconden op het notebook aan de slag. De 128/256 GB solid state drive (SSD), zonder bewegende delen, start 60% sneller op dan een hard disk drive. Als het notebook in de slaapstand staat, kun je zelfs in 3 seconden aan het werk. In de slaapstand wordt de data zowel bewaard op de SSD als op het interne geheugen. Daardoor kun je ook als de batterij leeg raakt of verwijderd is, bij de data komen. De accu van de Notebook 9 serie gaat drie keer langer mee dan een gewone notebookaccu. PowerPlus is Samsung’s geoptimaliseerde technologie voor het opladen van accu’s die de accuduur verlengt in combinatie met de energiezuinige lithium-polymeer accu. Verder kun je met de geïntegreerde 1,3M HD webcam heldere video’s en foto’s maken en videoclips in breedbeeld HD afspelen.

Samsung biedt standaard 3 jaar garantie op de Samsung Series 9.

De Samsung Notebook 9 serie is vanaf maart in Nederland beschikbaar. De adviesverkoopprijzen zijn nog niet bekend.

Hands-on

Engadget artikel:
http://www.engadget.com/2...aptop-coming-in-february/

Ik ben heel erg geïnteresseerd in deze laptop, vanwege zijn gewicht en dikte natuurlijk, maar ook vanwege het scherpe display. Denk alleen dat hij behoorlijk prijzig zal worden. Volgens de Samsung website zou hij in maart in Nederland aankomen, maar heb hem nergens nog gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door Alexander6501 op 26-03-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Met een 1600x900 scherm was die af geweest :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
Over een week of 3 zou hij in ieder geval in Nederland en Belgie verkrijgbaar moeten zijn.

Verder mag je in het openingstopic de regel "Samsung biedt standaard 2 jaar garantie op alle note- en netbooks." uitbreiden naar "Samsung biedt standaard 2 jaar garantie op alle note- en netbooks, en op de Series 9 notebook wordt 3 jaar garantie gegeven."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Mochten er nog mensen zijn die op zoek zijn naar een plek waar ze deze notebook goedkoop kunnen kopen en mocht je binnenkort op vakantie gaan: bij Capi op Schiphol hebben ze zowel voor als na de douane (hint: taxfree) het NL model op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@arnoud_h: weet je ook toevallig hun prijzen? Lager dan hier op de Pricewatch? Zou mooi zijn als ie bij de lokale Mediamarkten ook te zien is. Of hebben die er geen interesse in?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

ik heb vandaag bij de Mediamarkt in Roermond nagevraagd of ze de samsung 9 serie zouden krijgen maar daar staat die niet in het systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De 9 serie staat in ieder geval wel op display in Media Markt Arena (Amsterdam), afgelopen week hoogstpersoonlijk neergezet. Hij staat in de Shop-in-shop tussen Apple en HP in.

Wat ik begrepen heb komen eerst de 'grote' MM vestigingen aan de beurt (ze zijn nog erg schaars).

De prijzen bij de MM zijn in ieder geval conform de adviesprijs op dit moment (1599euro).

Ook enkele BCC vestigingen schijnen ze gekregen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@arnoud_h: Oh, sorry mijn vraag was niet helemaal duidelijk :P Ik vroeg me af, of je nog weet hoeveel hij kost achter de douane. Moet anders eerst een ticket kopen om de prijs te checken achter de douane :P

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Oh, achter de douane (zolang je naar buiten de EU vliegt) heb je een voordeel van 19% he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-05 14:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Is er iemand die deze al heeft?
Ik ben rond aan het kijken naar reviews waarbij men in idle toestand ook het verbruikte wattage uit het stopcontact meet (aan de AC adaptor dus).
Hier ben ik namelijk nogal benieuwd naar. :)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:54
Blijkbaar is dit een niet erg populair notebookje gezien de weinige reacties in de topic.

Ik heb vandaag een NP900X3A-B01 aangeschaft, niet te verwarren met de NP900X3A-A01. Het verschil tussen beide is dat de eerst genoemde over een Intel Core i5 2467M en de tweede een Intel Core i5 2537M beschikt. Het vreemde is wel dat de eerstgenoemde lager geprijsd is terwijl de processor volgens mij nieuwer en sneller is.

Mijn eerste indruk van de 900X is prima. De bouwkwaliteit is uitstekend. Ik kan maar één klein minpuntje ontdekken en dat is dat het toetsenbord een heel klein beetje flex heeft.

Het matte scherm is echt een verademing t.o.v. het glossy scherm van mijn oude defecte Thinkpad Edge 13 die dit notebook vervangt.

Wat mij betreft had de resolutie van het scherm wel hoger mogen zijn maar op dit moment zijn er sowieso erg weinig 13'' notebooks met een hogere resolutie verkrijgbaar.

Het enige wat ik mis t.o.v. de Thinkpad is de trackpoint, maar met het multitouch touchpad van de 900X valt prima te werken al vergt dit enige gewenning als je een trackpoint gewend bent.

Verder is de toetsenbord verlichting een leuke feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb vandaag een NP900X3A-B01 aangeschaft, niet te verwarren met de NP900X3A-A01. Het verschil tussen beide is dat de eerst genoemde over een Intel Core i5 2467M en de tweede een Intel Core i5 2537M beschikt. Het vreemde is wel dat de eerstgenoemde lager geprijsd is terwijl de processor volgens mij nieuwer en sneller is.
Daar zat ik nou ook naar te kijken. Tussen die processors lijkt het enige verschil te zijn dat de 2537M van 1,4 naar 2,3Mhz kan klokken t.o.v. 1,6 naar 2,3Mhz in de 2467M.

Zit het prijsverschil 'm dan in de beperktere range? Want ik krijg bijna de indruk dat de laptop lager geprijst is omdat de proc een lagere typeaanduiding heeft. Of heeft die 2537M misschien nog andere nadelen?

[ Voor 0% gewijzigd door Drgn op 04-09-2011 11:43 . Reden: Het is 2467 ipv 2437 ]

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Drgn schreef op zondag 04 september 2011 @ 11:29:
[...]

Daar zat ik nou ook naar te kijken. Tussen die processors lijkt het enige verschil te zijn dat de 2537M van 1,4 naar 2,3Mhz kan klokken t.o.v. 1,6 naar 2,3Mhz in de 2467M.

Zit het prijsverschil 'm dan in de beperktere range? Want ik krijg bijna de indruk dat de laptop lager geprijst is omdat de proc een lagere typeaanduiding heeft. Of heeft die 2537M misschien nog andere nadelen?
Hier zie je de enkele verschillen die er zijn: http://ark.intel.com/compare/54619,56858

Daar staat dat de 2467M geen Intel® Virtualization Technology for Directed I/O (VT-d) en Intel® Trusted Execution Technology heeft. Ik weet niet of dat features zijn die je echt zal missen t.ov. de 2537M. Verder heeft de 2467M een iets hogere Graphics Max Dynamic Frequency en Intel® Insider™ wat dat ook moge zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drgn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had de vraag hier inmiddels ook al gesteld. Conclusie is idd dat het bar weinig verschil maakt, tenzij je naar specifieke processor eigenschappen op zoek bent.

Leave the gun, get the canoli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Er zijn nog enkele andere subtiele verschillen.

De A01NL heeft 3 jaar garantie, de B01NL (en alle toekomstige versies) heeft 2 jaar garantie.
De A01NL heeft een Atheros wireless kaart, de B01NL heeft een Intel N-6320 wireless kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
arnoud_h schreef op zondag 04 september 2011 @ 23:54:
Er zijn nog enkele andere subtiele verschillen.

De A01NL heeft 3 jaar garantie, de B01NL (en alle toekomstige versies) heeft 2 jaar garantie.
De A01NL heeft een Atheros wireless kaart, de B01NL heeft een Intel N-6320 wireless kaart.
Van die garantie wist ik ook niet, best wel sneaky om de garantieduur zo terug te brengen aangezien je op de samsung site volgens verder helemaal niets kunt vinden over de B01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
kwiebus schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:45:
[...]

Van die garantie wist ik ook niet, best wel sneaky om de garantieduur zo terug te brengen aangezien je op de samsung site volgens verder helemaal niets kunt vinden over de B01.
Sneaky? Och, de prijsdaling van 1599 naar 1299 euro moet ergens uit betaald worden.

Het is nog steeds twee jaar pickup & return garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

kwiebus schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 23:02:
Blijkbaar is dit een niet erg populair notebookje gezien de weinige reacties in de topic.
MacBook Air is 60 euro goedkoper én heeft 1440x900 met goede kleuren. Alleen dan weer geen mat. Ik denk dat de prijsstelling gewoon net niet goed is voor een laptop met ULV processor en 768p scherm. Met 900p denk ik dat het al een heel ander verhaal was geweest...Wel mooie accuduur en extreem helder scherm. Het is een mooi ding de Samsung.

[ Voor 7% gewijzigd door JT op 05-09-2011 10:36 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bymy141
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 12:36
Er wordt op diverse fora erg geklaagd over de wireless performance en reikwijdte van de 9 series.
Het probleem schijnt de afscherming van het aluminium deksel te zijn achter het beeldscherm.

Ik heb gelezen dat mensen er al andere wifi kaarten in hebben gezet, maar dat de enige optie voor goed bereik een additionele wifi adapter (USB of zo) is.
Kan een eigenaar van deze (verder erg mooie) machine misschien hierop reageren?
Of is het probleem met de B01NL type inmiddels opgelost?

Ik twijfel erg tussen dit model en een MBA.

-o-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Het B01NL model is voorzien van de Intel® Centrino® Advanced-N 6230 wireless adapter, welke een stuk beter signaal oplevert dan de eerder gebruikte Broadcom adapter.

Voor mij heeft dit het probleem zeker opgelost.

De antenne's zitten trouwens parallel aan het toetsenbord, en niet in het scherm, dus dat is niet van invloed op het signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bymy141
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 12:36
Dank je Arnoud_h,

Heb je er zelf ervaring mee?
Wat is de afstand die je kunt overbruggen en kan je dat vergelijken met een andere laptop?
Het "probleem" schijnt zo groot te zijn dat er een groot aantal mensen het apparaat terug brengt....

Nog een vraag: is het mogelijk de SSD te vervangen door een 256Gb?
Is het zelf te doen? De accu schijnt ook niet zelf te vervangen te zijn.
Zo ja, welke typen worden ondersteund? In de Lenova X220 kunnen b.v. alleen 7mm hoge SSD's.

Het lijkt erop dat er ook nog een model B02NL zou moeten zijn met std 256Gb

En als ik er dan een grotere SSD in zet, hoe krijg ik dan het OS op de andere SSD?
Er zit vast een installatie partitie op het orgineel... en geen installatiedisks bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-08 20:35
Ik heb sinds er sinds een week of 2 ook eentje (het B-model met Intel Centrino N-6230).
De wifi performance is ook in dat model een zwak punt.
In dezelfde kamer als waar het access point staat is het signaal 'excellent' en werkt het OK.
Maar zodra ik een deur verder ga neemt de signaalsterkte direct af - en wordt de netwerkverbinding gewoon onstabiel - het hapert, vooral bij streaming video goed te merken.

Mijn andere laptop (sony vaio fz21m van een paar jaar oud) heeft er op dezelfde afstand van het access point geen enkele moeite meee en geeft dan ook gewoon nog vol signaal aan.

Uitwijken naar een usb adapter zal vast werken maar is eigenlijk ook geen porem... ik heb juist voor de samsung gekozen ipv de MBA omdat de samsung wel zo'n beetje alle essentiele poorten (behalve vga) aan boord heeft... en je dus niet allerlei usb adapters nodig zou gaan hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:07
Wij hebben deze machines op het werk en hebben er 180 geleverd gekregen van samsung daarvoor hadden we er al 27 gekregen en die hadden wat problemen met de wifi, toen hebben we ar andere wifi kaarten voor gekregen en die zijn beter:

Wij hebben een aantal problemen: Model samsung 900x3a

HDMI to vga dongle(eerste versie): had problemen met de iets langere vga kabels

HDMI to vga dongle (rev 03): deze kan met langere vga kabels overweg maar kan geen hogere resolutie dan 1440x900 aan.. excuus van samsung: vanwege het aankunnen met langere vga kabels hebben we de max resolutie moeten aanpassen ( heel vreemd)

Touchpad: deze blijft vaak hangen

backlight: deze verspringt soms wanneer het helemaal niet nodig is, deze dan wordt ie bijvoorbeeld ineens donker

op dit moment loopt dit nog bij ons.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Voor het aansluiten van monitoren wordt een micro HDMI - HDMI kabel aanbevolen. Dit geeft zonder twijfel de beste resultaten.

De VGA adapter is vooral bedoeld om beamers aan te sturen, geen monitoren. De eerste versie heeft inderdaad een probleem waardoor je beamers met hele lange kabels (5-10m) niet kunt gebruiken omdat deze niet herkend worden. De tweede revisie van deze kabel heeft inderdaad dit probleem opgelost, maar door de gewijzigde HMDI-VGA converter is het niet mogelijk om met alle monitoren nog full-HD uit te sturen. Een Rev3 adapter heb ik nog niets van gehoord of gezien.

Is op de software image wel de Samsung control center software geinstalleerd? Als je FN+F1 typt, krijg je dan het Samsung Dashboard te zien? Hier kun je namelijk de auto-dim functie van het display (en de keyboard backlight) instellen. Als je deze niet installeerd kan dit onvoorspelbare resultaten hebben inderdaad.

Wat bedoel je met 'het touchpad blijft hangen'? Ook hier: is de laatste Synaptics driver geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53

MM99

That is the way I am!

Voor iedereen met WiFi probleem, dit kan een oplossing zijn. Dit heb ik ook op mijn review gezet, maar dat is wat lastiger te vinden:

"Er zit een fout in de wifi kaart. Als de WiFi-performance op lager dan maximum wordt gezet, valt de verbinding weg. Makkelijk aan te passen op per "power plan" de wifi-performance handmatig aan te passen."

Zet voor elke power plan the wifi-performance op high en je verbinding zal uitstekend zijn. Ik heb zelf de B01NL.

Als ik nu de powerplan op "power safer" zet, gaat het nog steeds iets van 6 á 7 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
Ik wil ook één van de laptops uit de samsung 9 serie kopen, maar ben er nog niet uit wat nou de beste keuze is van de 3 versies die op dit moment op de nederlandse markt zijn. Probleem is echter dat alleen het A01NL model op de samsung-site staat. Het verschil tussen de Samsung NP900X3A-A01NL en de NP900X3A-B01NL/B02NL lijkt alleen de processor te zijn als je ze naast elkaar legt, en volgens dit topic zit hier als ik het goed begrijp geen snelheidsverschil tussen (al staat er in de specs wel 1,4GHz (2537M) t.o.v. 1,6GHz (2467M), en heeft de 2467M een hogere Graphics Max Dynamic Frequency, whatever dat mag zijn?).

Als de processor inderdaad geen snelheidsverschil heeft, kan iemand mij dan vertellen wat wel de verschillen tussen de diverse modellen is? Ik ben op de samsung site tegen gekomen dat het amerikaanse B02 model een 256GB SSD schijf zou hebben en het B01 model een 128GB SSD heeft, maar dat is niet op te maken uit de pricewatch, de gegevens op de Nederlandse Samsung site (daar staat dus nog niks :( ) en de gegevens die op de sites van de verschillende webwinkels staan die hem aanbieden (die noemen bij de B02NL ook 128GB SSD-ruimte). Er wordt wel 60 euro meer gerekend voor het B02NL-model, wat naar mijn mening weinig geld is voor een verdubbeling van de schuifruimte, maar als dit niet het geval is en er zijn verder geen verschillen (wat me sterk lijkt!) is het natuurlijk onnodig om de extra centen uit te geven. Wie kan mij helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Het enige verschil tussen de B01NL en de B02NL is de wireless kaart.

De B01NL heeft een Intel N-6230 wireless module (combo wifi+bluetooth) met twee antenne's.

De B02NL heeft een Intel N-6300 wireless module met drie antenne's en een losse bluetooth module.

Behalve de B02NL zijn alle andere modellen end-of-life.

Voor configuraties van Samsung noteobooks heeft het geen zin om op internationale sites te kijken, ieder land heeft andere configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
arnoud_h schreef op donderdag 03 november 2011 @ 13:05:
Het enige verschil tussen de B01NL en de B02NL is de wireless kaart.

De B01NL heeft een Intel N-6230 wireless module (combo wifi+bluetooth) met twee antenne's.

De B02NL heeft een Intel N-6300 wireless module met drie antenne's en een losse bluetooth module.

Behalve de B02NL zijn alle andere modellen end-of-life.

Voor configuraties van Samsung noteobooks heeft het geen zin om op internationale sites te kijken, ieder land heeft andere configuraties.
Heej bedankt voor de info! Heb je misschien ook een bron voor deze info? dan kan ik het zelf nog een keer nalezen (niet dat ik je niet geloof ;) ). De configuraties van de notebooks komen trouwens verder wel volledig overeen, ik kreeg daardoor het idee dat de andere landencode (B01NL vs. B01US) alleen betekende dat er een andere taal software (windows) op geïnstalleerd zou staan.
Kan je ook vertellen wat het verschil tussen deze wireless modules is? Het is wel snel dat ze die eerste modellen alweer als end-of-life aanmelden, is er iets mis met hun wireless antenne? Want als daar niks mis mee is is het het verschil van €60 / €`120 niet waard natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Iedere hardware wijziging resulteert in een nieuwe modelcode, dus ook al wordt er enkel een andere bluetooth module gebruikt, dit zal weer voor een nieuwe modelcode zorgen.

Google is je vriend:

http://www.intel.com/cont...rino-ultimate-n-6300.html

http://www.intel.com/cont...rino-advanced-n-6230.html

Windows is in 4 talen aanwezig (NL - FR - DE - EN), dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Wel zal bijvoorbeeld een US variant een ander toetsenbord hebben dan de Nederlandse (ok, maar 2 toetsen zijn anders, maar toch :-) )

[ Voor 4% gewijzigd door arnoud_h op 06-11-2011 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf in bezit van de NP900X3A-A01, en ik ben op zoek naar een vervangende adapter. Het probleem is alleen dat deze adapter overal gespecificeerd wordt met een 5.5mm*3.0mm tip, terwijl deze er duidelijk niet in past. Ik heb namelijk ergens een van deze 'vervangers' besteld, maar deze is veel te groot. De pin van de originele adapter past zelfs precies in de pin van de vervanger, waarschijnlijk is de specificatie hierdoor zo gekomen. Maar om 60 euro neer te leggen voor een originele adapter is nogal, dus weet iemand hier misschien meer van?

Alles wat ik dus weet is dat de huidige adapter 19V en 2.1A is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Je zou bij je PC boer kunnen navragen of ze op zoek kunnen naar dit partnummer:

AA-PA3NS40/E

Deze adapter moet volgens mijn gegevens voor zowel de Series 9 als de Series 5 Chromebook gebruikt kunnen worden.

En ja, die kost een paar knaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Ik ben benieuwd of er nog nieuwe versies in Nederland komen. Zat eigenlijk te wachten op de x3b of x3c. Maar die komen dus niet in Nederland uit. Maar deze zijn beide met sandy bridge als ik het goed heb. Dus zullen er nog wel nieuwe komen (hoop ik).

Zo niet ga ik de 15 inch versie denk ik importeren vanuit Amerika. Weet iemand hoe het dan zit met btw terug vragen? is dan zeker niet meer aan de orde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De 900X3C is vanaf volgende maand beschikbaar in Nederland en België, en dit is het Ivy Bridge model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-03-2022
arnoud_h schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 19:07:
De 900X3C is vanaf volgende maand beschikbaar in Nederland en België, en dit is het Ivy Bridge model.
Heb je enig idee of dit begin juni of eind juni zal worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
ik las vanochtend hier iets over 21 mei. Weet niet of het ook voor Nederland geldt overigens.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Zou mooi zijn. Ben benieuwd of de 900X4C (15 inch) ook in nederland uit zal komen. Maar zal wel niet :( Heb liever de 15 inch. maar zal aan de prijzen liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbz
Rupie schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:56:
ik las vanochtend hier iets over 21 mei. Weet niet of het ook voor Nederland geldt overigens.
Nice, goed gevonden, had die post zelf nog niet gezien. Ik heb wel een duitse website gevonden die hem op zijn site heeft staan: http://shop.ba-computer.at/catalog/product/view/id/451731#
Voor € 1.253 (ondanks eerdere berichten dat hij vanaf 1399 zou zijn).
[edit: sorry, dit is de B, niet de C]
21 mei is wel erg snel vergeleken met de eerdere geruchten, ook vreemd dat Samsung zelf geen uitspraken over de releasedatum doet.

[ Voor 3% gewijzigd door sanderbz op 10-05-2012 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
LoeWn schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:49:
Zou mooi zijn. Ben benieuwd of de 900X4C (15 inch) ook in nederland uit zal komen. Maar zal wel niet :( Heb liever de 15 inch. maar zal aan de prijzen liggen
In het artikel op de FP van een tijdje geleden stond dat de 15" variant niet naar Nederland zou komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
@sanderbz, raar. Er staat voor de rest wel bij dat het om de c gaat En dat er een ivy bridge in zit? Staat ook bij dat er een ivy in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Rupie schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 09:56:
In theorie zou het kunnen, in de praktijk gaat 21 mei niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbz
@LoeWn
Op deze UK site verschepen ze de 15" variant op 14 juni:
http://www.laptopsdirect....source=ldawin&affid=73258
Geen idee echter of ze ook naar NL leveren, maar anders zijn er wel postbus/pakketdiensten om dat voor elkaar te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
arnoud_h schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:23:
[...]

In theorie zou het kunnen, in de praktijk gaat 21 mei niet lukken.
Want?

Inmiddels is er wel een verwijzing in een Nederlandse webwinkel opgedoken: http://www.laptopshop.nl/...msung-np900x3c-a01nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Rupie schreef op maandag 14 mei 2012 @ 11:55:
[...]

Want?

Inmiddels is er wel een verwijzing in een Nederlandse webwinkel opgedoken: http://www.laptopshop.nl/...msung-np900x3c-a01nl.html
Ik heb ze even gemaild. Want was toch wel benieuwd.Dit is wat ik terug kreeg

Beste Dhr. van den Braak,

Hartelijk dank voor uw e-mail met ticketnummer: 726568

Helaas verwachten wij de Samsung NP900X3C niet op kort termijn te kunnen leveren. De Ultrabooks die wij leverbaar hebben kunt u vinden onder de volgende link: http://www.laptopshop.nl/category/187429/ultrabooks.html
Indien wij u van dienst kunnen zijn bij een passend advies ontvang ik graag uw wensen en eisen met betrekking tot de aanschaf van een Ultrabook.

Ik hoop u hiermee voldoende geholpen te hebben. Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust weer contact met ons op.
Met vriendelijke groet,

...
Medewerker Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De eerste levering gaat begin juni komen, voor die tijd zal geen enkele (web)shop het Nederlandse 13" model (NP900X3C-A01NL) kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunterofevil
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11-2021
Iemand een idee of de 900X4C (15 inch) nu in Europa uitkomt ?
Ik ben op zoek naar een zeer draagbare 15 inch laptop en dit
lijkt me een van de enigen die momenteel in de markt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:56
Hunterofevil schreef op zondag 17 juni 2012 @ 10:14:
Iemand een idee of de 900X4C (15 inch) nu in Europa uitkomt ?
Ik ben op zoek naar een zeer draagbare 15 inch laptop en dit
lijkt me een van de enigen die momenteel in de markt is...
Hij is in ieder geval wel al leverbaar in o.a. Engeland en Duitsland: http://www.notebook.de/in...roup=1527&productid=48176

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piepschuim
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-07 10:57
Ik heb de 900X3C al een tijdje op het oog, echt een prachtding.
De prijzen in Nederland liggen allemaal rond de 1400 euro, als je echter hier kijkt, is het zelfde model voor omgerekend bijna 300 euro goedkoper te krijgen.
Is dit het proberen waard of is het handiger een prijsdaling in Nederland af te wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Piepschuim schreef op zondag 17 juni 2012 @ 20:43:
Ik heb de 900X3C al een tijdje op het oog, echt een prachtding.
De prijzen in Nederland liggen allemaal rond de 1400 euro, als je echter hier kijkt, is het zelfde model voor omgerekend bijna 300 euro goedkoper te krijgen.
Is dit het proberen waard of is het handiger een prijsdaling in Nederland af te wachten?
Je hebt dan 1 in plaats van 2 jaar garantie, en met de bijkomende invoerrechten lijkt me dat je een goed deel van je winst al kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn90
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-01 17:02
Hier is het volgende te lezen:
Het verschil tussen de 13,3"- en de nieuwe 15"-variant van de Series 9 is eigenlijk alleen het formaat. De 15"-versie is wel kleiner dan veel concurrerende 15,6"- laptops: Samsung heeft de bezels zo dun mogelijk gehouden en kan daardoor toe met een behuizing die normaal gesproken voor een 14"-laptop zou worden gebruikt. Het scherm is mat; het is gebaseerd op de aan ips verwante pls-technologie van Samsung en heeft een resolutie van 1600x900 beeldpunten.
Ik veronderstel dat het gaat over de 900x4D die eind deze week te koop is. Dan kan ik hieruit concluderen dat deze toch geen gebruik maakt van een pls scherm. Dit is wel jammer aangezien ik hier op gehoopt had na het lezen van dat nieuwsbericht een tijdje geleden.

Is er al nieuws over de 13 inch versie van magnesium, of deze nog een pls scherm zal hebben en de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Het 15-inch model wat met Windows 8 gaat verschijnen heeft geen PLS panel, maar een 'normaal' TN scherm. Het heeft wel een hele behoorlijke horizontale kijkhoek, maar verticaal is het minder.

Er gaat in Nederland (voorlopig) geen 13inch model komen van magnesium. Er komen twee modellen van het aluminium model: eentje zoals de huidge config (i5, 128GB, Windows 8), en eentje met i7, 256GB, TPM, Windows 8 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste die je noemt is dan deze?
pricewatch unsorted: Samsung Series 9-3rd i5-3317U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Weer voor 1400 met 128gb en ulv i5? Bye bye Samsung :w Het zijn erg mooie apparaten, daarom vind ik het ook zo jammer dat ze zoveel duurder zijn dan de concurrentie. Om welke reden behalve persoonlijke smaak, zou ik hiervoor kiezen ipv voor minder dan 1400 een Zenbook met 1080p IPS, i7 en 256GB SSD...

[ Voor 79% gewijzigd door JT op 26-10-2012 13:48 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1400 is adviesprijs mag ik hopen, maar waarom zou je niet gewoon voor de Windows 7 versie gaan en deze voor €40,- upgraden naar Windows 8?
Waar vind ik trouwens de Zenbook die je noemt?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

1400 is idd de adviesprijs en de 2nd gen had dat ook als adviesprijs en was niet veel goedkoper in de praktijk.
Edit: zie nu dat die 1149 is, maar tot half augustus nog 1400.

pricewatch: Asus Zenbook UX31A-R4003X

[ Voor 11% gewijzigd door JT op 26-10-2012 14:31 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik kan zien is de Win8 versie qua hardware niet anders dan de Win7 versie, die laatste heb je voor €1199,- wel in huis + €40,- voor een Win8 Pro upgrade.
Dan heb je qua scherm, processor en SSD nog steeds een verschil, maar de prijs is beter verteerbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn90
  • Laatst online: 17-01 17:02
Voor de Belgen onder ons:
De windows 7 versie voor 999 euro bij Fnac.

Ondertussen terug duurder bij Fnac maar ook nog te koop bij Vandenborre.

[ Voor 29% gewijzigd door Stvn90 op 31-10-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Het A05NL model is inderdaad op de software na (en de W8 logo certified UEFI BIOS) identiek aan het A01NL model. Dus voor 1199/999 + 15euro is het een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:14
Heeft iemand anders ook al de nieuwste Windows 8-variant in bezit?

Ik heb gisteren de NP900X3C-A05NL aangeschaft, maar ik kan nergens een Windows licentiesticker vinden. Ook niet op de lader.

Ik wil deze laptop graag schoon installeren, maar via diverse key-recovertools kan ik maar geen werkende productkey terugvinden waarmee ik de Windows 8-ISO kan downloaden via de officiële weg: http://www.ghacks.net/201...wnload-the-windows-8-iso/

Geweldige laptop trouwens. Gisteren heb ik op de eerste acculading met gemak 5 uur browsen en configureren gehaald, met nog ruim een uur over. Terwijl de Tweakers review maar 4 uur haalde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Geen enkele Windows 8 notebook van welke fabrikant dan ook heeft een W8 key onderop. Dit is door MS afgeschaft met W8.

De key wordt door de fabriek in de bios gezet.

Ik zou je wel willen aanraden om met de Samsung recovery software een backup te maken van je fabrieksimage voor je de schijf gaat wissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik snap niet waarom er in Nederland nergens een 8 GB variant met Core i7 en 256 GB SSD te krijgen is, in Duitsland wel. Maar daar hebben ze helaas een ander toetsenbord. Ik wil geen consessies doen, dus dan maar wachten :(

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcnext
  • Laatst online: 10-10-2023
Snikker schreef op maandag 11 februari 2013 @ 23:09:
Ik snap niet waarom er in Nederland nergens een 8 GB variant met Core i7 en 256 GB SSD te krijgen is, in Duitsland wel. Maar daar hebben ze helaas een ander toetsenbord. Ik wil geen consessies doen, dus dan maar wachten :(
Ik deel je frustratie, ik heb exact dezelfde vraag maar kan nergens het antwoord vinden. Waarom mag ik van Samsung geen 256GB SSD versie kopen van de 15 inch, wie of wat bepaalt dat? Is dat omdat Nederland te klein is? Is er niemand van Samsung die dit wil/kan uitleggen? Die 128GB is gewoon te weinig, daar gaat de W8-installatie ook nog vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zet je er toch zelf een mSata SSD naar keuze in? Dat kan volgens mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcnext
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 23:40:
Dan zet je er toch zelf een mSata SSD naar keuze in? Dat kan volgens mij gewoon.
Is een oplossing inderdaad, maar ik sta niet te springen om een gloednieuwe ultrabook open te schroeven. Dan maar een Asus met i7/8GB/256SSD omdat dit merk wel zo'n model aanbiedt op de Nederlandse markt. Nogmaals, ik begrijp het niet. 500 meter hier vandaan kan een inwoner van Duitsland wel een dergelijke 9 Series 15 inch uit de winkel halen, maar ik mag het doen met een i5/4GB/128SSD. Schiet me maar lek. 8)7

• Snikker
  • Niet online
Helemaal mee eens marcnext ;) Ik zit er ook niet op te wachten om hem open te maken en snap niet dat ze er in Nederland gewoon niet zijn. Dan kan ik eindelijk mijn oude Dell de deur uit doen!

Ik hoop dat iemand ons kan vertellen of het nog komt binnenkort, anders ik ook maar naar Asus...

[ Voor 20% gewijzigd door Snikker op 14-02-2013 12:56 ]

• arnoud_h
Het 15" model gaat niet op hele korte termijn in een i7/8G/256G variant uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcnext
arnoud_h schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:27:
Het 15" model gaat niet op hele korte termijn in een i7/8G/256G variant uitkomen.
Uh, die is er dus al lang! Maar niet voor Nederlanders, die mogen dat niet kopen van Samsung, die moeten genoegen nemen met minder snelheid, minder geheugen en minder opslag. En er is nog niemand die heeft kunnen uitleggen waarom. In Duitsland staat die variant gewoon te koop, maar uiteraard niet met een QWERTY-toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Het is niet zo moeilijk: dat model wordt niet overal ter wereld verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
In Polen kun je hem ook krijgen, volgens mij hebben die hetzelfde toetsenbord. Een NL bedrijf bied hem aan:

pricewatch: Samsung Samsung NP900X4C-A03

Maar de reviews van de winkels zijn niet heel goed (beide webwinkels zijn van dezelfde eigenaar). Ik ben erachter gekomen dat het een Poolse versie betreft omdat in de bestandsnaam van het plaatje op de site samsung-np900x4c-a03pl staat.

Op zich een fantastische laptop met een hele goed prijs, maar ben bang dat het te mooi om waar te zijn is. Heb ze gemailed voor meer informatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De 900X4C wordt in Nederland niet verkocht, dus het is altijd een import model.

En in Polen is Samsung notebook merk nummer 1, dus het is niet zo vreemd dat ze daar meer modellen voeren dan hier in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Als ik het dus goed begrijp, is van de 15" varianten, alleen de NP900X4D-A02 in Nederland te koop? Zover ik zie is het verschil met de 4C-A02 alleen de kleur, of zie ik iets over het hoofd? En heeft iemand een idee of de 4C ook nog naar Nederland toe komt? Ik heb het dan over deze variant: NP900X4C-A02

Vind de donkere variant namelijk veel mooier dan de zilvere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
In Nederland is enkel de NP900X4D-A02NL te koop. Het model in jouw link is in geen geval een Nederlands model, en zal dan ook maximaal 1 jaar fabrieksgarantie hebben (de standaard wereldwijde 1 jaars garantie van Samsung).

Het verschil tussen de NP900X4C en de NP900X4D is inderdaad het materiaal van de behuizing. Het "C" model is van massief aluminium, het "D" model is van magnesium gemaakt.

Hetzelfde geldt voor het 13" model, de NP900X3C. Hiervan wordt in Nederland enkel het aluminium model verkocht.

Over toekomstige modellen is natuurlijk niets te zeggen, maar op hele korte termijn (weken) zal het 900X4C model NIET naar Nederland komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Arnoud, bedankt voor de info! Heeft een hoop duidelijk gemaakt. Helaas niet wat ik had gehoopt te horen. Ookal is het zilvere model een prima laptop... de donkere variant is naar mijn mening echt een stuk mooier.. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tyranium op 17-02-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Thanks for the info arnoud ook ;) Ik heb de Ultrabook bij Computerpirates besteld. Vond het wel een gok, maar ben zo verliefd geworden op de Samsung Ultrabooks dat ik hem graag wilde hebben met goede specificaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 22:41

FZ6

Even een vraagje zo vlak voor mijn aankoop;

IS bij de NP900X3C-A05NL het geheugen zelf uit te breiden?

Ik kan het namelijk nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:14
Nee, helaas niet. Het geheugen is op het moederbord gesoldeerd en niet verwisselbaar/uitbreidbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FZ6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 22:41

FZ6

Oke...bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
FZ6 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 20:26:
Even een vraagje zo vlak voor mijn aankoop;

IS bij de NP900X3C-A05NL het geheugen zelf uit te breiden?

Ik kan het namelijk nergens vinden.
Nee, maar dat kan overigens bij bijna geen een Ultrabook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcnext
Snikker schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:22:
Thanks for the info arnoud ook ;) Ik heb de Ultrabook bij Computerpirates besteld. Vond het wel een gok, maar ben zo verliefd geworden op de Samsung Ultrabooks dat ik hem graag wilde hebben met goede specificaties...
Heb je inmiddels de 8GB/i7/256SSD van ComputerPirates ontvangen? Benieuwd naar je ervaringen. Ik las dat ze een US Qwerty leveren, wat is het verschil met een "gewone" Qwerty?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen ben ik al aan mijn derde Samsung bezig.
Vanwege het feit dat ik een mobiele laptop nodig had en Samsung een mooi model met SSD op de markt bracht heb ik indertijd de X360 uit de UK laten komen (dan kwam er een DVD speler bij).

Helaas overleed deze laptop na een paar jaar doordat ik in een onhandige actie het scherm te ver met mijn been terugboog (lang verhaal).

Inmiddels was de 900X3A in de productrange verschenen en wat een geweldig apparaat was dit. Helaas ging hier twee maanden geleden een vol glas cola over het toetsenbord heen. Schoonmaken geprobeerd maar de suiker blijft voor verklevingen zorgen. De garantie was inmiddels verlopen dus weer gekeken naar de mogelijkheden.

De keuze is op de 900X3C gevallen met de €200,- kortingsactie van december.

Review Samsung X360 aa02
♦ Samsung 900X3A-A01NL
♦ Samsung 900X3C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
marcnext schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:28:
[...]

Heb je inmiddels de 8GB/i7/256SSD van ComputerPirates ontvangen? Benieuwd naar je ervaringen. Ik las dat ze een US Qwerty leveren, wat is het verschil met een "gewone" Qwerty?
Ik heb hem inmiddels, en post er nu mee. Het ging allemaal prima. Toetsenbord is normaal (zoals alle normale NL toetsenborden), dus geen rare fratsen, adapter normaal en Windows 8 is ook gewoon Nederlands. Allemaal direct uit de doos, heb er niets aan hoeven doen. Bevalt allemaal dikke prima, superscherm en heerlijk snel.

Ik vond het wel een gok, maar het is de paar dagen stress waard geweest ;)

Het is wel het 15" inch model en dark ash...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:18

kimjansen

Nu ff niks...

Sinds gister eindelijk de trotse bezitter van een ultrabook, de NP900X-A05NL. Wel een strak ding zeg!

Nu komt deze met Windows 8 (non-pro) en ik heb met een externe DVD-drive geprobeerd Windows 8 pro er op te zetten (originele DVD/licentie/etc.), maar krijg het bij geen mogelijkheid voor elkaar. Heeft iemand een idee?

Als ik de Windows 8 pro DVD installeer vraagt hij nergens om de product key, maar uiteindelijk roept Windows zelf dat hij al geactiveerd is (en natuurlijk dan Windows 8 ipv Windows 8 pro)...

Speed kills, but beauty lives forever...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Eerst de HDD formateren voordat je begint met installeren van Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:18

kimjansen

Nu ff niks...

Daar was ik mee gestart, SSD ook schoongeblazen, hou niet zo van al die recovery partities etc.

Maar schijnbaar zit de licentie in het UEFI BIOS ingebakken (de product key staat ook nergens op verder), dus op de 1 of andere manier neemt hij die automatisch over... Ik zou toch denken dat hij met een pro DVD eerst even vraagt: heb je soms een pro DVD, maar nee helaas ;-).

Enige optie die ik nu nog zie is het proberen te upgraden van de normale versie naar de pro versie, maar mijn gevoel zegt dat dat een omweg is die ook wat restanten achterlaat of problemen kan opleveren...

Speed kills, but beauty lives forever...

Pagina: 1