KPN adsl aansluiten op oude PTT ISRA

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn vriendin woont in een studentenhuis waar ze voor zover wij weten geen gebruik maken van de bestaande vaste telefoonlijn. Nu heeft ze KPN internet aangevraagd en aan mij de vraag of ik dat kan installeren. Normaalgesproken zou dit geen probleem zijn maar omdat de telefoonlijn anders binnenkomt dan normaal weet ik niet zeker hoe de modem aan te sluiten.

Bij de voordeur komt de telefoonlijn binnen in een oud PTT kastje met daarin twee gedeeltes. Het linker gedeelte is niet te openen, en de rechter wel. Achter het rechter plastic kapje is een LSA strook te vinden. Volgens mij zijn lijn 1 tot en met 6 aangesloten (6 witte en 6 blauwe draadjes zijn aangesloten aan de rechter zijde) En aan de rechter zijde zijn 4 lijnen aangesloten (4 rode en 4 blauwe lijnen) waarbij de witte in het verlengde van de rode zijn geplaatst en de blauwe in het verlengde van de blauwe. Er komen vervolgens verschillende telefoonlijnen uit het kastje welke naar verschillende kamers gaan in het huis. Een van deze lijnen komt uit in de kamer van mijn vriendin.

Nu is mijn vraag, kan ik de modem (KPN Experia box) in de kamer van mijn vriendin plaatsen en daarvoor de lijn gebruiken die in haar kamer aanwezig is. (ik weet niet welke verbinding deze aansluiting op de LSA strook is)

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,
Robbert-Jan

(ik kan foto’s mailen indien gewenst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

RammY

Dát!

Foto's lijken me zowiezo gewenst maar als ik het zo begrijp komen er 6 lijnen binnen waarvan er 4 worden weggestuurd naar verschillende kamers?

In dat geval kun je 2 dingen doen:
Eerst even zoeken naar de juiste lijn (1 van de 6) waar signaal op staat, en daarna direct het modem doggen op de LSA strip.
Eventueel, maar dat levert je snelheidsverlies op, op dat aderpaar de lijn doorpatchen met de kabel die naar de juiste kamer gaat en daar het modem aan koppelen.

Zowiezo zul je eerst moeten kijken op welke lijn je linesync krijgt.

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

RammY schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:01:
Zowiezo zul je eerst moeten kijken op welke lijn je linesync krijgt.
Of je zult dit via de KPN helpdesk dit kunnen proberen te achterhalen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
Het modem moet zo dicht mogelijk bij de ISRA aangesloten worden, tenzij er een SFTP tussen de kamer van je vriendin en de ISRA ligt. de helpdesk kan wanneer de lijn geleverd is jou vertellen op welke ader je de modem moet aansluiten.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-09 18:13

s3.

Volgens mij is het zo dat je zelf de aderpaar moet aangeven waar het op aangesloten moet worden tijdens het bestellen. Anders heb je kans dat dat het op een ander ader terecht komt of dat er zelfs verbindingen worden gesloopt in geval van slechte communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-08 12:51
s3. schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:33:
Volgens mij is het zo dat je zelf de aderpaar moet aangeven waar het op aangesloten moet worden tijdens het bestellen. Anders heb je kans dat dat het op een ander ader terecht komt of dat er zelfs verbindingen worden gesloopt in geval van slechte communicatie.
KPN pakt altijd een vrije ader die op de PC+HS is. En mocht deze een probleem geven zal de monteur deze aanpassen.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:53

RammY

Dát!

daanski82 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:27:
[...]

KPN pakt altijd een vrije ader die op de PC+HS is. En mocht deze een probleem geven zal de monteur deze aanpassen.
Voordat KPN een aderpaarswap uitvoert .... moet je hemel en aarde bewegen, althans als je zelf geen KPN als ISP hebt.

Daarnaast zal KPN het inderdaad worst wezen welk aderpaar ze pakken.
Je zult dus zelf even moeten vogelen op welk paartje prik staat, anders ontkom je niet aan zoon dure monteur ;)
s3. schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:33:
Waarschijnlijk bedoel jij een kaal koper oplevering op een aansluiting waar ook al een PSTN signaal opstaat.
Dan zul je inderdaad een service ID mee moeten geven op welk aderpaar het signaal op moet worden geleverd.
Uit de TS maken we op dat er geen enkele dienst (vermoedelijk) geleverd word op het canvasadres van de TS. Dus dit staat hier dan los van.
daanski82 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:03:
Het modem moet zo dicht mogelijk bij de ISRA aangesloten worden, tenzij er een SFTP tussen de kamer van je vriendin en de ISRA ligt.
Zoals aangegeven... opzich wel... maar het ligt er maar net aan wat je afstand is tussen PC en HS is.
Korte lijn, werkt mogelijk gewoon prima met lange lijn tussen ISRA en modem.
Optimaal is het idd niet maar dat is gewoon te testen.
Ik heb jaren 18mbit over een +/- 35 meter kabel tussen ISRA en modem gehad. Afstand was zoon 1300 meter. (ADSL2+).
de helpdesk kan wanneer de lijn geleverd is jou vertellen op welke ader je de modem moet aansluiten.
Robinski schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:58:
[...]

Of je zult dit via de KPN helpdesk dit kunnen proberen te achterhalen.
Euh de helpdesk kan echt niet zien op welke "draadje van links en of de 3e van rechts" het signaal misschien is opgeleverd.
Hoogstuit een service ID maar daar zie je niks van aan de klant kant.
Je mag al blij wezen dat ze kunnen nagaan waar je ISRA zit (slecht gedocumenteerd).

[ Voor 72% gewijzigd door RammY op 10-03-2011 10:11 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

Pagina: 1