Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:36
Hallo mensen,

Een korte vraag, ik ben al uren bezig om een Qlogic Fibre NIC een IP te geven. Ik kom er maar niet uit omdat de connectie niet te zien is in het scherm Network Connection. Wat zie ik over het hoofd?

Het betreft hier Windows Datacenter 2008 R2.

Alvast dank!

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Is het wel een NIC of is het een HBA?
En heb je de juiste drivers/ tools geinstalleerd?

Welk type kaart is het?

[ Voor 17% gewijzigd door Quiksilver op 08-03-2011 14:38 ]

• YaYo86
Excuus het is een HBA ja. Drivers zijn juist geinstalleerd.

Modelnummer is: HPAK344A

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 21:02
Een HBA is geen netwerkkaart maar een Host Bus Adapter. hier kun je geen IP verkeer overheen sturen maar FibreChannel. speciaal ontworpen voor storageoplossingen zoals SAN's en tapedrives.

De Kaarten werken met een WWN en niet met een IP

• Quiksilver
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-06-2022
Pinooo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:54:
Een HBA is geen netwerkkaart maar een Host Bus Adapter. hier kun je geen IP verkeer overheen sturen maar FibreChannel. speciaal ontworpen voor storageoplossingen zoals SAN's en tapedrives.

De Kaarten werken met een WWN en niet met een IP
Idd. 8)7

• YaYo86
Apart want deze HBA zit gewoon in twee servers, dan zou je de twee servers dus moeten kunnen pingen wat niet lukt. Dan zou het dus betekenen dat deze HBA's niet bruikbaar zijn om de twee servers met elkaar in verbinding te laten staan?

• Pinooo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-11 21:02
inderdaad. De HBA's worden gebruikt om verbinding te maken met storageoplossingen zoals een SAN en een Tapelibraty, niet om een IP verbinding met een andere server te maken.

• YaYo86
Ah oke, dit is mijn eerste keer dat ik met fiber werk. Maar met jullie info kan ik wel wat. Mijn dank is groot!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:56

SpamLame

niks

Je kan wel IP over FC sturen. Je komt het alleen niet vaak tegen.
IPoFC op AIX
http://publib.boulder.ibm...dita/fibrechan_config.htm

IPoFC RFC http://www.faqs.org/rfcs/rfc2625.html

Verwijzing vanuit het HP ITRC forum http://noteablecomputers.com/ipfc.txt

Zelf heb ik nooit geprobeerd, maar hoorde van de mogelijkheid in de tijd dat FC nog 2G max deed.
Verder niet echt doorgebroken hoewel je F arcitecturen nu ook in de Ethernet wereld ziet opduiken, Brocade heeft het op de markt gezet in zijn VDX switches (VCS technologie). Geloof dat Juniper iets gelijksoortigs heeft.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als je er fiber in kan stoppen wil dat niet meteen zeggen dat het fiberchannel is. Verder heet fiberchannel ook niet fiberchannel omdat het 99/100 keer met glas werkt maar omdat het gewoon hip klonk. (zover de SAN wereld hip kan zijn :p )

• ThomVis
  • Laatst online: 11-09 21:04

ThomVis

Detected rambling:

HPAK344A is een Fibre Channel HBA. Als je in de Device Manager kijkt staat de kaart ook onder "SCSI and RAID Controllers", niet onder "Network Adapters".

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:38

lier

MikroTik nerd

TrailBlazer schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:10:
Als je er fiber in kan stoppen wil dat niet meteen zeggen dat het fiberchannel is. Verder heet fiberchannel ook niet fiberchannel omdat het 99/100 keer met glas werkt maar omdat het gewoon hip klonk. (zover de SAN wereld hip kan zijn :p )
Je weet dat het fibre channel is!?
(en dat fiber dus een van de media is waarover fibre channel getransporteerd kan worden...)

[ Voor 10% gewijzigd door lier op 09-03-2011 13:30 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 19:09

TrailBlazer

Karnemelk FTW

is dat zo nooit bij stil gestaan eigenlijk :p helemaal hippe naam dus. Hoewel het was nog hipper geweest was als ze het F!br3 Ch4nn3l hadden genoemd.

Ik kort het altijd gewoon af to FC
Pagina: 1