[Powerpoint 2010] ppcore.dll ontbreekt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paidur
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-06 20:56
Goedemiddag iedereen,

Ik heb onlangs een format gedaan en daardoor dus ook office opnieuw moeten installeren. Het betreft Office Professional Plus 2010. Deze heeft het voor de format gewoon goed gedaan, maar om de een of andere reden wil Powerpoint geen bestanden van anderen openen. Probeer ik dit dan krijg ik de melding:

Het programma kan niet worden gestart omdat ppcore.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren.

Duidelijke instructies van microsoft dus, zoals we gewend zijn. Ik heb braaf het hele pakket opnieuw geïnstalleerd maar het mocht niet baten. Voor de goede orde, ik kan dus wel zelf presentaties maken maar alleen geen bestanden van anderen openen.
Daarna ben ik opzoek gegaan op internet, zie het probleem wel vaker voorkomen maar andere tips dan herinstalleren heb ik niet gevonden. Het bijzondere is dat ppcore.dll wel aanwezig is, in Program Files/Microsoft Office/Office14/
Ik heb geprobeerd deze te kopieren naar de system32 map maar hielp ook niet, nog steeds dezelfde error.

Heeft iemand suggesties?

Specs:
Windows 7 X64
Office Professional Plus 2010 (niet geinstalleerd op primaire schijf, misschien dat dat iets uit maakt)
Intel i7

[ Voor 6% gewijzigd door paidur op 08-03-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je ook al geprobeerd om office te repareren in add/remove programs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paidur
ja, het hele office pakket verwijderd en opnieuw geinstalleerd, daarna via wijzigen powerpoint uit het pakket gehaald en daarna weer toegevoegd, beide zonder resultaat

edit 1: Overigens het geldt zowel voor het openen van .ppt bestanden als voor .pptx

edit 2: als er iemand is die ook Windows 7 X64 en Office 2010 draait, kan die dan verifiëren dat ppcore.dll 9470 KB is?
path: Program Files/Microsoft Office/Office14/

edit 3: inmiddels ook SP1 geïnstalleerd, en een engels taalpakket, beide zonder resultaat

[ Voor 54% gewijzigd door paidur op 08-03-2011 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Paidur,

Toevallig gebruik ik ook Windows 7 x64 en Office 2010. Ik heb even opgezocht hoe groot ppcore.dll bij mij is en hij geeft de volgende grootte aan: 14,8 MB (15.603.560 bytes). Hij staat overigens op hetzelfde Path als wat jij hierboven aangeeft en hij hoeft dus niet in system32 te staan. Het zou dus goed kunnen dat het bestand corrupt is geworden. Stuur even een PM met je mail adres dan kan ik een ingepakte versie van dit bestand sturen en dan eens kijken of het werkt.

Groeten,

Jacob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.megaupload.com/?d=GW0ATBCX

Heb hem inmiddels geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

het los registreren van die dll al geprobeerd? Daarnaast heeft office altijd een analyse en herstel optie onder help, dit ook al geprobeerd?

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paidur
Bedankt Jacob, heb jouw ppcore.dll geprobeerd, krijg nu een andere foutmelding:

Kan de toepassing niet correct starten (0xc000007b). Klik op OK om de toepassing te sluiten.
Rfce schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:58:
het los registreren van die dll al geprobeerd?
net geprobeerd, bij mijn eigen dll geeft hij een foutmelding dat het dll bestand ongeldig is, bij die van fixit4u.eu geeft hij aan dat deze voor een ander systeem bedoeld is.

met de herstel opties van office schiet ik niks op. daarbij heb ik ook al een stuk of 5 clean installs gedaan in verschillende configuraties, maakt ook geen verschil.

[ Voor 60% gewijzigd door paidur op 09-03-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Zou je deze hotfix eens willen installeren? Description of the PowerPoint 2010 hotfix package (Powerpoint-x-none.msp): August 31, 2010

Deze hotfix is voor andere problemen maar zo te zien overschrijft hij wel de ppcore.dll misschien dat dit de problemen oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paidur
thanks ga het proberen, laat het zo weten :)

Resultaat:
Nou ik heb de hoop opgegeven, heb zo ongeveer alles geprobeerd wat ik kon bedenken maar hij wil gewoon niet meewerken. Heb nu 2007 van mijn universiteit er op gezet, die doet het wel.

Iedereen bedankt voor de moeite!

[ Voor 72% gewijzigd door paidur op 09-03-2011 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paidur
Ik heb zowaar de oplossing nog gevonden voor het Office 2010 probleem, ik heb de ppcore.dll van mijn laptop overgenomen en deze voorkwam de foutmelding van het missende dll bestand. Echter, ik kreeg nog wel steeds een foutmelding als ik gedownloade ppt of pptx bestanden probeerde te openen. Powerpoint bood dan aan om deze te repareren maar kon er verder niks mee. Wat blijkt, om de een of andere reden worden ppt bestanden bij het downloaden automatisch geblokkeerd. Wellicht een bekend probleem maar ik noem toch nog even de oplossing:
Deze blokkering hef je op door RMK op het bestand -> eigenschappen -> tabblad algemeen -> helemaal onderaan bij beveiliging: blokkering opheffen.
Tada, powerpoint 2010 kan je bestand weer openen.
Pagina: 1