Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Benaming voor het converteren van VM naar fysiek

Pagina: 1
Acties:

• ZGaro
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02-2024
Allen,

We hebben het vaak over virtualiseren. Nu komt het nog weleens voor dat we VM's ook converteren naar fysieke machines. Welke benaming gebruiken we hier dan voor?

Ik weet het niet :)

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
tja, aangezien fysiek naar virtueel doorgaans met 'p2v' wordt aangeduid, zul je het andersom over 'v2p' hebben, lijkt me.

Niet iets wat je erg vaak tegenkomt overigens. Waar wil je het op toepassen? Het omzetten van een testomgeving naar een fysieke set servers? Dan blijft nog de vraag waarom je dat zou willen natuurlijk.

• ZGaro
We hebben een virtueel park waar medewerkers hun gang kunnen gaan. Zij hebben alleen bij elke VM, 60 gb harde schijven geconfigureerd, terwijl zij daadwerkelijk maar 10 gb hiervan gebruiken. We willen de disks dus eigenlijk resizen (verkleinen). Als enige optie zien wij het fysiekaliseren :) van de disks om ze daarna te virtualiseren.

Of zijn er nog andere ideeen?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:48
Tja, ik weet niet welke tool gebruikt om te virtualiseren, maar onder VMware kan je ze van thick naar thin omzetten.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Dat ligt sterk aan wat je gebruikt voor je VMs, in het geval van VMWare kan je op een omslachtige manier met VMWare Converter van virtueel naar virtueel.

Verwijderd

Ik heb me een tijdje geleden in het tooltje van vmware verdiept (Vmware vCenter Converter) om een fysieke pc naar een vm om te zetten. is een gratis tooltje (Althans, de stand alone versie)

Ik geloof maar schiet me er niet op af, dat deze ook van VM naar een img/iso kan zetten of rechtstreeks naar een fysieke pc.

Opzich is het tooltje zelf vrij makkelijk in gebruik.

http://www.vmware.com/products/converter/

• ZGaro
Bedankt voor je reply. Het ging mij eigenlijk meer om de benaming die men geeft aan dit proces. Daar heb ik namelijk nog nooit iemand over gehoord.

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-11 14:01
CherandarGuard schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:38:
tja, aangezien fysiek naar virtueel doorgaans met 'p2v' wordt aangeduid, zul je het andersom over 'v2p' hebben, lijkt me.
Lijkt me de meest voor de hand liggende term inderdaad: V2P (Virtual to Physical) of anders "physicalization" als tegenhanger van "virtualization". Die laatste is niet echt een goede Nederlandse term voor (fysiek maken).

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zou gaan voor de-virtualiseren. Dan begrijpt iedereen meteen in welke context het staat IMHO.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gewoon V2P. Maar seriously.. waarvoor jij dit wil gaan gebruiken.. erg omslachtig.

They made me do it.

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Waarom de-virtualiseren....je kan toch ook een V2V doen....?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• u_nix_we_all
  • Niet online
Mike2k schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:37:
Waarom de-virtualiseren....je kan toch ook een V2V doen....?
Ik quote de TS:
ZGaro schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:36:
We hebben het vaak over virtualiseren. Nu komt het nog weleens voor dat we VM's ook converteren naar fysieke machines. Welke benaming gebruiken we hier dan voor?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• Mike2k

Mike2k

En ik kijk iets verder en zie:
We hebben een virtueel park waar medewerkers hun gang kunnen gaan. Zij hebben alleen bij elke VM, 60 gb harde schijven geconfigureerd, terwijl zij daadwerkelijk maar 10 gb hiervan gebruiken. We willen de disks dus eigenlijk resizen (verkleinen). Als enige optie zien wij het fysiekaliseren :) van de disks om ze daarna te virtualiseren.

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
V2V'en en dan van Thick naar Thin provisionen :) Werkt als een trein, en doen we hier al jááren :)

Even niets...

• u_nix_we_all
  • Niet online
Mike2k schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:45:
[...]
En ik kijk iets verder en zie:
[...]
En ik kijk nog iets verder en zie
ZGaro schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:12:
Bedankt voor je reply. Het ging mij eigenlijk meer om de benaming die men geeft aan dit proces. Daar heb ik namelijk nog nooit iemand over gehoord.
;)

Mijn suggestie was gericht op het vinden van een goede naam voor het uh ... de-virtualiseren. Het was niet bedoeld om de TS van advies te voorzien. Dan zou ik namelijk ook eerder voor thin provisioning gaan :P

• Mike2k

Mike2k

u_nix_we_all schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:09:
[...]

En ik kijk nog iets verder en zie

[...]

;)

Mijn suggestie was gericht op het vinden van een goede naam voor het uh ... de-virtualiseren. Het was niet bedoeld om de TS van advies te voorzien. Dan zou ik namelijk ook eerder voor thin provisioning gaan :P
Ahh, oke...my bad...

Pagina: 1