Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printers niet langer weergegeven in Directory

Pagina: 1
Acties:

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-11 15:27
Ik zit met het volgende probleem bij een klant van mij:
  • Server A - Windows 2003 DC
  • Server B - Windows 2008 member server
  • Server C - Windows 2008 member server
  • Windows XP clients
Op alle 3 de server zijn er printers geshared, dit gaat allemaal goed.
Deze printers zijn allemaal met het vinkje "list printer in Directory" aangemaakt en zijn daarom dus ook netjes terug te vinden als we Add printer -> Find in Directory doen.
Ook werken de printers via het UNC pad \\server X\"printernaam" .

Nu is het vreemde voorval dat de laatste 3 maanden het al een keer of 5 is voorgevallen dat de printers NIET meer in de Directory worden weergegeven. UNC pad werkt nog wel, als de printers al zijn toegevoegd werkt hij ook gewoon, het is amper en alleen het weergeven in de Directory waar het fout gaat.

Het aparte is dat het ook niet alle printers betreft, het is alleen Server A of Server B waarvan alle printers niet meer worden weergegeven. De printerspoolers op beide servers zijn gecontrolleerd, deze draaien gewoon netjes.

Ook eventlog op beide servers gecontrolleerd op mogelijke problemen of foutmeldingen, helaas kan ik daar ook helemaal niets terug vinden.

Nu is er een "simpele" oplossing om gewoon het vinkje weg te halen bij "list printer in Directory", Apply te drukken, het vinkje terug te zetten en nogmaals Apply, maar de klant wil het liefst gewoon een structurele oplosssing voor dit probleem. Daarnaast gaat het om een stuk of 20-25 printers, dus is het gewoon een irritant klusje :)

Ik heb Google al geprobeerd met zoekopdrachten met combinaties van printer, list directory, active directory etc en heb onderstaande punten gevonden die gelijkwaardig zijn, maar geen structurele oplossing hebben:ook GoT heeft helaas geen oplossing kunnen bieden:

Printers niet zichtbaar in active directory

Iemand misschien wat meer tips of als er meer informatie nodig is hoor ik het graag!

pr0mpt - It never hurts to help!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Using Group Policies to Control Printers in Active Directory

Even zoeken op Print Pruning lijkt me een goede zet :)
# Prune printers that are not automatically republished:
This setting determines whether or not printers can be pruned from the directory. It is usually best to leave this unconfigured, but if you find that printers are being pruned even though the computer they are published from is functioning and on the network, enabling this policy prevents the pruning service from deleting the published printers during network outages or situations in which dial-up links that are only up intermittently are used. To prevent printers from being removed from Active Directory, enable this policy, and retain the default selection of Never in the Prune non-republishing printers list.

[ Voor 66% gewijzigd door alt-92 op 09-03-2011 08:29 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device