Ik heb een rij getallen. In deze getallen die wordt samen gesteld door checkboxen, zou ik graag een copy maken en daarbij de 0 getallen verwijderen.
Tuseen de 1 en 102 staat een checkbox. Deze geeft resultaat waar of onwaar
aan de hand hiervan wordt de 102 wel of niet gekopieerd.
Nu wil ik graag automatisch een colom wordt gevormt zoals in de laatste kolom te zien is.
Waar gaat het om?
Ik heb een lijst met leden. Door de checkbox kan ik aangeven dat ze meedoen aan een wedstrijd.
Hiervoor wil ik graag een lijst hebben met lidmaatschapnummer waardoor ik automatisch een lijst kan maken met mensen (die aan de hand van de lidnummer) die mee doen aan een wedstrijd.
Dus door slechts een paar vinkjes krijg ik een lijst met deelnemers. Voor een werkbaar reslutaat moet dan kolom E worden gereduceert tot Kolom F.
Nu heb ik uitgebreid lopen zoeken naar mogelijkheden.
Een veel gevonden oplossing is autosort en dan kopieren, maar dat wil ik niet want dan moet ik voor elke vink opnieuw en dan kan ik makkelijker met de hand de lid nummer overtypen.
Een macro zou volgens mij beter kunnen, maar ik kan geen voorbeeld code vinden dat ik een selectie de waarden <1 kan verwijderen Of natuurlijk alleen de waarden > 1 gebruiken.
Kan wat ik wil in Excel of vraag ik toch te veel?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 1 102 ONWAAR 0 103
2 103 WAAR 103 105
3 104 ONWAAR 0 106
4 105 WAAR 105 110
5 106 ONWAAR 0
6 107 ONWAAR 0
7 108 WAAR 108
8 109 ONWAAR 0
9 110 WAAR 110 ActiveSheet.Cells(5, 4).Select
ActiveSheet.Range("D5:D11").Select |
Tuseen de 1 en 102 staat een checkbox. Deze geeft resultaat waar of onwaar
aan de hand hiervan wordt de 102 wel of niet gekopieerd.
Nu wil ik graag automatisch een colom wordt gevormt zoals in de laatste kolom te zien is.
Waar gaat het om?
Ik heb een lijst met leden. Door de checkbox kan ik aangeven dat ze meedoen aan een wedstrijd.
Hiervoor wil ik graag een lijst hebben met lidmaatschapnummer waardoor ik automatisch een lijst kan maken met mensen (die aan de hand van de lidnummer) die mee doen aan een wedstrijd.
Dus door slechts een paar vinkjes krijg ik een lijst met deelnemers. Voor een werkbaar reslutaat moet dan kolom E worden gereduceert tot Kolom F.
Nu heb ik uitgebreid lopen zoeken naar mogelijkheden.
Een veel gevonden oplossing is autosort en dan kopieren, maar dat wil ik niet want dan moet ik voor elke vink opnieuw en dan kan ik makkelijker met de hand de lid nummer overtypen.
Een macro zou volgens mij beter kunnen, maar ik kan geen voorbeeld code vinden dat ik een selectie de waarden <1 kan verwijderen Of natuurlijk alleen de waarden > 1 gebruiken.
Kan wat ik wil in Excel of vraag ik toch te veel?