RemoteDesktop wel IP, geen clientname

Pagina: 1
Acties:

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:28
Een cryptische omschrijving, maar weet het niet beter te verwoorden. Laten me eerst de situatie beschrijven:
Internet komt binnen bij een WRT320N, vanaf hier gaat het naar een WRT54GL om een tweede wireless acces point te voorzien.
Voor het probleem is het neit relevant waarom er 2 acces points zijn. Op de 54GL worden voornamelijk draadloze verbindingen tot stand gebracht.

Op de WRT320N zit buiten een werkstation ook een server (einstein, met ip x) bedraad aangesloten. Vanaf mijn werkstation kan ik met remote desktop einstein benaderen, zowel door einstein of ip x in te typen.
Ook als ik draadloos via met de wert54GL verbonden ben kan ik op deze manier verbinding maken.

Tot zo ver in principe goed. Probleem is dat er ook nog een "ragbak" (pascal, met ip y) is. Deze zit met de draad aan de 54GL.

Wil ik nu met mijn werkstation hier op remote desktoppen, kan dat niet met pascal maar alleen met ip y. Sluit ik pascal aan op de wrt320N krijg ik een zelfde situatie als met einstein (wat voor de hand ligt).

Nu heb ik weinig kaas gegeten van netwerken, maar waarom werkt de naam pascal niet als ik deze machien op de 54GL aansluit?

Ter info, de 320N draait standaard linksys firmware, de 54GL DD-WRT (om het zendvermogen op te krikken dit binnen de wettelijke kaders en met extra koeling).

Iemand enig idee waar ik op zoeken moet om dit te begrijpen, met Google kom ik er niet geheel uit.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Is de wrt54gl ingesteld in bridgemode? Of functioneert deze ook weer als router? Anders zou het zo kunnen zijn dat het andere systeem in een ander subnet staat en de hostname niet ziet omdat de broadcast niet aankomt.

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06:53
Dus remote desktop wil dus niet met de hostname maar wel met ip?
Dan lijkt mij het of een dubbele router of een probleem met DHCP of DNS.

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik vermoed dat je geen interne DNS draait. Verbinden op hostname zal dan ook vermoedelijk via Netbios gaan, wat niet gerouteerd wordt. De machine op de tweede router is dan ook niet via hostname te bereiken.

Als je wilt dat je je machines wel altijd allemaal via hostname kan bereiken, zet dan een DNS op, of (zolang de omgeving klein genoeg is) vul de hostnames in in je hosts file (/etc/hosts of system32\driver\hosts), met bijbehorende adressen er voor natuurlijk.

• CherandarGuard
En, wil het lukken?

• significant
Goed even een update, duurde even om een en ander na te zoeken.

Na wat lezen en aanpassen lukt het me nu sporadisch verbinding te maken met Pascal, maar nog steeds niet altijd. Via het interne ipadres (192.x.x.x) lukt het wel.

Het gekke is dat ik einstein altijd kan bereiken zonder DNS te gebruiken en pascal niet. Voor het gemak heb ik ze alledrie op de WRT320N gestoken.

Waarschijnlijk zit in win7 ultimate x64 (einstein) iets standaard anders ingesteld dan bij pascal (win prof x32).
Iemand weet wat dit verschil op levert?

(DNS kan ik opzetten, maar geniet nu niet de voorkeur. Dit temeer omdat ik in de router terug zie dat zowel einstein als pascal verbonden zijn op het LAN, via de op de router ingesteld IP-adressen, de eerder vermelde 192.x.x.x).

[edit]
De computers maken allemaal gebruk van een zelfde werkgroep (workgroup). Typische is dat als ik naar \\einstein ga in de verkenner en ik klik 1 level hoger, op de naam van de werkgroep ik pascal wel zie. Er op klikken geeft:
\\pascal is not accessible. You might nog have the permissions to this network resource. [...]
Wat mij weer duid richting een verkeerde instelling, maar welke ben ik niet achter

[ Voor 21% gewijzigd door significant op 13-03-2011 17:15 . Reden: extra info ]

• CherandarGuard
Hm, volgens mij is dat een hele algemene foutmelding, die gegeven wordt wanneer Windows niet weet wat er fout gaat.

Wat voor OS draait er op de verschillende machines?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:47
brambo123 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:17:
Dus remote desktop wil dus niet met de hostname maar wel met ip?
Dan lijkt mij het of een dubbele router of een probleem met DHCP of DNS.
+1. Laat één router DHCP uitdelen en laat de andere een client zijn waarbij DHCP uitgeschakeld is! Deze fungeren dan puur als switch.

• significant
CherandarGuard schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:38:
Hm, volgens mij is dat een hele algemene foutmelding, die gegeven wordt wanneer Windows niet weet wat er fout gaat.

Wat voor OS draait er op de verschillende machines?
allemaal xp prof, behalve einstein die het met ultimate 7 doet.
alex3305 schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:44:
[...]

+1. Laat één router DHCP uitdelen en laat de andere een client zijn waarbij DHCP uitgeschakeld is! Deze fungeren dan puur als switch.
buiten het feit dat dit bij de WRT54GL al is gebeurd, is het nu niet relevant. Immers hebben alledrie de machines een vast toegewezen IP en zitten ze verbonden met een en dezelfde router, de WRT320N.
Pagina: 1