Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VMware Tools] Automatische Installatie via Shutdown Script

Pagina: 1
Acties:

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-11 11:17
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem:

Voor onze vSphere omgeving (van 25+ servers en ruim 300 VM's) zijn we bezig met een manier om VMware tools automatisch te updaten met zo min mogelijk impact voor de klant(en).
Om dit te doen willen we een Shutdown script maken waarin VMware tools via 'vmwaretoolsupgradehelper.exe' zichzelf update met de laatste versie die op zijn host ESX server te krijgen is.

Het installatie commando heb ik al uitgevogeld, maar het inschieten van het script is een probleem.
We willen eigenlijk op een automatische methode het shutdown script aan en uit kunnen zetten op specifieke machines. Het idee was om via WMI de registry keys die bij het shutdown script horen remote in te schieten.

Deze methode blijkt helaas niet te werken. Als je de registry keys inschiet die normaal gesproken door gpedit.msc aangemaakt worden, word het shutdown script niet aangezet. Het werkt gewoon simpelweg niet.

Ik heb me suf gezocht naar een manier om een shutdown script automatisch in te schieten, maar helaas.

Nou zullen jullie wel denken: Waarom niet gewoon via AD policies. Nou, we zitten met 10+ OU's en 5+ AD domeinen die niet in dezelfde Root zitten en geen 2-weg trusts hebben. ( ja vies, ik weet het, niet mijn keuze)

Wat we NIET kunnen:
Global Forest policy (geen rechten)
Rechtermuisknop op de VM in vCenter -> 'Upgrade VMWare Tools' (Teveel impact voor gebruiker, namelijk 2 reboots)
Script wat op gezette tijden Vmware tools upgrade (Teveel impact, mag niet omdat 2 reboots niet mag)

Waarom dan het shutdown script? Omdat elke laatste zaterdag van de maand we WSUS patching rondes doen, en we op die reboot mee willen liften met de installatie van VMWare Tools.

Weet iemand nog een manier om het installeren van VMware Tools automatisch te laten gebeuren bij Shutdown, en dit ook nog eens remote in te voeren?

Even niets...

• FireDrunk
Niemand?

Even niets...

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:48
Je weet niet waarom het shutdown script niet runt ?
Dat zou idd de meest makkelijke manier zijn.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nou zou ik voor een software install uberhaupt al niet kiezen voor een run @ shutdown om de heel eenvoudige reden dat jouw install waarschijnlijk langer gaat lopen dan de standaard time-out die je voor draaiende services en applicaties hebt (waittokilltimeout).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

alt-92 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:55:
Nou zou ik voor een software install uberhaupt al niet kiezen voor een run @ shutdown om de heel eenvoudige reden dat jouw install waarschijnlijk langer gaat lopen dan de standaard time-out die je voor draaiende services en applicaties hebt (waittokilltimeout).
dat kan hij eenvoudig vermijden door de installatie van de upgrade als eerste fase in het shutdownscript te zetten, en dan pas het gewone shutdownproces te laten initialiseren via hetzelfde script.

Soit, geen ervaring mee, maar misschien dat Powershell een optie is?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2011 19:23 ]

• FireDrunk
Klopt als een bus, het script zelf werkt prima en word prima uitgevoerd als je het script met het handje via gpedit.msc invoert, maar via regkeys is het niet in te schieten...

Powershell is leuk, maar heeft geen ondersteuning voor het automatisch aanmaken van group policies. Er zijn wel wat toolkitjes verkrijgbaar maar die werken alleen met Windows 7 en Server 2008 R2.

Verder maakt het niets uit of het script zelf powershell is of niet, zolang het maar @ shutdown uitgevoerd word.

Even niets...

• FireDrunk
Iemand nog een idee? :? :/

Even niets...

Pagina: 1