Het ego wat bedoelen we hier feitelijk mee om geen verwarring te creeeren gebruik ik de volgende definitie.
in de leer van Freud, de persoonlijkheid zelve
Deze definitie is in mijn ogen veels te simpel.
Dus feitelijk het ego. Ik ben een persoon, maar mijn vraag is nu juist ben jij de persoon die jij denkt te zijn of heb jij die persoonlijkheid zelf gecreëerd en is dit een illusie.
Ik geloof dat dit ego ervoor zorgt dat vrije wil niet bestaat dus niet mogelijkheid om een keuze te maken , maar juist deze illusie wel te hebben.
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
offtopic
Graag alleen een discussie over dit onderwerp en niet naar de persoon
@spellingsnazi als je mij aanvalt op de persoon op de grammatica reageer dan niet gaat mij om de inhoud. Als jij niet voorbij punten en komma's kunt kijken. Ben jij in mijn ogen niet geschikt voor deze materie.
in de leer van Freud, de persoonlijkheid zelve
Deze definitie is in mijn ogen veels te simpel.
Dus feitelijk het ego. Ik ben een persoon, maar mijn vraag is nu juist ben jij de persoon die jij denkt te zijn of heb jij die persoonlijkheid zelf gecreëerd en is dit een illusie.
Ik geloof dat dit ego ervoor zorgt dat vrije wil niet bestaat dus niet mogelijkheid om een keuze te maken , maar juist deze illusie wel te hebben.
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken.
offtopic
Graag alleen een discussie over dit onderwerp en niet naar de persoon
@spellingsnazi als je mij aanvalt op de persoon op de grammatica reageer dan niet gaat mij om de inhoud. Als jij niet voorbij punten en komma's kunt kijken. Ben jij in mijn ogen niet geschikt voor deze materie.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 10:31 ]