Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[sbs 2008 - exchange 2007] Agenda delen issues

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Wij gebruikten tot nu toe Google agenda, maar door verschillende problemen hier stappen wij hiervan af. Wij hebben een sbs 2008 server en dus ook exchange 2007. Wij hebben voor elke gebruiker al een exchange account gecreëerd en al volledig in orde gezet qua mailing. Nu willen wij ook hiermee onze agenda's doen en kunnen delen. (zien van iedereen). Omdat wij het synchronisatietool van google gebruiken staan eigenlijk alle items al in de agenda's van de exchange accounts. Nu moet elke gebruiker de anderen hun agenda kunnen zien. Met gedeelde agenda openen kan ik deze toevoegen om te kunnen zien, maar ik krijg de fout 'geen verbinding' naast de agendanaam. De machtigingen staan goed ingevuld in de account, dus dat kan het niet zijn. Als ik de agenda wil delen, dan krijg ik de melding dat het niet mogelijk is vanwege 'machtigingsinstellingen op uw netwerk'. Waar kan ik deze machtigingsinstellingen vinden en goedzetten? Heb al de exchange console geraadpleegd, maar vind hier niets voor terug.

Of andere tips om het zien van ieders agenda te kunnen bewerkstelligen, of een andere manier om via exchange ieders agenda items te kunnen zien, zowel via outlook als owa?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:02

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De machtigingen staan goed ingevuld in de account, dus dat kan het niet zijn
Waar heb je dat exact ingesteld? Via Agenda -> Eigenschappen -> Machtigingen? Wat gebeurt er als je rechten geeft op de Postbus en dan de agena opent?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:37:
[...]

Waar heb je dat exact ingesteld? Via Agenda -> Eigenschappen -> Machtigingen? Wat gebeurt er als je rechten geeft op de Postbus en dan de agena opent?
Inderdaad bij agenda ingesteld. Heb het nu ook bij de volledige account ingesteld, en dan krijg ik nog dezelfde fout.

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
even een uurtje of 2 wachten. Exchange berekent alle permissies eens in de zoveeltijd. In de tussentijd worden de permissies gecached. Als die permissies opnieuw zijn berekend komt alles in orde :)

Verwijderd

Topicstarter
nielsl schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:01:
even een uurtje of 2 wachten. Exchange berekent alle permissies eens in de zoveeltijd. In de tussentijd worden de permissies gecached. Als die permissies opnieuw zijn berekend komt alles in orde :)
Dat was het, bedankt!

Nu is alles dus in orde voor de pc's op het werk. Maar als iemand de agenda's wil bekijken via owa, dan lukt het niet. Ik weet dat je de rechtstreekse link kan gebruiken om de agenda te zien, maar de bedoeling is om deze in overlay te kunnen zien, en dit lukt me niet. Bestaat deze mogelijkheid, of zijn er andere oplossingen hiervoor? Als hier geen oplossing voor is, dan zijn we dus verplicht van google calendar te blijven gebruiken om van buiten het kantoor alle agenda's te kunnen zien, en dat is net niet de bedoeling.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 14:14 ]

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
als je full permissions hebt uitgedeeld, dan kun je gebruiker A in de box van gebruiker B te laten kijken door gebruiker A te laten surfen naar http://website.van.je.owa/owa/gebruikerB@domain.tld
Pagina: 1