Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-05 12:10

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Topicstarter
De Nexus S is een van de opvallendste Android-smartphones van dit moment. Het toestel is vanaf medio maart in Nederland verkrijgbaar en is voorzien van Android 2.3, een 4"-Super Clear LCD-scherm met een resolutie van 800x480 pixels en draait op een Samsung Hummingbird, een Cortex A8-cpu met een kloksnelheid van 1GHz.

In samenwerking met Samsung en Google laat Tweakers.net drie tweakers twee weken lang met de nieuwe Nexus S spelen nog voordat het toestel in Nederland op de markt is. Via een speciale actiepagina kunnen de ervaringen met de Nexus S van deze drie winnaars worden gevolgd.

Omdat deze drie winnaars mogelijk niet alle vragen beantwoorden die er leven, wordt er een Q&A georganiseerd met Samsung, de fabrikant van de Nexus S. Tot en met 15 maart 12.00 uur kun je in dit topic al je vragen over de Nexus S stellen.

Om een beetje overzicht te kunnen houden, verzoeken we je om de vraag als volgt in je post te verwerken:
  • [b]
  • [Categorie] - [Vraag]
  • [/b]
Voor de categorie verzoeken we je een selectie te maken uit onderstaande keuzes:
  • Design
  • Scherm
  • Specificaties
  • Google-diensten
  • Android
Deze vragen, of althans een zo groot mogelijk deel daarvan, zullen worden beantwoord door Ernst Philippe Fischel (Team Leader Technical Product Engineering) en Caroline Teengs (Brand Manager) van Samsung. Deze antwoorden zullen 16 maart hier worden gepubliceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:44
Scherm - Veel wat oudere toestellen beschikken over 2 pointer multitouch. Ik zou graag willen weten of
de Nexus S meer dan 2 vingers ondersteunt.

[ Voor 29% gewijzigd door - peter - op 08-03-2011 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372326

Scherm - Wat voor schermtechniek gebruikt de Nexus S? Een variant van IPS-LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Het scherm is een Curved 4" Super Clear AMOLED LCD-scherm met een resolutie van 480*800, om op de vraag van Androyed te antwoorden. De testers moeten dus niet de vragen beantwoorden :P

[ Voor 21% gewijzigd door Wiethoofd op 08-03-2011 17:40 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wiethoofd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:25:
Het scherm is een Curved 4" Super Clear AMOLED LCD-scherm met een resolutie van 480*800, om op de vraag van Androyed te antwoorden. De testers moeten dus niet de vragen beantwoorden :P
Nee, en ik weet wel wat de commerciele naam voor het scherm is. Ik vroeg me alleen af wat voor techniek wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Design - Wat maakt dit toestel nu zo opvallend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Google-diensten - Mijn vriendin heeft de Desire Z, en die telefoon snapt alleen spraak in het Engels (how do you do gaat uitstekend, hoe gaat het leidt tot hilarische resultaten). Kan ik tegen dit toestel Nederlands spreken, zowel bij het toetsenbord als bij goegel surtsj?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 14:01
Specificaties - In welk opzicht verschilt de Nexus S van de Galaxy S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13

gwystyl

Beugeltje dan maar?

zoemtoeter schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:55:
Google-diensten - Mijn vriendin heeft de Desire Z, en die telefoon snapt alleen spraak in het Engels (how do you do gaat uitstekend, hoe gaat het leidt tot hilarische resultaten). Kan ik tegen dit toestel Nederlands spreken, zowel bij het toetsenbord als bij goegel surtsj?
Ik weet niet of ik wel vragen mag beantwoorden, maar volgens mij ligt dat gewoon aan je Android versie. Onder 2.2 kan ik op mijn Spica ook NL ondersteuning installeren vanuit de market, onder 2.1 kan dat volgens mij niet. Ik zou dus eerst zoeken naar een Text To Speech programma die NL ondersteunt, en kijken of die beschikbaar is voor jouw versie van Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-05 09:53

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Kan Android 2.3 al een beetje meten met iOS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 14:28
Wat zijn de verbeteringen in gebruik tov (bijv) de Nexus One? (Dus niet in de zin van specificaties)

[ Voor 3% gewijzigd door Havocnl op 09-03-2011 08:34 ]

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankkie12345
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-05 16:42

frankkie12345

Android Developer (FM)

Specificaties - Waarom is er gekozen om geen SDkaart-slot en geen Notificatie-led in te bouwen?
Design - Waarom zit er een soort van 'bult' aan de achterkant van het toestel (onderaan) ?
Design - Waarom zit de 3,5 mm jack aan de onderkant, terwijl het gebruikelijker is om deze aan de bovenkant te doen?
Design - Waarom is de volgorde van de terugknop, menuknop, homeknop, zoekenknop veranderd ?
Android - Ondersteunt de Tag-Reader applicatie Mifare Classic kaarten?
Scherm / Android - (voor developers) Is het een high-density scherm (hdpi) of een medium-desity scherm (mdpi) ? De resolutie 480x800 staat in beide kolommen op developer.android.com. Link: http://developer.android....ices/screens_support.html
Google-diensten - Bij 'Voice Actions/Search', moet je dan Engels praten of verstaat hij ook Nederlands?
Google-diensten - Op 'http://www.google.nl/nexus/#/tech-specs' staat 'Google Voice' in de lijst, maar ik dacht dat 'Google Voice' alleen in Amerika werkte. Wordt Google Voice in Nederland geintroduceerd of staat deze app niet op Nederlandse toestellen ?
Android - komt de Nexus S out-of-the-box met Android2.3.3 of moeten we wachten op een update?

Een app voor Android Automotive bouwen zonder auto is knap lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmoKramer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
De Galaxy S 2 is ook net aangekondigd... Ik was van plan om dit toestel aan te schaffen, maar door die aankondiging ben ik gaan twijfelen tussen de twee toestellen. Waarom zou ik beter voor de een of de ander kunnen gaan? (ik vind de Nexus S qua design trouwens wel mooier :) ).

I'm at the corner of first, and first. Wait a minute. How can the same street intersect with itself? I must be at the nexus of the universe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:10

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Nickalicious schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 07:56:
Want iOS is superieur volgens jou? Beetje een larie vraag als je het mij vraagt die meer gericht is op fanboy-ism dan iets anders.

OT:

Android - Hoe meet 2.3 zich op de Nexus S tov de Galaxy S (II)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Android - Volgens de officiele i9023 Nexus S pagina op Samsung.com (http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail) is het ook mogelijk Samsung Apps te downloaden. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 23:23
Design en Specificaties - Wat is de invloed van Google geweest op het ontwerp en de specificaties van de Nexus S? (En de invloed van Samsung?)

[ Voor 14% gewijzigd door Renzmeister op 11-03-2011 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 16:00
Notna schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:18:
[...]

Want iOS is superieur volgens jou? Beetje een larie vraag als je het mij vraagt die meer gericht is op fanboy-ism dan iets anders.

OT:

Android - Hoe meet 2.3 zich op de Nexus S tov de Galaxy S (II)
De S heeft nog geen 2.3 (officieel) en de S2 is nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 00:21
Specificaties - Waarom is er gekozen voor een 480i camera op een highend toestellen? Alle concurrenten hebben al een 720p camera en de Galaxy SII zelfs een 1080p camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 20:42
Hoe zit het met de bouwkwaliteit van de telefoon? hij zit er op screenshots nogal plasticy uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
Scherm: Waarom staat er hier http://tweakers.clients.vellance.net/specificaties.html dat er zowel een AMOLED als een Super Clear LCD-scherm in zit?
Scherm: Wat houdt de anti-vingerafdrukcoating in? Hoe werkt het juist en maakt dit het scherm krasgevoeliger?
Android: Hoe zit het op Gingerbread 2.3.3 met het syncen van je contacten van facebook?
Design: Is het "curved display" echt merkbaar in het gebruik?

[ Voor 8% gewijzigd door Thomson op 09-03-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoemtoeter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-02 11:40
Specificaties - Veel mensen hebben er last van dat je stem bij de ontvangende partij slecht doorkomt, en ook bellers niet erg goed doorkomen (oa te lezen op de nexusdiaries). Mogelijk wordt dit veroorzaakt door de noise cancellation software. Klopt dit, en zo ja, wordt dit met een toekomstige software-update verholpen?

Specificaties - De verbinding van Wifi en 3G schijnt niet erg stabiel te wezen (valt geregeld weg), dit blijkt ook uit de verschillende nexusdiaries. Kan hier nog wat aan gedaan worden, of is dit een kwestie van live with it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364376

Android - Is het mogelijk van android 2.3.3 weer terug naar Android 2.3.2 te gaan?
Android - Android 2.3.2 en android 2.3.3 zijn al beschiktbaar maar bij mij nexus s is het niet mogelijk hem over de air te upgraden, kan dit aan het build number liggen? ps: build number is GRH78.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-05 21:25
Specificaties - Wat zullen we straks kunnen doen met NFC? Werken banken en OV bedrijven al mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scherm - de 2.3.3 update verandert de kleuren en maakt ze wat natuurlijker. Is dit specifiek voor de Super AMOLED versie, of heeft de Super Clear LCD versie dit ook? AMOLED heeft onnatuurlijke kleuren maar LCD niet zo heel erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
Android - Waarom presteert de Nexus S met vergelijkbare specificaties zoveel beter dan de Galaxy S, ook al draait die op Froyo?
Scherm - Moeten er niet twee updates komen voor de verschillende schermen (Super Clear LCD vs. AMOLED), om zo het grote kleurverschil op te lossen. Dit i.v.m. de onlangs uitgebrachte 2.3.3 update die de kleuren drastisch veranderden.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-04 16:42
Android - Hoe groot is de kans dat de Nexus S updates krijgt naar android Ice-cream en verder? (bij mijn G1 zit ik "vast" op 1.6 en het lijkt erop dat google hier ook geen updates meer voor uit brengt)
offtopic:
ja, ik weet dat deze telefoon is te rooten en vervolgens met een custom rom te laten draaien op 2.2

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231122

Specificaties - Waarom zit er geen usb-host feature op de Nexus S/Android 2.3? De hardware en software is er allang klaar voor en het heeft erg veel meerwaarde voor veel gebruikers.

Zie ook: http://code.google.com/p/...20Owner%20Summary%20Stars Mensen vragen er al 3 jaar om..

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 11-03-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-05 11:57

yok

Waarom is het scherm (S-Amoled) zo verkloot na de update van 2.3.3 qua kleuren en wanneer zijn Google en Samsung van plan hiervoor een update uit te brengen?

Of anders: is het mogelijk om terug te gaan naar 2.3.2 van 2.3.3. zonder te rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 07:04
[Android] - De huidige N1 die in Nederland door Vodafone is verspreid wordt voorzien van een speciale firmware van Vodafone. Dit betekend dat er geen updates direct van Google komen en ook niet los geïnstalleerd kunnen worden zonder root te verkrijgen. De nederlandse N1 eigenaren hebben dus eigenlijk helemaal geen Google phone. Hoe zit dit precies met de Samsung's Nexus S. Komt de firmware direct van Google af of zit een provider of Samsung hier ook nog tussen?

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 11-03-2011 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09-2020

Hazurr

wannabe

Wiethoofd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:25:
Ik geloof toch echt dat het scherm recht is en dat de EU versie een "superclear" LCD heeft..

Alleen het glas is krom van wat ik gezien heb.

[ Voor 5% gewijzigd door Hazurr op 11-03-2011 23:50 ]

Pessimism is the foundation of survival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr

Hazurr

wannabe

yok schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:28:
Waarom is het scherm (S-Amoled) zo verkloot na de update van 2.3.3 qua kleuren en wanneer zijn Google en Samsung van plan hiervoor een update uit te brengen?

Of anders: is het mogelijk om terug te gaan naar 2.3.2 van 2.3.3. zonder te rooten?
Omdat het een poging was de kleurbalans van de oudere schermen te herstellen maar de nieuwere toestellen hebben een ander type die weer uit balans werdt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:32

Exirion

Gadgetfetisjist

zeef schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:18:
Specificaties - Wat zullen we straks kunnen doen met NFC? Werken banken en OV bedrijven al mee?
Ik ben inderdaad erg benieuwd wat Google met NFC van plan is, en welke partners ze (op het oog) hebben. Apple zou bij een iPhone met NFC een hoop tamtam gemaakt hebben en toepassingen getoond hebben. Sinds de introductie van de Nexus S is het vrijwel stil rondom NFC gebleven.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399232

Wanneer is deze verkrijgbaar via T-mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-05 03:22

pino85

Im just a Bird in the Sky

Waardoor zou de accu duur volgens de fabrikant velen malen beter zijn dan wat tweakers heeft getest in de praktijk:

reviews: Google Nexus S: Android naakt

Hoe kan dit waar ligt dit aan volgens Samsung?

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Specificaties - Waarom lijkt de Nexus S zoveel op de Galaxy S, met eens single-core processor terwijl de Exynos al zo goed als klaar was. Heeft Google hier een hand in gehad omdat ze Gingerbread snel wilden releasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-05 11:57

yok

Hazurr schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 23:52:
[...]

Omdat het een poging was de kleurbalans van de oudere schermen te herstellen maar de nieuwere toestellen hebben een ander type die weer uit balans werdt gebracht.
Dat is inderdaad een verklaring die ik ook wel weet, maar ik vraag aan Samsung of ze dit gaan aanpassen voor de mensen die 'het andere type scherm' hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:19

MrDrako

nep ict'er

• Specificaties - Waarom zou ik nu nog een singlecore telefoon nemen terwijl de dual cores er al zijn?
    (zie oa de LG optimus 2x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Android - wat is de officiele release-date van de Nexus S in Nederland, en waarom was daar de afgelopen weken zoveel onduidelijkheid over? Op Google.nl/nexus stond eerst 'vanaf 1 maart verkrijgbaar'...

Design - zitten er nog steeds evenveel 'curves' in het toestel met de LCD versie? Op sommige vergelijkingsfoto's lijken de curves aan de achterkant en in het scherm iets minder, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 372326 op 14-03-2011 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GadgetJunkPhone
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05 12:17
NFC (Near Field Communication) - Moet je aan een speciale bank of mobiele provider gebonden zijn om functies zoals met je mobiel betalen te gebruiken?

Us versie - Kan ik in Nederland de Amerikaanse versie van de Nexus S gewoon updaten over het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marttin
  • Laatst online: 29-05 19:06
Scherm - Wat is de PPI (pixels per inch) van het Super Clear LCD scherm van de Nexus S?

[ Voor 8% gewijzigd door Marttin op 15-03-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Marttin schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:14:
Scherm - Wat is de PPI (pixels per inch) van het Super Clear LCD scherm van de Nexus S?
233.24 PPI ;)
Het valt me op dat ik een hoop vragen hier zelf ook kan beantwoorden, het zijn vooral opzoek-vragen. Heel veel in-depth vragen zie ik hier niet, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marttin
  • Laatst online: 29-05 19:06
thijsje66 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:37:
[...]

233.24 PPI ;)
Het valt me op dat ik een hoop vragen hier zelf ook kan beantwoorden, het zijn vooral opzoek-vragen. Heel veel in-depth vragen zie ik hier niet, jammer...
Thanks, had het nog niet kunnen vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

thijsje66 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 17:37:
[...]

233.24 PPI ;)
Komt ook omdat er weinig interesse in de Nexus S is. Vraag waar ik zelf erg benieuwd naar ben, en die ik zelf ook gesteld heb is, is wat voor techniek Super Clear LCD is. Het zal wel IPS-LCD zijn, maar je hebt daar een heleboel varianten van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399857

- peter - schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:12:
Scherm - Veel wat oudere toestellen beschikken over 2 pointer multitouch. Ik zou graag willen weten of
de Nexus S meer dan 2 vingers ondersteunt.
De Nexus S is gebouwd voor 2 Pointer Multitouch, dit geeft de beste user experience aan de hand van dit schermformaat.
Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372326 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 17:12:
Scherm - Wat voor schermtechniek gebruikt de Nexus S? Een variant van IPS-LCD?
De Nexus S heeft een 4" Super Clear LCD scherm.
Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:11
Scherm - Waarom geen Amoled in NL? Is er een mogelijkheid om een Amoled versie te krijgen zonder deze te importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sunoke schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:52:
Design - Wat maakt dit toestel nu zo opvallend?
De Nexus S heeft een opvallend design door het unieke curved display. Zodra u het toetsel in de hand heeft, ervaart u direct. Het toestel past perfect in de palm van je hand en langs je gezicht.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoemtoeter schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:55:
Jazeker. Google Voice Search ondersteunt ook nederlands. Je kunt dus zonder problemen nederlands spreken tegen je telefoon.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maarten21 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:06:
Specificaties - In welk opzicht verschilt de Nexus S van de Galaxy S?
De twee producten zijn beide uniek, met vershillende features en specs.
De Nexus S is een Google Experience Device, waarbij het voornamelijk draait om snelheid. De Nexus S is het eerste toestel voorzien van Android 2.3 (Gingerbread), zoals Google deze ontwikkeld heeft.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbfaay
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 08:25
Anoniem: 399857 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:28:
[...]

De Nexus S heeft een 4" Super Clear LCD scherm.
Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile
Dat is niet echt een antwoord op de vraag. De vraag was welke techniek gebruikt wordt. Bijv. IPS-LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nickalicious schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 07:56:
Android heeft het afgelopen jaar een enorme groei gemaakt.
Het is inmiddels het grootste besturingssysteem binnen het smartphone segment.Hieruit blijkt dat de eindgebruiker Android als besturingssyteem heeft omarmd.

Met vriendelijke groet,

Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Havocnl schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:34:
Wat zijn de verbeteringen in gebruik tov (bijv) de Nexus One? (Dus niet in de zin van specificaties)
Allereerst geeft het design van de Nexus S het toestel al een totaal andere 'user experience'.
Daarnaast behaalt de Nexus S door het Android 2.3 besturingssysteem, het intern geheugen en de 1GHz processor ongekende snelheden.
Menu’s openen nog sneller, tabbladen reageren beter, en internetpagina’s laden binnen een oogwenk. Verder heeft het toestel een geavanceerde GPU (Graphic Processing Unit). Gamen, surfen op het web en video’s bekijken ging nog nooit zo snel en vloeiend.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Anoniem: 399857 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:11:
[...]

Allereerst geeft het design van de Nexus S het toestel al een totaal andere 'user experience'.
Daarnaast behaalt de Nexus S door het Android 2.3 besturingssysteem, het intern geheugen en de 1GHz processor ongekende snelheden.
Menu’s openen nog sneller, tabbladen reageren beter, en internetpagina’s laden binnen een oogwenk. Verder heeft het toestel een geavanceerde GPU (Graphic Processing Unit). Gamen, surfen op het web en video’s bekijken ging nog nooit zo snel en vloeiend.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile
Met alle respect en dank voor het beantwoorden van de vragen denk ik dat je wel in je achterhoofd moet houden dat dit echt een tech-forum is en niet één of ander discussie forumpje van libelle lezeressen. Ik zou graag willen zien dat jullie inhoudelijk op de materie in gaan dan de standaard marketing praat die nu gegeven wordt.

De huidige Nexus One heeft ook een 1GHZ processor, 512mb ram en zal op korte termijn ook worden voorzien van Android 2.3(De Amerikaanse N1 heeft al de update naar Android 2.3 ontvangen). Wat een wezenlijk verschil is, is de GPU. Echter maken de standaard applicaties in Android geen gebruik van de GPU. Het zijn de games en specifieke 3D toepassingen(denk aan maps 3d weergave o.a.) die dit doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 16-03-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frankkie12345 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:34:
Specificaties - Waarom is er gekozen om geen SDkaart-slot en geen Notificatie-led in te bouwen?
Design - Waarom zit er een soort van 'bult' aan de achterkant van het toestel (onderaan) ?
Design - Waarom zit de 3,5 mm jack aan de onderkant, terwijl het gebruikelijker is om deze aan de bovenkant te doen?
Design - Waarom is de volgorde van de terugknop, menuknop, homeknop, zoekenknop veranderd ?
Android - Ondersteunt de Tag-Reader applicatie Mifare Classic kaarten?
Scherm / Android - (voor developers) Is het een high-density scherm (hdpi) of een medium-desity scherm (mdpi) ? De resolutie 480x800 staat in beide kolommen op developer.android.com. Link: http://developer.android....ices/screens_support.html
Google-diensten - Bij 'Voice Actions/Search', moet je dan Engels praten of verstaat hij ook Nederlands?
Google-diensten - Op 'http://www.google.nl/nexus/#/tech-specs' staat 'Google Voice' in de lijst, maar ik dacht dat 'Google Voice' alleen in Amerika werkte. Wordt Google Voice in Nederland geintroduceerd of staat deze app niet op Nederlandse toestellen ?
Android - komt de Nexus S out-of-the-box met Android2.3.3 of moeten we wachten op een update?
Antwoord op een aantal van uw vragen:
- Op de Nexus S zit 16GB interngeheugen en om de optimale snelheid van het toestel te kunnen bereiken is er voor gekozen om geen additionele SDkaart-slot aan toe te voegen.
- In de kleine bolling onder op de achterzijde zit de antenne van de Nexus S.
- Ja, in de Nexus S ondersteunt de Tag Reader applicatie Mifare Classic kaarten.
- Wij komen terug op uw vraag over het scherm/Android. Deze hebben we uitgezet bij ons R&D center in Korea.
- Google Voice Search werkt inderdaad sinds eind vorig jaar in het Nederlands.
- De Nexus S is standaard uitgerust met Android 2.3.3.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CosmoKramer schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:10:
De Galaxy S 2 is ook net aangekondigd... Ik was van plan om dit toestel aan te schaffen, maar door die aankondiging ben ik gaan twijfelen tussen de twee toestellen. Waarom zou ik beter voor de een of de ander kunnen gaan? (ik vind de Nexus S qua design trouwens wel mooier :) ).
Dit is uiteraard volledig afhankelijk van uw persoonlijke voorkeur.
De Nexus S hebben wij vandaag voor het eerst in nederland uitgeleverd en is dus nu al beschikbaar. De Galaxy S II is momenteel nog in ontwikkeling.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

frankkie12345 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:34:
Ik vind het echt super als de jack aan de onderkant zit, omdat je je telefoon veel makkelijker uit je zak kan halen als je muziek aan het luisteren bent. Anders moet je hem eerst omdraaien. Ook zit het draad dan meer in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-05 17:14

Wiethoofd

Broadcast TOM

Toestel - Als ik de achterklep van m'n toestel verwijderd heb zie ik daar 2 contactjes zitten die naar een dun 'plaatje' gaan, waar dient deze voor, de NFC-lezer? Want m'n bereik qua wifi etc. blijven gelijk.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hartelijk dank voor deze post, wij zullen dit direct verwijderen van onze website. Het toestel is een Google Experience Device en is daardoor volledig voorzien van Google software.Hierdoor bevat het toestel geen Samsung Apps en geen Touchwiz UI.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hostname schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:45:
Specificaties - Waarom is er gekozen voor een 480i camera op een highend toestellen? Alle concurrenten hebben al een 720p camera en de Galaxy SII zelfs een 1080p camera.
De Nexus S is een GED, het gaat hierbij om de optimale combinatie van de juiste hardware en software. De snelheid is een van de belangerijkste eigenschappen van het toestel.
De camera maakt zeer goede kwaliteit foto's en video's.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 372326 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 16:54:
Scherm - de 2.3.3 update verandert de kleuren en maakt ze wat natuurlijker. Is dit specifiek voor de Super AMOLED versie, of heeft de Super Clear LCD versie dit ook? AMOLED heeft onnatuurlijke kleuren maar LCD niet zo heel erg.
De nederlandse versie van de Nexus S heeft een Super Clear LCD-scherm en is standaard voorzien van 2.3.3.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thomson schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:06:
Scherm: Waarom staat er hier http://tweakers.clients.vellance.net/specificaties.html dat er zowel een AMOLED als een Super Clear LCD-scherm in zit?
Scherm: Wat houdt de anti-vingerafdrukcoating in? Hoe werkt het juist en maakt dit het scherm krasgevoeliger?
Android: Hoe zit het op Gingerbread 2.3.3 met het syncen van je contacten van facebook?
Design: Is het "curved display" echt merkbaar in het gebruik?
-De Nexus S in Nederland heeft een Super Clear LCD-scherm.
-De anti-vingerafdrukcoating vermindert de vinger afdrukken. Het scherm wordt hierdoor niet krasgevoeliger.
-Op de Nexus S zit standaard geen Facebook client geinstalleerd.
-Het curved display is zeker merkbaar, bedenk bijvoorbeeld hoe het is om over een gebogen scherm te scrollen en hoe het toestel langs je gezicht valt.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tim_bots schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:12:
Android - Hoe groot is de kans dat de Nexus S updates krijgt naar android Ice-cream en verder? (bij mijn G1 zit ik "vast" op 1.6 en het lijkt erop dat google hier ook geen updates meer voor uit brengt)
offtopic:
ja, ik weet dat deze telefoon is te rooten en vervolgens met een custom rom te laten draaien op 2.2
Hierin zijn wij afhankelijk van Google aangezien het een GED is. Zij bepalen of en wanneer er een update zal komen.
Helaas kunnen we hierover nu dus nog niks zeggen.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 13:57

Hoite

Goed verhaal

Specificaties - Waarom beantwoorden jullie de vragen niet met de gebruikte techniek, in plaats van de marketing term, dus S-IPS of iets dergelijks in plaats van 4" SUPER AWESOME EXTRA AMOLED PRO PLUS.
Het is hier een techforum.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yok schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:28:

De Nexus S wordt in Nederland vanaf het begin af aan voorzien van Android 2.3.3. Het is dus niet mogelijk om terug te gaan naar 2.3.2.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399232 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:17:
Wanneer is deze verkrijgbaar via T-mobile?
Wij willen u verzoeken om dit bij T-Mobile na te vragen.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Tweakers,

Wij willen jullie hartelijk bedanken voor het posten van jullie vragen.
We hopen dat deze naar tevredenheid zijn beantwoord.
Voor overige vragen willen we u verwijzen naar 0900-samsung of info@samsung.nl

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-03 13:15
Er werd wel zeer gehaast geantwoord met zeer korte niet volledige antwoorden..
Alleen de vragen die vanuit marketing technisch optiek positief te beantwoorden waren kwamen aanbod..

Dit sloeg echt nergens op....

[ Voor 75% gewijzigd door Furrr op 16-03-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399857 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:42:
[...]

De Nexus S is een GED, het gaat hierbij om de optimale combinatie van de juiste hardware en software. De snelheid is een van de belangerijkste eigenschappen van het toestel.

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile
Dus waarom is er voor een 480i video-opname gekozen ipv 720p?

Was dit de Team Leader Technical Product Engineering of de Brand Manager? :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 231122 op 16-03-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Furrr schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:34:
Er werd wel zeer gehaast geantwoord met zeer korte niet volledige antwoorden..
Alleen de vragen die vanuit marketing technisch optiek positief te beantwoorden waren kwamen aanbod..

Dit sloeg echt nergens op....
Inderdaad, dit had eerder weg van een copy/paste actie van de interne informatie flyers dan daadwerkelijk inhoudelijk op de vragen in gaan. Jammer, een gemiste kans van Samsung om ons tweakers te informeren over hun product.
Ik denk dat Tweakers.net zelf ook verstandig om hier intern goed naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
Miki schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:36:
[...]

Inderdaad, dit had eerder weg van een copy/paste actie van de interne informatie flyers dan daadwerkelijk inhoudelijk op de vragen in gaan. Jammer, een gemiste kans van Samsung om ons tweakers te informeren over hun product.
Ik denk dat Tweakers.net zelf ook verstandig om hier intern goed naar te kijken.
Tweakers.net was niet verantwoordelijk en had dit zelf ook niet verwacht:
@ThijsKoot Ík vond het ook niet de meest inhoudelijke antwoorden, maar goed - wij hebben geen invloed op die antwoorden.
Bron: @Wilbertdevries

edit2:
Verzoek verwijderd op verzoek van zeef.

[ Voor 35% gewijzigd door thijsje66 op 16-03-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik heb de volgende vraag:

Ook in Nederland wordt geadverteerd met Super AMOLED, echter zowel hier als op http://www.google.nl/nexus/#/features lees ik dat het een Super Clear LCD-scherm heeft?

Op http://www.typhone.nl/aanbiedingen/aanbieding-5 is bijvoorbeeld een aanbieding te zien. Bij de info over de telefoon staat weer Super AMOLED vermeld. Vaak weet ik dat deze info simpel copy/paste werk is en niet altijd klopt.

Weet iemand wat je nu werkelijk krijgt? En hoe kun je dit naderhand controleren in je telefoon? (Als je het boekje (zit dat erbij?) erbij niet wil vertrouwen)

[ Voor 5% gewijzigd door enomiss op 16-03-2011 16:32 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
enomiss schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:31:

Ook in Nederland wordt geadverteerd met Super AMOLED, echter zowel hier als op http://www.google.nl/nexus/#/features lees ik dat het een Super Clear LCD-scherm heeft?

Op http://www.typhone.nl/aanbiedingen/aanbieding-5 is bijvoorbeeld een aanbieding te zien. Bij de info over de telefoon staat weer Super AMOLED vermeld. Vaak weet ik dat deze info simpel copy/paste werk is en niet altijd klopt.

Weet iemand wat je nu werkelijk krijgt? En hoe kun je dit naderhand controleren in je telefoon? (Als je het boekje (zit dat erbij?) erbij niet wil vertrouwen)
Dat is dan waarschijnlijk een geimporteerde, uit de UK of USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, deze antwoorden hadden we kunnen verwachten. Zelf was ik erg benieuwd naar de schermtechniek, en niet naar de marketing naam. Ik moet maar aannemen dat het IPS-LCD is of sIPS-LCD ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pevano
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10-2020
enomiss schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:31:

Op XDA las ik dat de i9023 Super Clear LCD is en de i9020 Super Amoled, je zou het dus op de doos moeten kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
thijsje66 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:04:
[...]

Tweakers.net was niet verantwoordelijk en had dit zelf ook niet verwacht:

[...]

Bron: @Wilbertdevries

edit2:
Verzoek verwijderd op verzoek van zeef.
Ben benieuwd of je hierop antwoord kunt krijgen: Miki in "Wat wil jij weten over de Nexus S?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pevano schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:31:
[...]

Op XDA las ik dat de i9023 Super Clear LCD is en de i9020 Super Amoled, je zou het dus op de doos moeten kunnen zien.
En op de batterij en in het toestel zelf ook. Ook op de handleiding staat het.

Er staan trouwens ook nieuwe foto's in m'n topic op XDA (i9023 topic). Ik heb ze niet gepost, maar het is leuk om te zien dat mensen het topic ook echt gebruiken. Dit keer van een Griekse site, waar Super AMOLED wordt vergeleken met Super Clear LCD in zwart, en wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Laatst online: 01-11-2024
Anoniem: 399857 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:26:
[...]

De Nexus S is gebouwd voor 2 Pointer Multitouch, dit geeft de beste user experience aan de hand van dit schermformaat.
Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile
Gaat dit om het LCD scherm?

Ik kan toch echt op mijn Nexus S met SAMOLED scherm 5 punten TEGELIJK aanraken en volgen (zie onderstaande screenshot)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/d.berndsen/screen.png

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:19

MrDrako

nep ict'er

cypher21 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:26:
[...]

Gaat dit om het LCD scherm?

Ik kan toch echt op mijn Nexus S met SAMOLED scherm 5 punten TEGELIJK aanraken en volgen (zie onderstaande screenshot)

[afbeelding]
zal me niks verbazen als dit op het nederlandse model dan weer niet kan,
dit gaat em iig voor mij niet worden. Vind de galaxy S van mn zusje ook zo extreem gammel aanvoelen,
specificaties die afwijken per land, nee dank je. Straks geven ze een update vrij voor DE nexus s, om weer kleurtjes aan te passen, is de weergave op je nederlandse schermpje verneukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazurr

Hazurr

wannabe

MrDrako schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 14:23:
[...]

zal me niks verbazen als dit op het nederlandse model dan weer niet kan,
dit gaat em iig voor mij niet worden. Vind de galaxy S van mn zusje ook zo extreem gammel aanvoelen,
specificaties die afwijken per land, nee dank je. Straks geven ze een update vrij voor DE nexus s, om weer kleurtjes aan te passen, is de weergave op je nederlandse schermpje verneukt..
De nederlandse Galaxy S is ook een 5 pointer hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Ja, volgens mij zijn sowieso de meeste nieuwe schermen 5 point.
Maar goed, jammer dat daar geen juist antwoord op gegeven worden.

Had eerder verwacht iets als " scherm kan 5 punten aan, gui is gebaseerd op 2 punten" oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 00:21
Anoniem: 399857 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:42:

Met vriendelijke groet,
Samsung Mobile
Maar een 720x480 camera benadert natuurlijk nooit een 1920x1080 camera: dat zijn 6x zo veel pixels. Dan kan het nog steeds wel een hoogwaardige camera zijn, maar als de resolutie om de mooie plaatjes in op te slaan niet aanwezig is heb je er alsnog niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:18
cypher21 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:08:
Ja, volgens mij zijn sowieso de meeste nieuwe schermen 5 point.
Maar goed, jammer dat daar geen juist antwoord op gegeven worden.

Had eerder verwacht iets als " scherm kan 5 punten aan, gui is gebaseerd op 2 punten" oid..
Ik ga ervan uit dat de Nexus S gebruik maakt van Atmel maXTouch touchscreen. Dit is een geavanceerd touchscreen sensor dat theoretisch instaat is om ongelimiteerd aanrakingen te registreren. Ik ga er van uit dat Google en Samsung een softwarematige 'lock' hebben geactiveerd om maximaal 5 touches te registreren. Samsung heeft de sensor voor het eerst gebruikt in de Wave en de Galaxy S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Nou mensen, ik heb hem binnen van Typhone.nl en het is een SCLCD.

[ Voor 41% gewijzigd door enomiss op 18-03-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
enomiss schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:01:
Nou mensen, ik heb hem binnen van Typhone.nl en het is een Amoled! Dan weten jullie dat als je snel bent je er misschien nog ene kunt krijgen.
Maar dat is dan een import toestel, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Furrr schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:16:
[...]

Maar dat is dan een import toestel, of niet?
Excuses, ik had in mijn geheugen van gister dat de 9023 de Amoled was en de 9020 de SCLSD. Het is net andersom.

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 18-03-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
Ok...

EN wat vind je van de display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furrr
p.s. er is al een 'echte' Nexus S topic:

Google Nexus S (Two)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Hij is nog op het laden (duurt overigens langer dan verwacht, hij leek al op 3 streepjes te staan vanuit de fabriek en over de laatste 2 streepjes doet ie dan toch al bijna een uur..) Scherm? Heb alleen pas de accu laadbalk gezien. Wat me opviel was dat het scherm dan toch wel merkbaar oplicht en dus niet zo zwart is als een Amoled. Daarom begon ik toch te twijfelen en ben ik alsnog achter de waarheid gekomen. Ik weet dat dat topic er is, ik wou het nog even hier laten weten omdat ik er hier eerder over gepost had. Ik zal nu daar verder gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door enomiss op 18-03-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Als mensen nog dingen van de Nexus S getest willen zien, vraag het dan in dit topic, via DM of via Twitter. Ik test het toestel voor Tweakers. Voor twitter kan je de hashtag #nexusdiary gebruiken. Mijn username is @jjstok.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Shiver23 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 11:48:
Als mensen nog dingen van de Nexus S getest willen zien, vraag het dan in dit topic, via DM of via Twitter. Ik test het toestel voor Tweakers. Voor twitter kan je de hashtag #nexusdiary gebruiken. Mijn username is @jjstok.
Ik ben nog steeds benieuwd wie nu de updates levert voor de Nexus S. Is dit Samsung, een betreffende telecomprovider of Google zelf? De Nexus One die in nederland is verkocht moet het doen met een speciale Vodafone firmware, dit betekend dat je moet wachten op Vodafone totdat zij de update goedkeuren. Daarbij is de rom ook afgesloten* waardoor je geen gebruik kunt maken van de officiële Google firmware updates. De in nederland verkochte Nexus One is dus geen "echte" Google phone.

*Kanttekening: met het unlocken van de bootloader(garantie vervalt hierdoor) of door het verkrijgen van root kun je uiteraard wel een rom naar keuze installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De versie die ik heb gekregen om te testen is toestel zonder verdere branding met een standaard Google firmware. Maar omdat dit een pre-productie model zou zijn is dit waarschijnlijk niet representatief.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Shiver23 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:54:
De versie die ik heb gekregen om te testen is toestel zonder verdere branding met een standaard Google firmware. Maar omdat dit een pre-productie model zou zijn is dit waarschijnlijk niet representatief.
De Nexus One is ook zonder enige branding, nergens kom je het woord Vodafone tegen of enige links naar Vodafone zowel op de telefoon als in de software. Ook de firmware versie nummering komt geheel overeen met die van zijn Amerikaanse broer. Dat maakt ook meteen het bijzondere eraan, ik heb bij de aanschaf dit nooit kunnen ontdekken dat ik met een "bijzondere Google phone" zat opgescheept totdat de eerste updates uitrolden. Om nu dus niet weer in dezelfde valkuil te stappen wil ik dit graag helder hebben.

In ieder geval bedankt voor het uitzoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336502

zoemtoeter schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:34:
Specificaties - Veel mensen hebben er last van dat je stem bij de ontvangende partij slecht doorkomt, en ook bellers niet erg goed doorkomen (oa te lezen op de nexusdiaries). Mogelijk wordt dit veroorzaakt door de noise cancellation software. Klopt dit, en zo ja, wordt dit met een toekomstige software-update verholpen?

Specificaties - De verbinding van Wifi en 3G schijnt niet erg stabiel te wezen (valt geregeld weg), dit blijkt ook uit de verschillende nexusdiaries. Kan hier nog wat aan gedaan worden, of is dit een kwestie van live with it?
Op deze vraag had ik eigenlijk ook wel een antwoord willen hebben... Ik bezit zelf een een import Nexus S ben er tevreden over maar de 3g ontvangt is echt waardeloos. Mijn vorige toestel een budget toestelletje van 120 Euro heeft ruim voldoende ontvangst terwijl de Nexus met pijn en moeite een 3tje voor de g krijgt

Is hier wat aan te doen of zoals zoemtoeter al zo mooi schreef "live with it"??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
welke provider heb je?

Hier met Vodafone echt overal 3G, zelfs op plaatsen wanneer de BB 9780 van mijn vriendin op vodafone soms omschakeld naar gprs heb ik nog 1 streep 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 20:42
ik vind de hem er nog steeds een beetje zwak uitzien. vooral de achterkant heeft zon plasticy look. heeft er hier iemand een en kan hij mij vertellen hoe de telefoon kwa bouwkwaliteit in elkaar zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336502

cypher21 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 10:04:
welke provider heb je?

Hier met Vodafone echt overal 3G, zelfs op plaatsen wanneer de BB 9780 van mijn vriendin op vodafone soms omschakeld naar gprs heb ik nog 1 streep 3G
Heb KPN maar hen niet het idee dat het daar mee te maken heeft want mijn "oude" android ligt hier ook nog (de ZTE Blade) en die heeft nergens last van tewijl als ik met mijn nexus s door het huis loop hen ik midden in de kamer geen 3g (wel 2g) en met mijn oude toestel het hele huis maximaal ontvangst. Het is een jaren 30 huis dus aan het beton ijzer ligt het niet ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.