Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Maurin
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11-2020
Hee tweakers,

ik heb een vraag. Een tijdje terug ben ik er achter gekomen dat iemand die hier niet voor geautoriseerd was in mijn computer fysiek achter mijn computer heeft gezeten. Deze persoon heeft sindsdien geen toegang meer tot mijn computer maar ik zou graag willen weten of er een programma is waarmee ik kan zien welke bestanden hij heeft opgevraagd/gewijzigd?

groetjes,
Maurin

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kort antwoord: nee.

1) Vraag 't hem/haar.
Als niet mogelijk/zinvol:
2) Zodra je fysieke toegang, en voldoende kennis, hebt dan kan je in theorie zo'n beetje alles. Inclusief verwijderen van logfiles.
Als niet waarschijnlijk:
3) Dat hangt enorm af van je OS en de relevante rechten dus geef even heel erg veel meer informatie ;) Lees je zelf ook even in voor de vele plaatsen waar logboeken kunnen worden bijgehouden. Zowel het OS zelf als de misschien relevante applicaties.

Er zijn natuurlijk vele inkoppertjes zoals de vele MRU's in bijv. Win7. Wat heb je al bekeken?

Het spreekt trouwens voor zich dat je vooral niet zelf moet inloggen. Dan loop je natuurlijk de kans dat je een en ander overschrijft. Afhankelijk van wat een tijdje is: zie mijn eerste zin :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dutch_camel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-09 13:29

dutch_camel

It's Orange!

Is er in het profiel van die persoon,mits onder een andere naam ingelogd iets als een Recent Documents? Is niet alles, maar is wel iets in te zien qua geopende documenten.
Beyond that point wordt het wel lastig, zo niet onmogelijk, tenzij je een logging tool hebt lopen op je PC.

~... this doesn't look like Kansas to me, Toto... ~