[ideal] Off site i-deal oplossing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond,

Ik zit met het volgende. Ik wil voor een HTML only site een ideal oplossing kunnen aanbieden.
Als voorbeeld,
Je hebt bij Paypal de mogelijkheid om ene buy now button toe te voegen. Perfect gewoon.

Afbeeldingslocatie: https://www.paypal.com/en_US/i/btn/btn_buynowCC_LG.gif

Vooral als je door situaties gedwongen bent om puur in HTML de site te bouwen.
Nu wil ik er ook een ideal pagina op zetten.
Flink lang gezocht of er ook een oplossing was voor ideal om dit met HTML only op de website te zetten.

Maar helaas niet gevonden.
Wel een bedrijf genaamd Globecharge http://www.globecharge.com/nl/

Maar deze wil dit alleen implementeren via hun product genaamd ShopFactory.
En dit wil ik niet door één of andere generator laten bouwen. Ik wil het zelf bouwen zoals ik dat wil.

Dus mijn vraag is., weet iemand heel toevallig of er een soort offsite ideal oplossing bestaat. Gelijkend op paypal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

als je geen scripting taal gebruikt, weet je nooit wie of wat iets besteld/betaald heeft op de site

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rob schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:14:
als je geen scripting taal gebruikt, weet je nooit wie of wat iets besteld/betaald heeft op de site
Ik bedoel net zoals bij PayPal.
Je stuurt doormiddel van een form mee wat er besteld wordt., en of hoeveel.
Vervolgens wordt er extern de betaling en het klantbijhouden geregeld.

Zoals paypal dat doet. Daar zie je wie je betaald heeft en hoeveel + de beschrijving ervan.
Ideaal als dat ook zou kunnen voor ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:10
ik denk dat je dan wel payment service provider nodig heb..

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
stftweaker schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:21:
ik denk dat je dan wel payment service provider nodig heb..
Prima, zoals ik al zei.
Globalcharge., maar die weigert buiten zijn Shopfactory om te werken.

Paypal is ook een payment provider. Zou ook geweldig zijn als er iets in de richting te vinden is voor ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-09 10:10
google: payment service provider :Y

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 10:34
Kijk eens bij targetpay.com, daar kan je wel een HTML link maken die je naar een betaalpagina brengt. Volgens mij kunnen ze ook nog adresgegevens en zo voor je opslaan/doormailen.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Google heft inderdaad zo een nieuwe service, maar weet niet of het kan met slechts een link. Google kennende wel. Overigens weet ik niet of veel andere PSP's dit doen in verband met privacy/veiligheid.

Je zou ook eens Buckaroo kunnen proberen. Niet echt ervaring alleen met hun implementatie.

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-07 12:04

Kajel

Development in Style

Het gaat hoogstwaarschijnlijk een niet geringe afdracht aan kosten met zich meebrengen als je zo'n service provider inschakelt. Daarnaast ben je volledig afhankelijk van die derde partij voor het bijhouden van de adresgegevens, financiele gegevens van de transacties. Waarom zou je dat willen? Waarom moet het perse puur html blijven, die site. Elke 13-in-een-dozijn hostingprovider biedt PHP ondersteuning. Script het lekker zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Ja, ik geloof per transactie dat je al snel op 5 - 74 cent zit. Afhankelijk van je pakket. Hoe meer je aanbied, hoe meer kosten dat zijn. voor enkel ideal kan je beter bij banken zelf zijn.

Op sich zijn de PSP's wel okay, je kunt meer halen uit statistieken dan alleen analytics. Verder hoef je echt geen adres, transacties etc bij te houden alleen daar.

Verder zou ik wel zorgen dat je iets van een ssl-certificaatje hebt draaien. (kan ook onbetaald).

Vind het inderdaad overigens wel vreemd dat het html moet zijn. Als je het echt met html wilt doen, dan kan je ergens anders toch wel iets van php draaien voor dat? bouw je 'm inderdaad lekker zelf :Y)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:11:
Dus mijn vraag is., weet iemand heel toevallig of er een soort offsite ideal oplossing bestaat. Gelijkend op paypal?
Ik heb dit wel eens gebouwd voor een simpele donatiepagina gebruikmakend van de iDealkoppeling van de Rabobank (moet je dus wel zelf een Raborekening hebben, je klanten kunnen van alles hebben). Daar kan je gewoon een simpel HTML formulier posten naar hun server en daar wordt de betaling dan afgehandeld.

In hun iDeal backend kan je dan 'producten' toevoegen met een door jou bepaald artikelnummer en stukprijs. Dit wordt door Rabo bij een POST gevalideerd, zodat gebruikers niet via Firebug oid je prijzen kunnen aanpassen en succesvol kunnen afrekenen.

Dit kan je allemaal prima laten werken in een puur HTML pagina zonder scripting. Ik neem aan dat andere banken vergelijkbare oplossingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Als het om een goed doel gaat, kijk dan eens naar het goede doelencontract van Buckaroo. Je betaalt dan geen aansluit- en abonnementskosten en je hoeft alleen maar te linken naar een donatiepagina op hun server.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Pagina: 1