• lausienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-03 11:51
hello mensen die mij hopelijk kunnen helpen,

ik kwam er zelf niet uit en vriend van mij raadde aan om hier te posten :) . Ben hier nieuw dus alvast sry als ik mij niet aan evt. regels houdt.

Ik heb een probleem met mijn 2e monitor. Ik heb namelijk (vooral) als ik beweeg met mijn muis en schermpjes open en sluit dat mijn 2e scherm flikkert/verschuift en een kleine zwarte balk (+- 1cm hoog) over de horizontale as naar beneden schuift. Het is echt super irritant en ik kan geen logische oorzaak vinden.

1e scherm zit aangesloten dmv dvi = samsung syncmaster 940mw (tv)
2e scherm zit aangesloten via DVI -> VGA converter op zowel philips 241E (24inch lcd scherm) of IBM thinkvision (15inch (oudding))

De setup:

intel quad q9400 (stock)
GPU: Sapphire readeon HD5850 vapor-x 1GB
4x2gb OCZ platinum PC-9200 DDR2
MOBO: gigabyte x-48 ds-4
windows 7 ulitmate 64bits EN

wat ik heb geprobeerd.
1) de 2 dvi poorten verwisselen (geen verschil al wel opmerkelijk dat alleen het scherm die is aangesloten dmv vga flikkert en niet de ene met dvi
2) Het ibm *knip* vervangen met een philips 241E scherm (zelfde effect)
3) dvi -> vga converter vervangen met een andere (geen verschil)
4) Het flikkerende scherm als primary scherm zetten (dus andere dvi scherm als 2e) resultaat: blijft flikkeren
5) Het flikkerende scherm alleen aansluiten zonder ander -> resultaat geen flikkerend scherm 8)7

Wat zou het probleem kunnen zijn ??
Heeft mijn GPU een allergie ontwikkeld voor VGA ofzo?
Of is mijn GPU gewoon naar de knoppen :( ?

Als je gamed (Company of Heroes: Tales of Valor)bv dan gaat de horizontale balk als een malle naar beneden, net zoiets als die oude CRT's hebben die niet meer goed refreshen.
Maar als je bijv Black Ops doet gebeurd het niet/minder

help?

alvast thx,

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Je zou voor de gein eens een andere videokaart kunnen proberen en kijken wat de monitoren dan doen. Het kan natuurlijk ook iets softwarematigs zijn, dus vervang / upgrade eens de drivers.

• Dijkertje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:11

Dijkertje

F.K.A. 'Sokkiejjj'

Ik had dat vandaag exact hetzelfde. Schijnt dat ie op 2d clocks vervelend gaat doen op 2e scherm.
Heb er nu een HD 5550 inzitten i.p.v. 3x HD 6950 om het stroomverbruik even te verminderen als ik 's avonds toch niet game. Maar met de HD 5550 heb ik dat dus ook.
Met ATi Tray Tools voltage verhoogd en clocks wat omhoog gedaan = problem gone.

• lausienator
OMG, Nu je het zegt. M'n catalyst control center stond niet aan (vraag me niet hoe). Ik heb hem net opgestart, en weg is het probleem :P. Maar de PC zou toch gewoon moeten werken zonder dat dat control center aanstaat? Aangezien de drivers gewoon zijn geinstalled.

btw m'n windows 7 is up to date

• lausienator
Ik denk dat dit klaar. Er kan een slotje op of niet?

in ieder geval nog bedankt

• KeDeShCh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2013
Slotjes worden alleen op topics gezet die niet aan de voorwaarden voldoen, dat doet deze dus wel, helaas! ;)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee