hello mensen die mij hopelijk kunnen helpen,
ik kwam er zelf niet uit en vriend van mij raadde aan om hier te posten
. Ben hier nieuw dus alvast sry als ik mij niet aan evt. regels houdt.
Ik heb een probleem met mijn 2e monitor. Ik heb namelijk (vooral) als ik beweeg met mijn muis en schermpjes open en sluit dat mijn 2e scherm flikkert/verschuift en een kleine zwarte balk (+- 1cm hoog) over de horizontale as naar beneden schuift. Het is echt super irritant en ik kan geen logische oorzaak vinden.
1e scherm zit aangesloten dmv dvi = samsung syncmaster 940mw (tv)
2e scherm zit aangesloten via DVI -> VGA converter op zowel philips 241E (24inch lcd scherm) of IBM thinkvision (15inch (oudding))
De setup:
intel quad q9400 (stock)
GPU: Sapphire readeon HD5850 vapor-x 1GB
4x2gb OCZ platinum PC-9200 DDR2
MOBO: gigabyte x-48 ds-4
windows 7 ulitmate 64bits EN
wat ik heb geprobeerd.
1) de 2 dvi poorten verwisselen (geen verschil al wel opmerkelijk dat alleen het scherm die is aangesloten dmv vga flikkert en niet de ene met dvi
2) Het ibm *knip* vervangen met een philips 241E scherm (zelfde effect)
3) dvi -> vga converter vervangen met een andere (geen verschil)
4) Het flikkerende scherm als primary scherm zetten (dus andere dvi scherm als 2e) resultaat: blijft flikkeren
5) Het flikkerende scherm alleen aansluiten zonder ander -> resultaat geen flikkerend scherm
Wat zou het probleem kunnen zijn ??
Heeft mijn GPU een allergie ontwikkeld voor VGA ofzo?
Of is mijn GPU gewoon naar de knoppen
?
Als je gamed (Company of Heroes: Tales of Valor)bv dan gaat de horizontale balk als een malle naar beneden, net zoiets als die oude CRT's hebben die niet meer goed refreshen.
Maar als je bijv Black Ops doet gebeurd het niet/minder
help?
alvast thx,
ik kwam er zelf niet uit en vriend van mij raadde aan om hier te posten

Ik heb een probleem met mijn 2e monitor. Ik heb namelijk (vooral) als ik beweeg met mijn muis en schermpjes open en sluit dat mijn 2e scherm flikkert/verschuift en een kleine zwarte balk (+- 1cm hoog) over de horizontale as naar beneden schuift. Het is echt super irritant en ik kan geen logische oorzaak vinden.
1e scherm zit aangesloten dmv dvi = samsung syncmaster 940mw (tv)
2e scherm zit aangesloten via DVI -> VGA converter op zowel philips 241E (24inch lcd scherm) of IBM thinkvision (15inch (oudding))
De setup:
intel quad q9400 (stock)
GPU: Sapphire readeon HD5850 vapor-x 1GB
4x2gb OCZ platinum PC-9200 DDR2
MOBO: gigabyte x-48 ds-4
windows 7 ulitmate 64bits EN
wat ik heb geprobeerd.
1) de 2 dvi poorten verwisselen (geen verschil al wel opmerkelijk dat alleen het scherm die is aangesloten dmv vga flikkert en niet de ene met dvi
2) Het ibm *knip* vervangen met een philips 241E scherm (zelfde effect)
3) dvi -> vga converter vervangen met een andere (geen verschil)
4) Het flikkerende scherm als primary scherm zetten (dus andere dvi scherm als 2e) resultaat: blijft flikkeren
5) Het flikkerende scherm alleen aansluiten zonder ander -> resultaat geen flikkerend scherm

Wat zou het probleem kunnen zijn ??
Heeft mijn GPU een allergie ontwikkeld voor VGA ofzo?
Of is mijn GPU gewoon naar de knoppen

Als je gamed (Company of Heroes: Tales of Valor)bv dan gaat de horizontale balk als een malle naar beneden, net zoiets als die oude CRT's hebben die niet meer goed refreshen.
Maar als je bijv Black Ops doet gebeurd het niet/minder
help?
alvast thx,