2e monitor flikkert en geeft kleine zwarte balk

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views

• lausienator
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-12-2023
hello mensen,

ik kwam er zelf niet uit en vriend van mij raadde aan om hier te posten :) .

Ik heb een probleem met mijn 2e monitor. Ik heb namelijk (vooral) als ik beweeg met mijn muis en schermpjes open en sluit dat mijn 2e scherm flikkert/verschuift en een kleine zwarte balk (+- 1cm hoog) over de horizontale as naar beneden schuift. Het is echt super irritant en ik kan geen logische oorzaak vinden.

1e scherm zit aangesloten dmv dvi = samsung syncmaster 940mw (tv)
2e scherm zit aangesloten via DVI -> VGA converter op zowel philips 241E (24inch lcd scherm) of IBM thinkvision (15inch poepding)

*knip*

De setup:

intel quad q9400 (stock)
GPU: Sapphire readeon HD5850 vapor-x
4x2gb OCZ platinum PC-9200 DDR2
MOBO: gigabyte x-48 ds-4
windows 7 ulitmate 64bits

wat ik heb geprobeerd.
1) de 2 dvi poorten verwisselen (geen verschil al wel opmerkelijk dat alleen het scherm die is aangesloten dmv vga flikkert en niet de ene met dvi
2) Het ibm *knip* vervangen met een philips 241E scherm (zelfde effect)
3) dvi -> vga converter vervangen met een andere (geen verschil)
4) Het flikkerende scherm als primary scherm zetten (dus andere dvi scherm als 2e) resultaat: blijft flikkeren
5) Het flikkerende scherm alleen aansluiten zonder ander -> resultaat geen flikkerend scherm 8)7

Wat zou het probleem kunnen zijn ??
Heeft mijn GPU een allergie ontwikkeld voor VGA ofzo? *knip*

update: als je gamed (company of heroes: Tales of Valor)bv dan gaat de horizontale balk als een malle naar beneden, net zoiets als die oude CRT's hebben die niet meer goed refreshen.

help?

alvast thx,

[ Voor 15% gewijzigd door Kid Jansen op 07-03-2011 22:05 ]

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:04

GreyGhost

Het is een spook

Niet hier de wijsneus uit gaan hangen. Zie Het algemeen beleid #reageren voor hoe je met dit soort zaken om moet gaan: topic in Schop een Modje of een topicreport aanmaken

[ Voor 83% gewijzigd door Kid Jansen op 07-03-2011 22:04 ]

For I am grey, between the darkness and the light

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Modbreak:Illegale zaken zijn hier op GoT niet toegestaan, zie ook Het algemeen beleid #verbodencopyright.

[ Voor 4% gewijzigd door Kid Jansen op 07-03-2011 22:06 ]

Dit topic is gesloten.