Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366581

Topicstarter
Om mijn thuis opslag te groeperen en het voor alle computers beschikbaar te maken ben ik op zoek naar een NAS. Nu heb ik al lopen zoeken hier op GoT en in de pricewatch en heb een aantal verschillende gevonden die een optie zijn.

De eisen waar de NAS aan moet voldoen:
- centrale opslag voor 1 PC en 2 laptops.
- FTP server.
- DNLA om films te streamen naar Xbox 360/PS3
- Raid 1.
- 2 x 2TB HDD.

Nu zijn de HDD's niet moeilijk uit te zoeken in de pricewatch, maar de NAS zelf is wat lastiger omdat de meeste wel aan de eisen voldoen. Dus wou ik graag weten of een van mijn keuzes een slecht idee is omdat het gebruik onhandig is, of een gebrek aan support van de leverancier.

mijn short list op dit moment is:
pricewatch: Conceptronic CH3HNAS
pricewatch: Conceptronic NAS media storage CH3MNAS
pricewatch: Netgear ReadyNAS Duo RND2000
pricewatch: D-Link DNS-323
pricewatch: D-Link ShareCenter Pulse DNS-320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePoe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-06 17:57
Op basis van doorvoersnelheid zou ik neigen naar de ReadyNAS of een van de twee D-Links. De DNS-323 is al best oud, dus dan zou ik een DNS-320 nemen. Heb je overigens ook aan een Synology DS211j gedacht?

Synology en de D-Link DNS-320 zijn het zuinigst in gebruik en maken deel uit van een Eco lijn. Vond ik zelf ook wel belangrijk.

De Conceptronics zijn lekker cheap, maar presteren ook wel behoorlijk minder. Als je kijkt naar beste prestatie voor je euro zou ik de D-Link DNS-320 nemen. Als je de beste NAS wilt, zou ik naar een Synology DS211j kijken. De Netgear ReadyNAS schaal ik ook hoog in, maar dan wint bij mij de Synology het omdat je voor hetzelfde geld dan een zuiniger systeem hebt met een goede interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat ze minder presteren had ik wel verwacht, dat is met de meeste producten dat ze duurder worden als je betere prestaties wilt. :P Maar prestaties zijn relatief. De ene wil graag naar meerdere TV's een 1080P film streamen terwijl hij usenet leeg trekt en de ander streamed af en toe een 720P film en heeft verder een FTP servertje draaien. Ik ben meer de tweede.

Naar de Synology zal ik ook kijken of het wat is. Het prijsverschil met de ReadyNAS is in ieder geval te overzien. En ik geef liever iets meer uit dan dat ik over een tijdje het toch niks vind. Zoals waarschjnlijk de meeste mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
Persoonlijk vindt ik de interface van Synology erg overzichtelijk, via hun site kan je zelfs virtueel proefdraaien ! verder een zeer goede ondersteuning van hun producten ,

Laatst behoorde ik tot een van de gelukkigen die na een update een vastloper had die niet zo 1, 2 3, op te lossen was. Redelijk wat data verloren (1 schijf nas ) maar niet onverkomelijk ik behoorde tot de few lucky ones.. (was bij update naar 3.0 ) ze hebben via mail prima geholpen en ik kreeg een mailtje met de vraag om mijn huis adres ,

paar weken later kreeg ik een leuke bieropener toegestuurd van uit de US . En dat kon ik wel waarderen , de afterservice en het gebaar dat ze gaven !

voor de live demo kijk je even hier http://www.synology.com/nld/products/demo/index.php

Succes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die Synology DS211j ziet er inderdaad wel gemakkelijk uit om te beheren. Ik vraag me alleen af of die niet een beetje overkill is voor wat ik zoek. Als ik de meeste functies niet gebruik dan is de D-Link DNS-320 voor de helft van de prijs misschien een betere oplossing.

De FTP server wil graag draaien om foto's te delen met mijn ouders en de ouders van me vriendin. Met een kleine van bijna 2 blijven we foto's mailen.
Usenet gebruik ik niet, downloaden via torrents is incidenteel.
Streamen zal maximaal 720P materiaal zijn van anime rips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Tip van de week: wissel je foto's uit via Dropbox. Allebei even een accountje nemen en vervolgens een folder delen. Foto's er in en klaar. Ze krijgen dan zelfs een melding als er nieuwe foto's zijn.....

Om dat nou via FTP te doen is wel erg ouderwets :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:54
Psst, heb je de datum van de laatste post bekeken?
Pagina: 1