Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bekend virus, nieuwe uitvoering

Pagina: 1
Acties:

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
Excuses voor de herhaling van mijn vraag. Ook excuses naar de mod(s) ben in mijn TS niet volledig duidelijk geweest misschien. Even ter verduidelijking er staan op google zat guides hoe win 7 security 2011 te verwijderen. Echter als daar gekeken word naar welke processen, bestanden en registerywaarden verwijdert dienen te worden dan zijn deze niet terug te vinden bij mij. Inmiddels ben ik erachter dat tpg.exe onder de naam steam als virus opereert. Deze kill ik zodra deze opkomt. Mijn virusscanner is Microsoft Security essentials. Deze krijg ik echter niet meer draaiende. Malwarebytes wil niet installeren. Ik heb geen idee welke registerykeys ik moet verwijderen om dit proces de mond te kunnen snoeren.

Iemand enig idee hoe ik daarachter zou kunnen komen? Automatisch verwijderen lijkt niet te kunnen.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

heb je al even gegoogled?
En er zijn nogal veel andere programma's naast MBAM. En als je nou eens opstart vanaf een live-cd en tpg.exe verwijdert? Wat heb je zelf geprobeerd om het euvel te verhelpen?

[ Voor 100% gewijzigd door Beatboxx op 07-03-2011 20:04 ]

• gerjaknut
zeker zeker maar wat ik zeg dit is een andere uitvoering die ik niet kan vinden. Ik mis nu dus een stukje informatie. De registery waardes zijn namelijk niet hetzelfde

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 19:10
Opstarten in safe mode al geprobeerd? Als de mbam setup in safe mode nog niet start, kun je proberen om de .exe te hernoemen.

[ Voor 3% gewijzigd door X_lawl_X op 07-03-2011 20:05 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Via een live CD (als Hirens Boot CD) spyware doctor draaien.
Ook kun je malware bytes ermee opstarten in Windows.
Je vindt het hier: http://www.hiren.info/pages/bootcd

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• gerjaknut
thx zal is kijken of een live cd'tje de oplossing kan zijn.

@ X_lawl_X:
wat bedoel je met de .exe hernoemen? opstarten in safemode uiteraard geprobeerd sterker nog daar draait de pc nu op. En nee installeren werkt niet.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

En waarom zou je je OS niet reïnstalleren? En waarom heb je nog geen Live-cd gebruikt?

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-11 19:10
Als de naam van het setup bestand mbam-setup.exe is, kun je proberen het te hernoemen naar blah.exe. Het kan zijn dat het virus alle exe's met de naam van mbam erin blokkeert.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

of bleh.exe Maar 3 dingen

• Probeer ander anti-virus programma(bijv Hitman 3, Norton(trial)
• Reinstaller Windows
• Start op vanaf een ubuntu live-cd en verwijder tpg.exe

• gerjaknut
Ik had wel gezocht naar een portable virusscanner maar die werkte niet... aan live cd had ik simpelweg gewoon niet gedacht al is dat natuurlijk wel stom

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Task killen dmv bv pskill.exe (onderdeel van PS tool van Sysinternals) en niet blind staren op registerkeys. Als die niet overeenkomen met diegene die elders beschreven staan dan verwijderd je de goede keys gewoon. Gebruik bv autoruns (wederom van Sysinternals) om het jezelf makkelijk te maken.

Edit: na het afsluiten van de task uiteraard wel de executable gelijk verwijderen.
Waarschijnlijk zit het 'virus' alleen in het profiel waar je hem herkent hebt. Hij wordt ook pas automatisch gestart bij het aanmelden. Staat wel ergens in de RunOnce key van het gebruikersregister.

[ Voor 32% gewijzigd door Dysmael op 07-03-2011 20:16 ]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

X_lawl_X schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:05:
Opstarten in safe mode al geprobeerd? Als de mbam setup in safe mode nog niet start, kun je proberen om de .exe te hernoemen.
Nee, dit virus blokkeerd alle .exe toepassingen.
Evenals bekende Windows toepassingen.
Wel grappig dat hij taakbeheer wel kan starten, was bij mij niet zo.

Heb via live CD spydoctor gerund en in Windows mbam vanaf live CD gestart (staat in CD > Wintools).
Die gewoon laten scannen en dan moet hij klaar zijn.

nggyu nglyd

• gerjaknut
ok thx nja ben dit virussoort 1 x eerder tegengekomen... bleek dat er gewoon een task voor alle taken bleef. ff windows toets en je was weer in windows :P taakbeheer runnen tasks deleten en daarna een grondige schoonmaak doen

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Waarom maken mensen toch zulke virussen... En waarom blokkeert jouw anti-virus die niet?

• gerjaknut
eerste vraag, om de persoon die het virus binnenkrijgt te laten denken dat je een licentie moet kopen. het geeft een scan met een paar tientallen fouten en zegt dat het pas opgelost kan worden als je betaald. Het is gewoon een vorm van scammen. Op de tweede vraag heb ik helaas geen antwoord...

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-11 23:16
Start in safe mode,
Dan bij uitvoeren msconfig

Dan naar opstarten, daar staat hij ergens bij ,
ff vinkje weghalen.

herstart pc dan ff scannen met malware bytes .

• gerjaknut
het heeft geen zin deze weg te halen. Het virus zal zichzelf herinstalleren.

• Bee.nl
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Voor dit soort gevallen wilt Combofix nog wel eens helpen. Het is een vrij agressieve tool, maar vaak wel in staat om de wat lastigere malware tegen te gaan.

• gerjaknut
malwarebytes werkt inmiddels dmv live cd

Verwijderd

Bee.nl schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:42:
Voor dit soort gevallen wilt Combofix nog wel eens helpen. Het is een vrij agressieve tool, maar vaak wel in staat om de wat lastigere malware tegen te gaan.
Combofix is inderdaad een krachtige tool :) Aanrader.

• gerjaknut
lijkt erop dat het enige foutje dat malwarebytes met quick scan kon vinden de oorzaak was. MSE was niet meer geinstalleerd ff herinstalleren en dan direct ff scan draaien

edit:
lees: Virus start niet op

[ Voor 9% gewijzigd door gerjaknut op 07-03-2011 21:04 ]

• Bee.nl
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

gerjaknut schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:58:
lijkt erop dat het enige foutje dat malwarebytes met quick scan kon vinden de oorzaak was. MSE was niet meer geinstalleerd ff herinstalleren en dan direct ff scan draaien
Vergeet ook niet om even systeemherstel uit te schakelen, want het kan zich ook nestelen in de system restore folders. Ik neem aan dat je je temp folders al geleegd heb.

• gerjaknut
voldoende om ccleaner ff een draai te geven met de scan naar troep toch?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

gerjaknut schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:58:

edit:
lees: Virus start niet op
Heb je MBam niet volledige scan kunnen laten draaien?
Anyway, goed dat het virus al zo uitgeschakeld is.
Combofix enzo er nog een keer overheen en dan moet het wel voor elkaar zijn :)

nggyu nglyd

• iisschots
  • Laatst online: 24-11 23:49
De vorige keer heb ik je topic gesloten omdat ik vond dat je te weinig inzet toont. Ik zie dat je in dit topic volop bezig bent maar je post elke keer weer kleine vraagjes zonder het eerst echt zelf uit te proberen. Ook zie ik in de TS geen linken naar zaken die je gevonden hebt enzo. Je hebt volgens mij Het algemeen beleid nog niet helemaal doorgelezen.

Ik laat dit topic nu open omdat het opgelost lijkt, wel verwacht ik dan dat je niet alles hier stap voor stap gaat vragen.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

• gerjaknut
ik zal een tikkeltje minder vragend antwoorden, eigenlijk heb ik maar 1 vraag gesteld in mijn antwoord en dat was of ccleaner voldoende zou verwijderen van wat degene voor mij vroeg ;), overigens kan jij niet zien wat mijn inzet is. dat is nu inmiddels om en nabij 3 uur lees, onderzoek en uitprobeer werk geweest. Dit had ik echter misschien iets beter in mijn posts kunnen verwerken

edit:
Ja, ik had een volledige scan kunnen doen ipv de quickscan. Echter begon het programma er direct mee en heb het maar laten gaan met gevolg dat het virus in iedergeval niks meer kon doen.

[ Voor 20% gewijzigd door gerjaknut op 07-03-2011 22:03 ]

Pagina: 1