Toon posts:

Netwerk valt uit tijdens streamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gisteren heb ik op mijn pc xmbc (groot topic in client software) geinstalleerd, dit is een programma waardoor ik mijn pc als mediacenter kan gebruiken. Alleen nu heb ik een probleem, als ik een film probeer te streamen van een andere computer uit het lokale netwerk, dan valt het hele internet + telefoon uit. Ik heb het nu al een paar keer geprobeerd maar het gaat telkens mis. Voordat ik met streamen begon deed internet het nog maar nadat ik even aan het streamen was deed het internet het niet meer. Het internet + telefoon valt dan helemaal uit (1 lichtje brand op het modem ipv +-7) maar het netwerk doet het nog wel gewoon want ik kan gewoon door blijven streamen.

Wie o wie kan mij helpen?

ps. Ik heb al in het grote xmbc topic gekeken maar het zou te ver offtopic gaan omdat het niet aan xbmc lag

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 14:40
Wat meer informatie zou misschien helpen.

Wat is je modem/router/provider?
Werkt je draadloos of bekabeld?
Streamen doe je via FTP/SMB/anders?

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-02 02:01
wat Hulkiedulkie zegt,

daarnaast, als je het streamed naar ander subnet (wat ik trouwens niet verwacht) kan je Laag 3 misschien beetje over de zeik zijn.

maar goed, voordat we conclusies trekken, doe ff wat de hulk zegt

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik zo laat reageer.

Het was inderdaad erg dom van mij om totaal geen informatie gegeven. Maar ik stream via smb en dat gebeurt allemaal draadloos. Mijn provider is ziggo, ik heb een Linksys WRT54G router (laatste firmware) en mijn modem is een Scientific Atlanta EPC2203-NS. Oh ja, dit gebeurt allemaal op het lokale netwerk dus niet op meerdere netwerken. Ik hoop dat jullie hier wat meer me kunnen, zo niet, zeg het dan maar weer.

Alvast bedankt!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
heb je misschien 2x dhcp draaien? waardoor er veel collisions kunnen ontstaan.
wat gebeurt er bedraad?

Verwijderd

Topicstarter
DHCP staat wel aan maar hoe kan ik weten dat die 2x draait?
Alles staat draadloos maar de verbinding tussen de modem en de router is wel bekabeld maar dat lijkt mij logisch. Ik zou wel eventueel een kabel tussen de minilaptop en de router kunnen leggen. Zal dat helpen?

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-02 02:01
@dezejongen --> waarom zou 2x dhcp collisions veroorzaken? Collisions zijn per definitie problemen bij wifi, maar niet van DHCP

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen oplossingen kunnen vinden, maar ik snap niet waarom het modem eruit vliegt. Alles gaat toch over het lokale netwerk en dit heeft dacht ik niks met het modem te maken.

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-02 14:51
Gebruik dd-wrt op je Linksys. Heb het ook op mijn wrt54gl en stream als een dolle.

Edit: standaard firmware zorgt bij mij ook voor problemen. En Tomato bv. ook.

Ik gebruik v24 preSP2 (Build13064) en daar stream ik zonder haperingen mee.

Edit2: ja wifi kan voor problemen zorgen als je erover streamt, bekabeld is voor streamen altijd beter.

[ Voor 67% gewijzigd door pennywiser op 09-03-2011 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou je misschien wat meer uitleg over dd-wrt kunnen geven? Is dat een custom fw?

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-02 22:18

bloody

0.000 KB!!

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:05:
Zou je misschien wat meer uitleg over dd-wrt kunnen geven? Is dat een custom fw?
Ja, google maar eens :)

nope

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu aan het googlen en ik ben uitgekomen op de officiële website. Nu lijkt mij de fijnste manier om gewoon via de web interface de router te flashen. Is dit het makkelijkste?

En nog een paar vragen:
Is het gevaarlijk?
Kan ik nog terug naar de officiele firmware?
Wat bedoelen ze precies met hardreset? Gewoon stroom der uit?

Alvast bedankt

• pennywiser
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:24:
[...]

Ik ben nu aan het googlen en ik ben uitgekomen op de officiële website. Nu lijkt mij de fijnste manier om gewoon via de web interface de router te flashen. Is dit het makkelijkste?

En nog een paar vragen:
Is het gevaarlijk?
Kan ik nog terug naar de officiele firmware?
Wat bedoelen ze precies met hardreset? Gewoon stroom der uit?

Alvast bedankt
Kijk even op de onderkant welke versie je hebt en zoek aan de hand daarvan welke firmware je moet hebben. Flashen niet over wifi doen, maar met kabel. Je kan altijd terug. Hard reset is reset knopje ingedrukt houden ong. 30 sec. Zit op de achterkant.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik het vanmiddag maar eens ga proberen. Nog een vraagje: als de custom fw erop staat, moet ik dan alles opnieuw instellen of blijven de instellingen behouden?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:14

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 07:22:
Ik denk dat ik het vanmiddag maar eens ga proberen. Nog een vraagje: als de custom fw erop staat, moet ik dan alles opnieuw instellen of blijven de instellingen behouden?
Los van het feit dat je deze informatie ook gewoon kan opzoeken:

Als je een pc met Windows hebt en je gaat er Linux op installeren...verwacht je dan dat al je documenten/plaatjes/muziek nog aanwezig zijn?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Okee, het was inderdaad erg dom van mij! Ik ga eerst even goed uitpluizen hoe het moet want ik heb zelf nog nooit een netwerk in gesteld en als het fout gaat dan zitten hier dus 6 computers zonder draadloos internet. Toch bedankt!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07-2025

Ccc

Het valt mij op dat als er problemen binnen in een netwerk zijn, hier op GoT bijna altijd wordt geroepen "installeer dd-wrt".

Ik vind dat toch raar, zou er op duiden dat router fabrikanten gewoon niet goed hun werk doen...??

Jullie adviseren nu iemand die niet veel verstand er van heeft een custom firmware erop te installeren. Terwijl daar misschien het probleem helemaal niet in zit.

[ Voor 26% gewijzigd door Ccc op 10-03-2011 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ccc schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:50:
Het valt mij op dat als er problemen binnen in een netwerk zijn, hier op GoT bijna altijd wordt geroepen "installeer dd-wrt".

Ik vind dat toch raar, zou er op duiden dat router fabrikanten gewoon niet goed hun werk doen...??

Jullie adviseren nu iemand die niet veel verstand er van heeft een custom firmware erop te installeren. Terwijl daar misschien het probleem helemaal niet in zit.
Je hebt gelijk!

Er moet toch wel wat in de instellingen veranderbaar zijn zodat het streamen wel soepel gaat. Het installeren van dd-wrt word denk ik geen probleem maar hoe ik daarna mijn netwerk weer helemaal moet instellen is voor mij nog een vraag.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom nu tot de ontdekking dat mijn router niet word ondersteund, ik heb een linksys wrt54g V7 en dat is de enige die niet mogelijk is.

Dus graag iemand met een andere oplossing

EDIT: hoe kan ik zien dat ik een wrt54gs heb ipv een wrt54g? De gs word namelijk wel ondersteund!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 16:41 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Als er langs de voorkant en op de sticker op de onderkant WRT54GS staat, heb je een WRT54GS, anders niet :P Kan je, wanneer het internet wegvalt, nog pingen naar de default gateway (standaard 192.168.1.1)?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus helaas geen wrt54gs dus ik kan niet dd-wrt gebruiken. Ik zal vanavond even kijken of ik nog kan pingen naar default gateway.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanavond weer gestreamed dit maal had ik geen problemen. Afgelopen keren heb ik het telkens vanaf de laptop gedaan en dan kreeg ik telkens problemen. Helaas is de laptop vandaag kapot gegaan (input stroom kapot) en dus moest ik vanaf een andere computer streamen. Vanaf de andere computer ging het streamen helemaal perfect dus het is opgelost!

Waarschijnlijk weet ik nu ook waarom het streamen via de laptop problemen gaf. Een paar maanden geleden deed de wifi heel raar op de laptop. Telkens als ik probeerde te internetten kreeg ik een bsod, dit bleek te komen door een probleem met mijn wifi. Toen heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd en toen deed wifi het weer perfect.

Eigenlijk was het dus heel dom van mij dat ik het niet vanaf andere computers heb geprobeerd. Maar ik ieder geval, bedankt voor het meedenken!

Bedankt!

• pennywiser
Ccc schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 15:50:

Beetje naief. Linksys heeft in de standaard firmware veel zaken uitgezet of er niet ingezet. Algemeen bekend. Qua tweaken ben je dus beperkt terwijl daar dus wel de oplossing in zit, oa. wifi vermogen vergroten, vergroten aantal tcp connecties, of overclocken cpu. Je tweede opmerking snijdt ook totaal geen hout, we zijn hier niet op het computer idee forum. Doe ze de groeten daar.

• pennywiser
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:02:
Ik heb vanavond weer gestreamed dit maal had ik geen problemen. Afgelopen keren heb ik het telkens vanaf de laptop gedaan en dan kreeg ik telkens problemen. Helaas is de laptop vandaag kapot gegaan (input stroom kapot) en dus moest ik vanaf een andere computer streamen. Vanaf de andere computer ging het streamen helemaal perfect dus het is opgelost!

Waarschijnlijk weet ik nu ook waarom het streamen via de laptop problemen gaf. Een paar maanden geleden deed de wifi heel raar op de laptop. Telkens als ik probeerde te internetten kreeg ik een bsod, dit bleek te komen door een probleem met mijn wifi. Toen heb ik de drivers opnieuw geinstalleerd en toen deed wifi het weer perfect.

Eigenlijk was het dus heel dom van mij dat ik het niet vanaf andere computers heb geprobeerd. Maar ik ieder geval, bedankt voor het meedenken!

Bedankt!
Nou mooi, en jammer dat je geen custom firmwares kan draaien. Succes.

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07-2025

Ccc

pennywiser schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 09:32:
[...]

Beetje naief. Linksys heeft in de standaard firmware veel zaken uitgezet of er niet ingezet. Algemeen bekend. Qua tweaken ben je dus beperkt terwijl daar dus wel de oplossing in zit, oa. wifi vermogen vergroten, vergroten aantal tcp connecties, of overclocken cpu. Je tweede opmerking snijdt ook totaal geen hout, we zijn hier niet op het computer idee forum. Doe ze de groeten daar.
Dat is helemaal niet naïef.

Hij hoeft zijn router helemaal niet te tweaken zoals jij nu aangeeft (overigens vroeg de TS daar ook helemaal niet om), want zijn probleem is opgelost, als er dus wat beter gedacht zou worden, in plaats van gelijk dd-wrt te roepen, was zijn probleem zelfs al eerder opgelost.

Dus je slaat zelf helaas de plank mis kerel. Beetje kinderachtige post van je zelf nu je hem terug leest...

ps. dubbel posten doen ze op het computer-idee forum, niet op GoT. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Ccc op 11-03-2011 10:00 ]

• Lenny77
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-02 17:52
Ermm, is er dan werkelijk waar niemand anders dan TS die het raar vindt dat zijn modem op zijn bek ging, terwijl het verkeer in principe alleen via de router zou moeten lopen?

"To overcome other's armies without fighting is the best of skills" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Lenny77 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:04:
Ermm, is er dan werkelijk waar niemand anders dan TS die het raar vindt dat zijn modem op zijn bek ging, terwijl het verkeer in principe alleen via de router zou moeten lopen?
En daar dacht ik dus inderdaad ook al aan zoals ik al in een van mijn eerder post aangaf. Ik stream gewoon over me wifi netwerk dus het zou volgens mij ook niks met mijn modem te maken kunnen hebben. Hopelijk krijg ik de problemen niet weer. Ik moet waarschijnlijk nog wel opzoek naar een andere oplossing want de laptop lijkt maar een heel klein probleempje te hebben ipv een groot probleem zoals wij dachten.
Pagina: 1