Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Meerdere verbindingen met netwerk shares

Pagina: 1
Acties:

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:31
Hallo,

Ik wil op een windows 7, shares toevoegen van een ubuntu server.
bv:
We zitten op het windows account van Piet, en piet ziet in 'deze computer' mooi al zijn netwerk shares staan.
Piet wil nu graag een nieuw programma, dus roept hij Jan de administrator. Jan wil nu op Piet zijn windows account een nieuwe netwerk share toevoegen (waar het programma opstaat) met het account van 'administrator'. Maar dit gaat niet, want windows laat geen 2 verschillende gebruikers tegelijk inloggen op 1 netwerk share.
Is er via 1 of andere manier toch mogelijk om 2 gebruikers te laten inloggen.
Of als ik nu 1 gebruikers moet uitloggen (dus van netwerk share uitloggen), dat zou ook nog geen probleem zijn, maar als ik dat nu doe, dan verwijderd hij meteen de hele share, en dan moet ik die later weer helemaal gaan toevoegen.

Alvast bedankt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

stefve1 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:38:
Maar dit gaat niet, want windows laat geen 2 verschillende gebruikers tegelijk inloggen op 1 netwerk share.
Is er via 1 of andere manier toch mogelijk om 2 gebruikers te laten inloggen.
1x Ip adres gebruiken, 1x hostname.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:31
Bedankt! het werkt.
Is er misschien ook nog een manier om een 3de gebruiker te verbinden (niet nodig, maar altijd leuk om te weten of het gaat)
Nogmaals bedankt!