Onscreen toetsenbord in browser

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Samen met mijn programmeur heb ik een oplossing voor Horecabedrijven bedacht
en dat is een volledige SaaS applicatie.

De browser wordt op fullscreen gezet en mensen werken dan constant met de browser.
We hebben gekozen voor SaaS omdat we denken dat dat de toekomst is.

Echter maat deze applicatie gebruik van een ingebouwd toetsenbord. De applicatie wordt
gebruikt in combinatie met een touchscreen.

Het toetsenbord dat we hebben ingebouwd werkt slecht. In tegenstelling tot het ingebouwde
toetsenbord van Win7 reageert ons toetsenbord maar matig en slaat vaak toetsen over.

We denken dat het aan de browser ligt. Zijn er mensen hier weleens tegenaan gelopen en
zo ja, hoe heb je dat opgelost?

We zijn nu geneigd een toetsenbord mee te leveren, maar dat geniet niet onze voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dus je hebt een of ander willekeurig toetsenbordscript gedownload en in je applicatie gezet en nu verwacht je van ons dat we gaan raden waarom het niet werkt? :?

offtopic:
Onze forumsoftware je browser is prima in staat om zelf te bepalen waar regels moeten eindigen, die enters halverwege een zin zijn maar vervelend.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:46:
Beste Tweakers,

Samen met mijn programmeur heb ik een oplossing voor Horecabedrijven bedacht
en dat is een volledige SaaS applicatie.

De browser wordt op fullscreen gezet en mensen werken dan constant met de browser.
We hebben gekozen voor SaaS omdat we denken dat dat de toekomst is.
SaaS is zeker in opkomst, maar door problemen die er kunnen ontstaan zie je ook steeds meer en meer bedrijven terugstappen op lokaal gehoste applicaties.
Overigens is SaaS == webbased niet helemaal waar, je kan ook prima een gepublisheerde applicatie aanbieden.
Daarnaast zie ik niet veel voordelen voor SaaS + Horeca, aangezien veel horeca op locatie is (feest, strand, enz..) waar geen internet voorhanden is.
Echter maat deze applicatie gebruik van een ingebouwd toetsenbord. De applicatie wordt
gebruikt in combinatie met een touchscreen.

Het toetsenbord dat we hebben ingebouwd werkt slecht. In tegenstelling tot het ingebouwde
toetsenbord van Win7 reageert ons toetsenbord maar matig en slaat vaak toetsen over.
Gekke vraag misschien, maar waarom niet het ingebouwde toetsenbord dan?
En heb je al geprobeert of er wat te optimaliseren valt?
We denken dat het aan de browser ligt. Zijn er mensen hier weleens tegenaan gelopen en
zo ja, hoe heb je dat opgelost?

We zijn nu geneigd een toetsenbord mee te leveren, maar dat geniet niet onze voorkeur.
Welke browser wordt er gebruikt?
En hebben jullie ook gekeken naar de mogelijkheid van een industrieel toetsenbord dat eventueel is ingebouwd? Op een scherm prutten met vette vingers lijkt me ook niet ideaal en onhygienisch, daarnaast is een schermoppvervlak lastig goed schoon te maken zonder kans op schade.
NMe schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:49:
[...]
offtopic:
Onze forumsoftware je browser is prima in staat om zelf te bepalen waar regels moeten eindigen, die enters halverwege een zin zijn maar vervelend.
Ik vermoed een copy/paste :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm is geoptimaliseerd voor werk zoals horeca e.d. en is dus een robuust scherm. Werkt prima. Het is een zelfgemaakt script door mijn programmeur en volgens hem valt er verder echt niets meer aan te optimaliseren. We liepen al eerder tegen problemen aan en toen heeft hij dus al zoveel mogelijk geoptimaliseerd.

We gebruiken Google Chrome als browser, maar hebben al getest met andere browsers. Maakt echter geen verschil.

Het ingebouwde toetsenbord van Win7 is te gebruiken en werkt ook veel beter dan ons toetsenbord, maar het is belangrijk dat het toetsenbord niet constant in beeld staat en geen informatie uit het zicht houdt. Dat is dus helaas geen echte oplossing aangezien de positie van het toetsenbord ook steeds verschillend is. We willen daar zelf de controle over houden.

Mag ik je vragen wat je bedoelt met een ingebouwd industrieel toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 12:29
Ik denk dat je de oplossing moet gaan zoeken in een losse applicatie die op de client gezet wordt waarin je het toetsenbord van windows in oproept, en voor de rest enkel het browser scherm toont. Je klant hoeft dan enkel een executable te installeren om je software via het internet te kunnen gebruiken.. Niet 100% saas maar toch. En anders met iets als flash wat wel een socket naar de webserver voor je keyboard open kan houden, want mijn vermoeden is dat je gewoon last hebt van browser lag etc door gebrek aan client side buffering.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:49:
Dus je hebt een of ander willekeurig toetsenbordscript gedownload en in je applicatie gezet en nu verwacht je van ons dat we gaan raden waarom het niet werkt? :?

offtopic:
Nee, ik zoek naar andere oplossingen omdat een goed script nog niet voldoende snelheid heeft om via een touchscreen snel te kunnen typen. Misschien heb ik dat niet helemaal goed geformuleerd.

Edit: @Kwaakvaak: Bedankt voor je zeer nuttige reactie. Hier gaan we zeker eens naar kijken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:50:
[...]

Nee, ik zoek naar andere oplossingen omdat een goed script nog niet voldoende snelheid heeft om via een touchscreen snel te kunnen typen. Misschien heb ik dat niet helemaal goed geformuleerd.
Definieer "goed script". Ik kan me niet voorstellen dat het renderen van wat divjes met daarin wat anchors die verder onclick (ruwweg) hun tekst (innerHTML of hoe je het noemen wil) kopiëren naar de actieve input?

Los daarvan zal het onscreen toetsenbord van Windows of welk ander OS dan ook vast wel beter zijn, maar je roept nu dat je script niet snel genoeg werkt en vervolgens moeten wij maar gissen wat er dan mis mee is. Ik gok op een brak script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Puur uit nieuwsgierigheid en zodat Wij Programmeurs (of iig nozele personen) je probleem beter kunnen analyseren, welk on-screen keyboard gebruiken jullie precies? Het lijkt mij - puur gebaseerd op je verhaal - dat het toetsenbord om een of andere reden gewoon niet goed toetsaanslagen afvangt, maar dit kan duizend-en-één redenen hebben, van te kleine gebieden die je aan kunt raken tot te zware code tot algehele brakheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Misschien een flash-toetsenbordje erin bouwen? Waar je tekst in kunt typen dat in een tekstvak verschijnt, en je vervolgens kunt submitten waarbij die string doorgepaast wordt naar de webpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Onderbouw eens waarom Flash beter zou zijn, want nu roep je maar wat. :z

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Voutloos schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:41:
Even een simpele poging
Flash heeft gewoon standaard veel meer aan boord. Je zal vast 90% van flash kunnen bouwen in html5, maar dan moet je wel een zooitje basiskennis hebben die bij flash gewoon niet noodzakelijk is omdat het ingebouwd is in het platform.

Met html5/js kan je perfect een onscreen toetsenbord maken, enkel moet je wel weten hoe.Wil jij met synchrone js-acties een onscreen toetsenbord aansturen dan ga je al snel in de knoei komen met lag etc, wil je met ajax om deze problemen heenkomen dan kom je al snel weer in de knoei met het asynchrone gedeelte wat je zelf weer mag opvangen. Het is allemaal wel te doen, maar je moet dan wel donders goed weten waar je mee bezig bent en niet genoegen nemen met : it works for me, ship it.
De meeste van deze problemen zijn gewoon standaard al getackeld in flash, terwijl je ze in html zelf moet tackelen.

Je kan in html perfect een local storage hanteren waar js de toetsaanslagen met een sequence number inzet en die je periodiek(/event driven) synchroniseert met de server. Maar je moet het eerst bedenken, dan uitwerken dan maken en dan zit je gewoon pas op het beginniveau van iets wat flash standaard kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:42
Zo en zo, je eigen toetsenbord gebruiken. Als er een 'touch OS' op draait dan heeft het toch een eigen keyboard welke er voor komt indien nodig?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het probleem met je in browser toetsebord is dat het voorzien is op muis klikken wat dus ervoor zorgt dat dit niet voorzien is op de snelheid. Ik zou dan denken aan een soort van 'spool' temporary array die de toetsslagen snel kan opslaan totdat deze in de textbox kunnen gezet worden. Dit gaat zorgen dat uw toetsenbord snel en stabiel kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ZpAz heeft wel een leuk punt mbt andere virtuele keyboards, dus wellicht moet je er een optie van maken.

Voor de rest stellen veel mensen hier dat het met js nooit snel genoeg kan, maar ondertussen is iedereen te lui om een bron te noemen. Wélk keyboard script is nu geprobeerd, zijn er betere alternatieven of heeft iemand een geweldige wetenschappelijk onderbouwde paper waarom js niet een paar klikjes kan afhandelen. :z

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 11:33
Het lijkt me echt onmogelijk dat javascript de oorzaak van dit probleem is, javascript kan heus wel een paar toetsaanslagen per seconde afhandelen, ik denk dat er gewoon een fout in het script zit, wordt er elke keer gesubmit dat er op een knop gedrukt wordt ofzo?

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
het lost misschien je huidige script issues niet op, maar deze lijkt in Chrome toch aardig te werken: http://net.tutsplus.com/t...oard-with-css-and-jquery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Industrieel toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://www.distus.nl/pi/montagebeugel-toetsenbord.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.engineersonline.nl/wosimages/nieuws_16475_18269_item_original.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gomez12 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:04:
[...]

Met html5/js kan je perfect een onscreen toetsenbord maken, enkel moet je wel weten hoe.Wil jij met synchrone js-acties een onscreen toetsenbord aansturen dan ga je al snel in de knoei komen met lag etc, wil je met ajax om deze problemen heenkomen [...]
Waar precies heb je AJAX nodig voor het verwerken van invoer naar een willekeurig tekstveld? Je hebt geen postback nodig naar de server hoor. ;)

Het hele Javascript in zijn simpelste vorm krijg je door at domready aan alle inputs een onfocus vast te hangen die een variabele in de global scope wijzigt om zo bij te houden in welke input je aan het tikken slaat. Vervolgens als er een element is met het id "keyboard" door alle child-elementen met de class "key" heenlopen en daar een onclick aan hangen die de eigen inner text toevoegt aan de input die gefocust is. Hoef je alleen de speciale toetsen zoals backspace en enter nog maar af te vangen. In de basis is dit niet meer dan 10 regels javascript. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Voutloos schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:41:
Gomez12 omschrijft het precies zoals ik bedoel. Het is in feite een kleine applicatie op de webpage die standaard snelle en makkelijke methodes heeft om zo'n toetsenbordje te maken. Omdat het in feite een aparte module is, het het aanpassen van het toetsenbord ook eenvoudiger.

Hier bijvoorbeeld een kant-en-klare voor maar 10 dollar:
http://webscripts.softped...l-Keyboard-AS3-60235.html

[ Voor 14% gewijzigd door Mastermind op 08-03-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

Mastermind schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:57:
[...]

Gomez12 omschrijft het precies zoals ik bedoel. Het is in feite een kleine applicatie op de webpage die standaard snelle en makkelijke methodes heeft om zo'n toetsenbordje te maken. Omdat het in feite een aparte module is, het het aanpassen van het toetsenbord ook eenvoudiger.

Hier bijvoorbeeld een kant-en-klare voor maar 10 dollar:
http://webscripts.softped...l-Keyboard-AS3-60235.html
Waarom zou je er een extra proprietaire techniek bij halen als hetzelfde prima in html/css/javascript opgelost kan worden?

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
_WgV_ schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:13:
[...]

Waarom zou je er een extra proprietaire techniek bij halen als hetzelfde prima in html/css/javascript opgelost kan worden?
Wedden op meerdere paarden, betrouwbaarheid zijn twee voorbeelden. Tuurlijk kan alles met html5/css opgelost worden, maar als het puur om het principe gaat dan wint bij een zakelijke toepassing al vrij snel het inkoop gemak van een technische oplossing.

Dat gezegd hebbende, die hierboven vermelde JS oplossing doet het best aardig eigenlijk. Maar ik blijf erbij dat voor een 100% zekerheid je gewoon het beste af bent met een oplossing die het dichts op het OS ligt, en dat is en blijft toch gewoon een simpele aplicatie die een browser scherm opent, met een knopje om het OS gebaseerde virtual keyboard te starten. (2e hit in google : http://www.codeproject.com/KB/miscctrl/Virtual-WPF.aspx)

SaaS is leuk, maar het wil niet perse zeggen dat alles in je browser MOET, het kan ook middels een citrix achtige oplossing met een kleine loader op de client kant. (citrix in browser installeerd ook een loader ;))

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 22:22
NMe schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:16:
Waar precies heb je AJAX nodig voor het verwerken van invoer naar een willekeurig tekstveld? Je hebt geen postback nodig naar de server hoor. ;)
Ik denk dat hier de kern van het probleem zit. Ik heb al enige tijd geleden ook een dergelijke applicatie gemaakt, andere sector maar zelfde idee, met een on-screen toetsenbord in JavaScript. Dat werkt verdraaid snel en zonder enige problemen whatsoever.

Deze wordt voornamelijk gebruikt om bijvoorbeeld bedragen in te voeren, die worden bij elke toetsaanslag in een inputveld gezet met een simpele onclick event handler. Als het bedrag ingevoerd is kan de gebruiker nog andere zaken doen en bij het afslaan van de order wordt de hele handel pas verstuurt naar de server. Dit laatste kost een keer een halve seconde, dat is ook de enige page refresh die erin zit, en dat is geen enkel probleem voor de gebruikers.

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb maar even 10 minuutjes genomen om een testcase te maken van wat ik nou eigenlijk bedoel. Dit ga je echt niet sneller gemaakt krijgen in Flash, en het enige dat beter gaat werken dan dit is het onscreen toetsenbord van je OS te gebruiken. ;)

Testcase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NMe schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:48:
Ik heb maar even 10 minuutjes genomen om een testcase te maken van wat ik nou eigenlijk bedoel. Dit ga je echt niet sneller gemaakt krijgen in Flash, en het enige dat beter gaat werken dan dit is het onscreen toetsenbord van je OS te gebruiken. ;)

Testcase.
:(

http://got.devcorner.nl/testcases/1449711/

Ik had wel minder dan 10 minuten nodig :P (nah.... toch wel ruim 10 :+ )
Then again is deze misschien wat overzichtelijker (maar wel minder gelikt als de jouwe).

Either way; het is een proof-of-concept en op beide testcases zou je als een dolle moeten kunnen raggen zonder dat 't problemen oplevert.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 08-03-2011 13:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Testcase.
Je backspace doet het niet goed :P, hij haalt het laatste karakter weg en niet het karakter links van de cursor.

Ik lette daar even op omdat ik mezelf afvroeg hoe je dat snel zou kunnen doen :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Testcase.
Je shift werkt als een capslock :+ Maar netjes gedaan, maar waarom niet gewoon het onscreen tobo van Windows 7?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Trahaaaaaag. :+
Ik had wel minder dan 10 minuten nodig :P (nah.... toch wel ruim 10 :+ )
Then again is deze misschien wat overzichtelijker (maar wel minder gelikt als de jouwe).
Overzichtelijker in code bedoel je? Vast wel, ik moest shiftstates mogelijk maken. :+
P_de_B schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:51:
[...]

Je backspace doet het niet goed :P, hij haalt het laatste karakter weg en niet het karakter links van de cursor.

Ik lette daar even op omdat ik mezelf afvroeg hoe je dat snel zou kunnen doen :)
Het is een testcase met een reden. :P De tab ontbreekt ook, evenals sommige karakters die je misschien ook zou willen gebruiken (het euroteken bijvoorbeeld), maar de werkbaarheid is hier in elk geval mee bewezen. :) Hoe je vervolgens een backspace laat werken vanaf de cursorpositie is misschien niet triviaal maar wel redelijk makkelijk te vinden op het web. :)
Ventieldopje schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:52:
[...]

Je shift werkt als een capslock :+ Maar netjes gedaan, maar waarom niet gewoon het onscreen tobo van Windows 7?
Dat zei ik er toch ook bij? :P Het softwarematige toetsenbord in je OS is altijd beter. Met dit script wil ik alleen aantonen dat het niet per se traag hoeft te zijn als je het wél in javascript doet. :)

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 08-03-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
NMe schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:54:
Met dit script wil ik alleen aantonen dat het niet per se traag hoeft te zijn als je het wél in javascript doet. :)
Dat was ook mijn idee ja; het is dan ook zeker niet bedoeld als "copy/paste dit maar en 't werkt".

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40

Testcase.
Even getest ik haal op mijn snelst 433 aanslagen per minuut op jou keyboard :), kan me niet voorstellen dat die bar-mensen sneller typen.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RobIII schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:56:
[...]

Dat was ook mijn idee ja; het is dan ook zeker niet bedoeld als "copy/paste dit maar en 't werkt".
Sterker nog, in het geval van mijn script zou ik dat sowieso niet doen. Het toetsenbord zou ik namelijk ook on DOMready genereren maar dat was me iets teveel werk voor even tussendoor. :P Sowieso zal hij vast niet werken in IE7 of lager. :)

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 08-03-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Laatst online: 09:58
Er zijn trouwens ook zat alternatieven voor het windows onscreen keyboard:
http://www.chessware.ch/virtual-keyboard/
http://www.comfort-software.com/on-screen-keyboard.html
Ik zou als ik jou was ook even rondkijken op nuigroup.com
Er word daar veel gesproken over touchscreens en aanverwante zaken.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

onscreen toetsenbord van je OS te gebruiken. ;)
En waarom kan dat niet vanuit javascript? (detail: ik weet ik het echt niet) WIndows zou toch voor tablets geoptimaliseerd zijn/worden?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:55

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Omdat als javascript buiten de browser ineens het OSK mag gaan aanspreken, je een enorme potentie voor misbruik hebt. Daarom mag javascript in een heel beperkte zandbak spelen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

djexplo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:57:
[...]

Even getest ik haal op mijn snelst 433 aanslagen per minuut op jou keyboard :), kan me niet voorstellen dat die bar-mensen sneller typen.
En zelfs dat haal je alleen met een capacitief touchscreen. Met een resistief scherm kom je niet eens in de buurt van dat aantal aanslagen. :)
Biersteker schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:05:
Er zijn trouwens ook zat alternatieven voor het windows onscreen keyboard:
http://www.chessware.ch/virtual-keyboard/
http://www.comfort-software.com/on-screen-keyboard.html
Ik zou als ik jou was ook even rondkijken op nuigroup.com
Er word daar veel gesproken over touchscreens en aanverwante zaken.
Ik val in herhaling, maar waarom zou je third party software gaan gebruiken als zowel het OS zelf als je browser betere opties kunnen bieden?
leuk_he schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:08:
[...]

En waarom kan dat niet vanuit javascript? (detail: ik weet ik het echt niet) WIndows zou toch voor tablets geoptimaliseerd zijn/worden?
Waarom zou het voor je browser (en dus voor Javascript) interessant zijn om zo'n ding aan te spreken? Windows roept dat toetsenbord zelf wel op op het moment dat je op een invoerveld zit. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door NMe op 08-03-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

leuk_he schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:08:
[...]

Pardon? Waarom zou je het windows onscreen keyboard op willen starten vanuit javascript? Als je Windows 7 installatie het scherm herkent als touchscreen dan zal hij automatisch bij input vensters met een soort van schuifje aan de zijkant van je scherm komen waar je op kan drukken zodat er een onscreen tobo naar voren komt.

Gebeurt dit niet automatisch met je touchscreen kun je het onscreen tobo altijd zelf opstarten, te vinden in bureau accessoires ;)

edit: te laat :O

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
Gomez12 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:04:
[...]

Even een simpele poging
Flash heeft gewoon standaard veel meer aan boord. Je zal vast 90% van flash kunnen bouwen in html5, maar dan moet je wel een zooitje basiskennis hebben die bij flash gewoon niet noodzakelijk is omdat het ingebouwd is in het platform.
Een hele flash app voor een toetsenbordje?

Een divje met een zooi <button>'s met onmouseup en onmousedown listeners hebben die onkeyup en onkeydown handlers triggeren. Dat heb je toch binnen een paar uurtjes volledig werkend, lijkt mij.

[ Voor 43% gewijzigd door Gamebuster op 08-03-2011 14:17 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gamebuster schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:16:
[...]

Een hele flash app voor een toetsenbordje?

Een divje met een zooi <button>'s met onmouseup en onmousedown listeners hebben die onkeyup en onkeydown handlers triggeren. Dat heb je toch binnen een paar uurtjes volledig werkend, lijkt mij.
Je denkt al veel te ingewikkeld. Like I said, mijn scriptje hierboven kostte 10-15 minuutjes en heeft alleen click events nodig, en een focus event handler om te onthouden welk veld de focus heeft. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 08-03-2011 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:29
djexplo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:57:
[...]

Ik denk dat je je redelijk vergist daarin.
Ik neem aan dat het dan ook geen zinnen die getypt moeten worden, maar keywords zoals bi(er) of co(la).
Als je dat een tijdje doet dan wordt het meer een spierreflex dan typen, en dat gaat erg snel :P
Overigens zijn die schermen rete-traag, maar daar leer je mee werken.

Ontopic:
Een toetsenbord meeleveren zou ik persoonlijk niet doen, puur omdat je daar in een goede hoek voor moet staan als je een beetje accuraat en snel wilt zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Raymond P op 08-03-2011 14:55 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Raymond P schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:52:
Ik denk dat je eens even moet rekenen wat 433 aanslagen p/m in aanslagen p/sec is ;)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Raymond P schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 14:52:
[...]

Ik neem aan dat het dan ook geen zinnen die getypt moeten worden, maar keywords zoals bi(er) of co(la).
Als je dat een tijdje doet dan wordt het meer een spierreflex dan typen, en dat gaat erg snel :P
Sneller dan 7,3 aanslagen per seconde op een touchscreen? Succes. :P Dan zit je sowieso te kijken naar een hardwarematig toetsenbord.

edit:
Nu was Rob mij voor. :+

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 08-03-2011 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik haal nou eenmaal 8 aanslagen p/sec :P O-)

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Zie geen mogelijkheid om het te meten voor jullie.
Ik kan je wel uit ervaring vertellen dat je op een bepaalde manier op het scherm gaat drukken, en dat je dit absoluut niet moet zien als toetsaanslagen maar als barman kung-fu (whehehe, tsjah).
Probeer maar eens met 3 vingers op je bureau te tikken met zo kort mogelijke tussenpozen.

Ik had in m'n edit er ook nog ff bij gezet dat de schermen rete-traag zijn, en dat dat de factor is waar je op wacht. Uiteindelijk wen je aan die vertraging en ga je net zo snel typen als het scherm / de software aankan.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
P_de_B schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:51:
[...]

En hoe wil jij de cursor verplaatsen met een touchscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Raymond P schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:24:
Ik had in m'n edit er ook nog ff bij gezet dat de schermen rete-traag zijn, en dat dat de factor is waar je op wacht. Uiteindelijk wen je aan die vertraging en ga je net zo snel typen als het scherm / de software aankan.
De software is niet de beperkende factor. Bovendien is 433 aanslagen per minuut niet de limiet maar enkel de beste test van een user in dit topic. Die limiet is van heel andere dingen afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Gamebuster schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:35:
[...]

En hoe wil jij de cursor verplaatsen op een touchscreen?
Op het invoerveld tussen 2 karakters drukken?

[ Voor 4% gewijzigd door EddoH op 08-03-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
NMe schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:35:
[...]

De software is niet de beperkende factor. Bovendien is 433 aanslagen per minuut niet de limiet maar enkel de beste test van een user in dit topic. Die limiet is van heel andere dingen afhankelijk.
Volgens mij praten we langs elkaar heen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:00

_WgV_

It's a magical world!

EddoH schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:37:
[...]

Of pijltjestoetsen in het OSK verwerken. Duidelijk dat het prima kan werken zo'n js keyboard. Ook makkelijk dat het automatisch werkt op elk denkbaar besturingssysteem dat een recente browser kan draaien.. Als er al een manier was om het onscreen keyboard van een OS op te starten dan zou je voor elk denkbaar OS een aparte regel moeten programmeren om hetzelfde gedaan te krijgen.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gamebuster schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:35:
[...]

En hoe wil jij de cursor verplaatsen met een touchscreen?
Met je vinger drukken waar je de cursor wilt hebben :?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
EddoH schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:37:
[...]

owja :P

was even vergeten dat het geen iPad is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Gamebuster schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:18:
[...]

owja :P

was even vergeten dat het geen iPad is :P
offtopic:
Die kan dat ook? Vinger op het scherm houden terwijl je in tekstmodus zit geeft je een versleepbare cursor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbijl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 12:06
Om maar even toe te voegen aan lijst met onscreen keyboards: http://code.google.com/in...ualkeyboard/overview.html van Google is erg goed :)

[ Voor 5% gewijzigd door bvdbijl op 09-03-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

bvdbijl schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:55:
Om maar even toe te voegen aan lijst met onscreen keyboards: http://code.google.com/in...ualkeyboard/overview.html van Google is erg goed :)
Waarschijnlijk alleen een beetje overengineered voor iets dat waarschijnlijk gewoon een QWERTY-toetsenbord moet zijn. :P En dan was mijn script hierboven al overengineered omdat ik te lui was om native JS te gebruiken en in plaats daarvan Mootools gebruikte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de vele reacties!
Wij gaan eens even e.e.a. testen. Ik zal de bevindingen hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Nee hoor, helemaal niet overengineered hoor. Heerlijk dat je gemakkelijk kan switchen tussen QWERTZ, AZERTY en QWERTY. Een kiosk met ondersteuning voor vier talen (en, de, it, fr).
Pagina: 1