Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-09 02:50

Afbeeldingslocatie: http://www.samsunghub.com/wp-content/uploads/2011/03/GALAXY-Pro.jpg

Overview - Samsung Press release:

Samsung GALAXY Pro Puts You Ahead of Your Business Life

Samsung launches the GALAXY Pro, the smartphone that keeps your work and social lives at your fingertips
SINGAPORE March 7, 2011 Samsung Electronics Co., Ltd, a leading mobile phone provider, today announced the GALAXY Pro Smartphone. Featuring Samsungs integrated Social Hub Premium and the innovative dual-input control via a touch-screen and full QWERTY keyboard, the GALAXY Pro is the perfect business partner and social secretary for your Smart Life. The Samsung GALAXY Pro will be available from late March in UK market followed by other European countries, Middle East, South East Asia and India.

Samsung Social Hub Premium gives one-touch access to all of your emails, instant messages and social networking accounts; coupled with the speed and control of the GALAXY Pros dual-input interface, you have the power to stay on top of your work and social lives. Powered by the Android 2.2 Froyo platform, the GALAXY Pro also gives you access to over 150,000 apps on Android Market, opening your mobile life to a world of new possibilities.

The Samsung GALAXY Pro is the perfect device for professionals looking to manage their busy work and social lives said JK Shin, President and Head of Samsungs Mobile Communications Business. When you want to get ahead and stay ahead of the game, you want a Smartphone that can give you the edge. With immediate access to your work and social communities via Social Hub Premium, and the endless application experiences afforded by Android Market, the GALAXY Pro gives you that edge.

The GALAXY Pro is equipped with the Think Free Office Document Editor, allowing you to view and edit MS Word, Excel and PowerPoint documents on-the-move. This also makes the GALAXY Pro more effective and productive in the workplace.

Source: Samsung Press Release.

Foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/5212442/220/5212442.jpgAfbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/5212446/220/5212446.jpgAfbeeldingslocatie: http://www1.picturepush.com/photo/a/5212449/220/5212449.jpgAfbeeldingslocatie: http://www3.picturepush.com/photo/a/5212451/220/5212451.jpgAfbeeldingslocatie: http://www2.picturepush.com/photo/a/5212435/220/5212435.jpgAfbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/5296803/220/5296803.jpg

Video's:
YouTube: Samsung Galaxy Pro is coming soon to Three.
YouTube: Samsung Galaxy Pro - First Look at Samsung SEA Forum 2011
YouTube: Buitenkant Samsung Galaxy Pro (Teknoup)
YouTube: Menu Samsung Galaxy Pro (Teknoup)
YouTube: Browser Samsung Galaxy Pro (Teknoup)
YouTube: Typing on Samsung Galaxy Pro
YouTube: Samsung Galaxy Pro unboxing video

Beschikbaarheid & prijs:
De Galaxy Pro zal NIET worden uitgebracht in Nederland. Het toestel zal vanaf eind maart te koop zijn in UK, Midden Oosten en in een aantal Aziatische landen. De prijs is vooralsnog onbekend.
Het toestel is inmiddels uitgebracht in de UK. De Britse provider Three biedt het toestel aan voor 149 pond via een Pay As You Go (PAYG) constructie wat in Nederland vergelijkbaar is met prepaid

Preview/Review:
Teknoup (Indonesisch)
Mijn preview (Engelstalig)

Officiele specificatie's:
Network HSDPA 7.2Mbps 900/2100 EDGE/GPRS 850/900/1800/1900
OS Android™ 2.2 Froyo
Display 2.8” LQVGA (320x240) TFT-LCD
Processor 800MHz Processor
Camera Main(Rear): 3.0 Mega Pixel Camera AF Single Shot, Beauty Shot, Panorama Shot, Smile Shot, Action Shot
Video Codec : MPEG4/ H.264/ H.263/ WMV/ RV/ DivX/ Xvid
Playback : WVGA @30fps
Recording : QVGA @ 30fps
Audio MP3, AAC, AAC+, eAAC+, WMA, RA 3.5mm Ear Jack & Speaker, Stereo FM Radio with RDS, Voice Recorder
Enterprise Solutions Microsoft Exchange ActiveSync
ThinkFree Editor
Value-added Features
Android Market™
Social Hub
- Integrated Contacts, Integrated Calendar, Unified Inbox
- Premium: SNS push notification, Push Email & Push IM
Samsung TouchWiz
Adobe Flash 10.1 support
Android Brower
RSS Reader
Google MapsTM with Latitude, Places, Navigation (beta)
A-GPS
Connectivity Bluetooth® technology v 2.1 USB 2.0 Wi-Fi 802.11 (b/g/n)
Sensor Accelerometer, Light, Digital Compass, Proximity
Memory 512MB + 2GB inbox + microSD (up to 32GB)
Size 66.7 x 108.6 x 10.65mm, 103.4g
Battery 1350mAh
Talk Time : up to11 hours
Standby Time : up to 620 hours

Changelog:
08-03-2011: Hand-on video toegevoegd
20-03-2011: Uitgelekt Three plaatje toegevoegd met eventuele release datum
31-03-2011: Teknoup review link + Teknoup videos toegevoegd
03-05-2011: Prijs + 2 video's + link naar preview toegevoegd

[ Voor 10% gewijzigd door Dragao Cell op 03-05-2011 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:53
Toch jammer dat deze niet naar Nederland komt. Ik vind m toch n stuk mooier (lees: meer zakelijke uitstraling) dan de HTC ChaCha.

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
Is inderdaad jammer dat die niet naar Nederland komt. M'n vriendin is op zoek naar een Android met fysiek toetsenbord. Dit was een leuke optie geweest. Xperia pro duurt nog te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:27

aapelite

Do the kirby!

baronruud schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 11:31:
Is inderdaad jammer dat die niet naar Nederland komt. M'n vriendin is op zoek naar een Android met fysiek toetsenbord. Dit was een leuke optie geweest. Xperia pro duurt nog te lang.
Dan is de desire Z misschien een optie voor haar?

Ik vind deze er op een of andere manier uit zien als een stap terug. Ik twijfel verder niet over de functionaliteiten of capaciteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
aapelite schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:34:
[...]

Dan is de desire Z misschien een optie voor haar?

Ik vind deze er op een of andere manier uit zien als een stap terug. Ik twijfel verder niet over de functionaliteiten of capaciteiten.
Ik vind een telefoon zoals de desire z juist een stap te ver voor een vrouw. Dit soort telefoons zijn ideaal voor dames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik vind deze toetsenborden ook het fijnst, dan kun je teminste het toestellen in een hand houden en typen met dezelfde hand. Om een of andere reden zijn ze (afgezien van de Blackberries) alleen niet erg populair en heeft iedereen liever zo groot mogelijke touchscreens en uitschuifbare toetsenbordjes.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Ik vind het wel een toestel waar behoefte aan is, zeker icm Android. Iedereen kent deze formfactors van de RIM met hun Blackberry's. Android telefoons met zo'n formfactor zie je niet veel zeker niet voor de Europese markt. Motorola heeft 2 toestellen, Charm en Droid Pro, Huawei 1 met de U8300, Acer 2 toestellen en HTC komt in Q2 met de ChaCha. Ik heb al gekeken naar een aantal van deze toestellen en maar knap erg vaak af van de snelheid van het toestel zoals bij de Charm en U8300. De Droid Pro is enige die er uit springt, heeft goede specs maar heeft imo een raar schermverhouding waardoor het toestel mij niet aanspreekt. HTC heeft met ChaCha een leuk toestel aangekondigd echter balanceert in imo teveel op facebook (is niets voor niets een facebook foon).
Dit toestel van Samsung spreekt mij wel aan, kwa design ziet het er redelijk uit en met 10.65mm is het lekker dun. Er zit een relatief snelle processor in (als je het afzet tegenover de andere soortgelijke toestellen) en ook de eerste reactie's van mensen die met het toestel 'gespeeld' hebben zijn goed, men is oa tevreden over de snelheid van UI. Denk dat de snelheid ook te maken heeft met de lage resolutie.
Ondanks dat het toestel mij spreekt zijn er 2 minpunten namelijk, lage resolutie en de afwezigheid van een camera voor videobellen.

Het toestel zal officieel niet worden uitgebracht door Samsung Benelux in Nederland en Belgie maar dit wil nog niet zeggen dat het toestel niet in Nederland te koop zal zijn, het is mogelijk dat een aantal webwinkels het toestel zal verkopen (bijv. Pixmania, zij verkopen namelijk ook de Samsung Wave 575, een toestel dat voornamelijk te koop is in een aantal Aziatische landen).

Ik heb overigens een nieuwe video toegevoegd aan de openingspost
YouTube: Samsung Galaxy Pro - First Look at Samsung SEA Forum 2011

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:03
Wie heeft overigens gezegd dat het toestel niet buiten de UK uitkomt? Tot nu toe weten we enkel dat het in de UK uitkomt, maar vziw zijn andere landen niet uitgesloten?
En de resolutie van het scherm, 320x240 lijkt me toch wat weinig voor een 2.8inch? Is er geen kans dat dat 480x320 gaat worden, gezien de beelden uit het youtube filmpje toch best goed zijn van kwaliteit, in ieder geval gedetailleerder dan een E72 en dergelijke...

De prijs zal hier de beslissende factor worden. Breng dit ding voor 150 à 200 euro (max) uit en je hebt een dikke winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
phobosdeimos schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:38:
Wie heeft overigens gezegd dat het toestel niet buiten de UK uitkomt? Tot nu toe weten we enkel dat het in de UK uitkomt, maar vziw zijn andere landen niet uitgesloten?
En de resolutie van het scherm, 320x240 lijkt me toch wat weinig voor een 2.8inch? Is er geen kans dat dat 480x320 gaat worden, gezien de beelden uit het youtube filmpje toch best goed zijn van kwaliteit, in ieder geval gedetailleerder dan een E72 en dergelijke...

De prijs zal hier de beslissende factor worden. Breng dit ding voor 150 à 200 euro (max) uit en je hebt een dikke winnaar.
Niemand heeft aangegeven dat het toestel niet buiten de UK wordt uitgebracht. In de officiele pers statement van Samsung staat het volgende: 'The Samsung GALAXY Pro will be available from late March in UK market followed by other European countries, Middle East, South East Asia and India.'
Samsung Benelux heeft aangegeven dat het toestel niet officieel door hun zal worden uitgebracht in Nederland (er is niks gezegd over Belgie, maar hoogstwaarschijnlijk geldt dat ook voor Belgie).

320 x 240 op 2.8 inch is tegenwoordig laag, maar voor de gemiddelde gebruiker hoeft dat geen belemmering te zijn. En zoals je ook al aangeeft lijkt het scherm op de videos van redelijk veel details weer te geven.

Ben benieuwd wat de prijs zal zijn. Dit is Samsung's eerste Android telefoon met zo'n formfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Dit toestel kan juist een klapper worden. Ik hoor namelijk veel mensen klagen over Blackberry's. De enige reden dat ze zon toestel hebben is voor het pingen. Maar met de komst van apps zoals whatsapp valt het pingen weg als argument. Verder vrouwen vinden dit soort form-factors ideaal.

Het enige wat Samsung hoeft te doen is de performance hoog houden (dat komt vast wel goed) en het toetsenbord een goede feeling geven zodat het lekker en snel typt.

Verder moeten we niet vergeten dat de prijs van deze lager zal liggen dan van een BB 9700 en dat zal het des te meer een populairder toestel van maken.

Als ik Samsung was zou ik een samenwerking aangaan met Whatsapp en het standaard meeleveren met hun toestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door Relief2009 op 12-03-2011 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoop dat de prijs meevalt, maar dat zal wel niet. Als hij rond de 160 komt, is het echt een topper. Maar denk dat het 300 word ongeveer. :( Hoop wel dat hij snel te koop word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:03
Idd, rond de 150 euro kan dit een hit worden (als alternatief voor een Nokia C3 en dergelijke) maar voor 300 euro gaat niemand dit kopen (hallo? QVGA resolutie?).
Maar geen nood, want blijkbaar komt dit toestel zelfs niet in de Benelux uit, enkel in de UK voorlopig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
150 euro? Jullie hebben totaal geen gevoel voor realistische prijzen. Scherm mag inderdaad erg cheap zijn, maar de rest van het toestel niet. Ik schat ongeveer 250.

[ Voor 3% gewijzigd door Relief2009 op 19-03-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Relief2009 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 16:38:
150 euro? Jullie hebben totaal geen gevoel voor realistische prijzen. Scherm mag inderdaad erg cheap zijn, maar de rest van het toestel niet. Ik schat ongeveer 250.
Klopt ik verwacht ook rond of zelfs iets meer dan 250 euro. De specs zijn voor een middenklasser vrij normaal alleen de resolutie van het scherm blijft achter. Daarnaast zal Samsung dit toestel niet scherp neerzetten aangezien dit hun eerste toestel is dat gaat concurreren met andere soort gelijke toestellen in een ander segment en als je gaat kijken naar andere toestellen die Samsung in het verleden heeft neergezet dan zou ik niet rekenen op een goedkoop toestel.

btw, zojuist is er uitgelekt dat dit toestel rond half april te koop zal zijn via Three (UK provider). De prijs is vooralsnog onbekend.
Afbeeldingslocatie: http://www5.picturepush.com/photo/a/5296803/220/5296803.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Er is inmiddels meer nieuws over de Galaxy Pro. De Indonesische gadgetsite Teknoup heeft een review over het toestel gemaakt, daarnaast hebben ze een 3 tal videos online geplaatst (zie openingspost voor de links).
De reviewers zijn tevreden over het toetsenbord maar missen toch een trackball/trackpad. Daarnaast zijn ook de te spreken over het formaat, gewicht en design. Een van de minpunten van dit toestel is dat er een geen ondersteuning is voor multitouch zowel in de gallerij als in de browser (Bij de video van de browser kun je niet goed oordelen omdat de reviewer probeert te pinchen op een mobile site).
Toestel zal in Indonesië te koop zijn voor ongeveer 2.500.000 Indonesische rupees (wat ongeveer weer 280 dollar is en dit weer ongeveer 200 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
De Galaxy Pro is sinds half april te koop via de Britse provider Three voor 149 pond via PAYG (prepaid model).
http://threestore.three.co.uk/payg/default.aspx?samsung=1

Daarnaast komt er ook een witte uitvoering die zal worden uitgebracht in India.
http://www.samsung.com/in...=prd_detail&tab=gallery3d

Btw ik de mijne afgelopen week binnen gekregen
http://twitpic.com/4q303n

Zie hier voor mijn preview
http://www.samfirmware.co...laxy-pro-gt-b7510-preview

Ik zal later vandaag de openingspost updaten met meer info. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:33
Dragao Cell schreef op zondag 01 mei 2011 @ 15:36:
De Galaxy Pro is sinds half april te koop via de Britse provider Three voor 149 pond via PAYG (prepaid model).
Btw ik de mijne afgelopen week binnen gekregen
Hoe heb je deze in Nederland gekregen dan?

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragao Cell
Het duurde iets langer maar de openingspost is inmiddels geupdate.
Tom Paris schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:37:
[...]

Hoe heb je deze in Nederland gekregen dan?
Over laten komen uit het buitenland. Het toestel is unlocked en werkt gewoon (ook 3G) op Nederlandse netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoonE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-09 13:00
Ik heb deze telefoon zelf een paar dagen in bezit, gekocht via ebay. Eerste indruk is prima.

Hiervoor had ik een motorola milestone, maar na een jaar wou ik wel weer eens wat nieuws. Daarbij kon ik spotify niet meer gebruiken op deze telefoon doordat de app bleef crashen en de audio jack van de milestone bagger is en constant de verbinding verloor.

Deze Samsung reageert goed, toetsenbord typt heel fijn, ligt goed in de hand en is zeker niet zwaar. Het scherm is in vergelijking met de milestone (en dus een heel aantal andere 'high-end' smartphones) van lagere kwaliteit. Maakt verder niet veel uit, alles is nog prima leesbaar. Ook is het even wennen dat de telefoon standaard in landscape mode staat en sommige apps daar geen ondersteuning voor hebben. De batterij gaat met mijn gebruik anderhalve tot twee dagen mee.

Prima telefoon, snap niet dat ze deze niet in Nederland uitbrengen gezien het succes van de blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

Nog mensen die intussen ervaring hebben met deze telefoon? Ik twijfel tussen deze en een Acer betouch E210

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

I guess not dus... Toestel is trouwens -in tegenstelling tot wat in sommige van de oudere posts hier gezegd is- gewoon te koop in België voor 199 EUR. Voor die prijs wil ik wel een stap terug doen qua scherm, maar erop vooruit gaan dankzij het toetsenbord (heb momenteel een htc touch diamond 2 maar wil iets wat gemakkelijker typt en liefst met Android)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:38
@ppFreddy: heb je toevallig een link waar ik kan kijken voor het toestel in belgië?! Ik woon zelf in Nederland, maar ben benieuwd of ik hem toch ergens kan bestellen o.i.d.?!

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Geen idee of je de keten kent, maar laatste keer dat ik checkte hadden ze het toestel binnen bij Vanden Borre. In elke zichzelf respecterende stad vind je wel een winkel van hen. Ik heb mijn plannen om de Galaxy pro te kopen opgeborgen en wacht nog even tot het najaar op de Galaxy M Pro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
ppFreddy schreef op dinsdag 13 september 2011 @ 15:07:
Geen idee of je de keten kent, maar laatste keer dat ik checkte hadden ze het toestel binnen bij Vanden Borre. In elke zichzelf respecterende stad vind je wel een winkel van hen. Ik heb mijn plannen om de Galaxy pro te kopen opgeborgen en wacht nog even tot het najaar op de Galaxy M Pro :)
Stomme vraag, maar komt die wel naar Nederland dat je weet?

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

De Galaxy M Pro bedoel je? Ik hoop van wel iig :p
Edit: ik hoop alleszins dat 'ie naar België komt, NL boeit me zoveel niet, maar zou heel leuk zijn dat er eindelijk een Blackberry concurrent komt met mooie specs :)

[ Voor 63% gewijzigd door ppFreddy op 13-09-2011 18:28 ]

• DonJunior
Heb gisteren de HTC ChaCha Black aangeschaft.
Nadat ik een review had gezien van de Galaxy M Pro waarin men liet zien dat de M Pro geen pinch-to-zoom (multitouch inzoomen) ondersteund was ik eigenlijk meteen afgeknapt :X
Zeker omdat de ChaCha dat wel doet..

*sowieso

• ppFreddy

ppFreddy

gewoon Frederik

Ok, ik wist dus niet dat de ChaCha tegenwoordig ook in het zwart bestaat. Alleen jammer dat ze blijkbaar enkel een Qwerty hebben in het zwart (nee, voor die Belgen is het ook nooit goed :p)

Pagina: 1