Q6600 Overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 260 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-04 19:03
Het verhaal zit dus zo:
ik ga men pc upgraden. ik ga mijn 4870 vervangen voor een 6950.
En nou heb ik mijn laten vertellen dat mijn 550 watt voeding voldoende is.
Maar dan moet ik wel mijn Q6600 naar min 3,4GHz overclocken. in geval met bottleneck.
mijn Mobo is: MSI P45 Neo3-FR.

zo dus ik moet dus naar minimaal 3,4.
op het moment is hij 3GHZ.
dat is behaalt door simpel de OC jumper naar 266Mhz-->333Mhz te zetten.
voila van 2,4 naar 3,0 zonder problemen.

dus ik hoop dat iemand maar hierbij kan helpen.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Om verder te OCen zul je je FSB moeten verhogen. Dat P45bordje heeft wat dipswitches om het je makkelijker te maken, maar je kunt ook gewoon in de bios de FSB verhogen en kijken hoever je komt.
Of de 3.4GHz haalbaar i kom je alleen maar achter door uit te proberen en kijken wat nog stabiel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

kortom, waarschijnlijk moet de spanning ook ietsie omhoog, en dan gaat ie helemaal veel warmte produceren, dus hoe ik je koeling momenteel? :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph9994
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-04 19:03
AlexanderB schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:43:
kortom, waarschijnlijk moet de spanning ook ietsie omhoog, en dan gaat ie helemaal veel warmte produceren, dus hoe ik je koeling momenteel? :) ;)
dat is weer en ander verhaal.
ik had/heb een goede koeler. (scythe Katana 2)
maar dat werkt met een push pin systeem wat niet bepaald prettig is.
en die pinnetjes zijn afgebroken.

dus kort verhaal lang: stock intel Koeler.

je kunt die socket ding er wel afschroeven maar ik zal niet weten waar ik los een 775 pin ding kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt het ding zo vastzetten met een paar boutjes van de bouwmarkt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

De Intel stock koeler is niet goed genoeg voor een Q6600 op 3.4Ghz. Deze processor is echt een heethoofd en de stock koeler kan de warmte echt niet afvoeren, zelfs niet met de fan op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit is meer een topic van 'hoe moet ik mijn processor overklokken?'. Hierover zijn talloze guides en tutorials geschreven, dus met een beetje zoekwerk van jouw kant moet je daar wel uitkomen. Echter is een goede koeling van essentieel belang omdat je processor een stuk warmer zal worden door het verhogen van kloksnelheid en voltage, dus wil ik je adviseren om je hier ook wat meer in te verdiepen.

Mocht je op een later tijdstip tegen problemen aanlopen dan kun je altijd nog een topic openen, maar zorg er dan wel voor dat deze aan de eisen voldoet zoals omschreven in Het algemeen beleid.
Neem voor meer informatie ook even een kijkje in de Overclocking & Tweaking FAQ. Succes! :)

[ Voor 24% gewijzigd door Rone op 07-03-2011 20:47 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.