[UPC] bedraad wel, draadloos geen internet

Pagina: 1
Acties:

• TheGhost
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-02 11:57
Na heel wat testen proberen en bellen weet ik 't niet meer...
UPC modem (Cisco EPC3212) aangesloten en rechtstreeks aan de PC (laptop) gehangen => we hebben internet!
Linksys WRT54GC die ik nog had staan aan de modem gehangen. Modem op WAN poort => geen internet via de LAN poorten.
Modem op een LAN poort => Bedraad internet!
WLAN aan => geen internet via WLAN :s ??
LAN poort krijgt publiek IP, WLAN krijgt DHCP van router. (is dat 't?)

Link lampje dat op de modem orangje knippert boeit IMHO niet want ik heb bekabeld wel gewoon internet...

Bij UPC zeggen ze doodleuk "bel maar met LinkSys" (ja en dan? dat ding werkt perfect, hij is uit een werkende situatie gehaald, dus dat is 't probleem niet)

Maar wat dan wel? Wat doe ik verkeerd?

I'm not weird, I'm a limited edition

Verwijderd

Modem herstarten als je een ander apparaat met andere MAC code aan de modem hangt!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:09
Het modem schijnt dus gewoon te werken, en geeft een IP adres door (DHCP). Ik zou beginnen met een reset van de Linksys. Misschien dat daar nog wat oude settings in zitten die je zoiezo niet wilt hebben.
Wat heb je zelf voor de rest geprobeerd? Ook kan je er echt niet vanuit gaan, dat als iets perfect werkte dat dat nu ook nog zo is.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:09

DjVe

Hatsaflats!

heb je je router niet gewoon als een accesspoint ingesteld?

Bovendien...wat kan UPC er aan doen dat je router niet werkt? Je geeft toch aan dat je wel signaal hebt?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Het ligt toch echt aan de linksys voor zover ik begrijp. Als ik lees 'modem op WAN poort => geen internet via de LAN poorten', dan is er gewoon iets fout in de configuratie van je linksys. Daar gaat het al fout, nog even geheel afgezien van de WLAN situatie.

Je zegt dat de linksys uit een werkende situatie komt, maar heb je de linksys al eens reset naar de fabrieksinstellingen? Ik denk dat wat instellingen uit 'die werkende situatie' voor problemen zorgen namelijk. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• TheGhost
LinkSys is uiteraard gereset naar defaults. Dat was ik vergeten te melden. Modem is steeds bij 't wisselen uit gezet en na 1 minuutje weer aan.

• Dragonheart-03
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-02 02:14
Zit de kabel vanuit de modem wel in de WAN poort van de linksys ?

• TheGhost
Dragonheart-03 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 17:17:
Zit de kabel vanuit de modem wel in de WAN poort van de linksys ?
Dat heb ik geprobeert.
Modem in WAN poort van linksys => GEEN internet
Modem in een LAN poort van linksys => INTERNET
WLAN => GEEN internet

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is dat Cisco modem EPC3212 eentje met een ingebouwde router? Zover me bekend is niet.
Indien inderdaad nee, dan werkt die oplossing waarbij je wel internet hebt met de modem aan een LAN-poort maar voor één PC, omdat hij dan niet als router werkt, maar slechts als switch.
Maar als andere op die router aangesloten PC's ook internet hebben, dan is dat alleen mogelijk met een modem met ingebouwde routerfunctie en kan worden volstaan met een switch. Dus, kardinale vraag, hebben andere PC's op die router ook internet?
Ik vermoed van niet, en in dat geval zal de modem toch echt op de WAN-poort moeten.
Alleen zal die router dan wel goed moeten worden ingesteld:
  • DHCP ingeschakeld, dan de netwerkkaarten op automatisch ip-adres ontvangen. Verweg het gemakkelijkst.
  • DHCP uitgeschakeld, alle netwerkkaarten zelf instellen, ip-adres (elke PC een ander adres dat je zelf kiest meestal in de reeks 192.168.nnn.nnn, gateway (is lokaal ip-adres van de router) en subnetmasker. Iets gecompliceerder dus.

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 14:40
Als ik het zo lees kan het zijn dat je router geen publiek ip-adres vraagt/krijgt van het modem. Zou je dit eens na kunnen kijken in de status pagina van de router?

Als je router wel een ip-adres krijgt zou het een DNS-probleem kunnen zijn. In dat geval zou je wel moeten kunnen pingen naar bijvoorbeeld 8.8.8.8. Test dat dan eens.

• TheGhost
Hulkiedulkie schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:58:
Als ik het zo lees kan het zijn dat je router geen publiek ip-adres vraagt/krijgt van het modem. Zou je dit eens na kunnen kijken in de status pagina van de router?

Als je router wel een ip-adres krijgt zou het een DNS-probleem kunnen zijn. In dat geval zou je wel moeten kunnen pingen naar bijvoorbeeld 8.8.8.8. Test dat dan eens.
Das een beetje lastig checken nu, 't is niet mijn eigen aansluiting namelijk. Router is na aansluiten van modem op de WAN poort niet meer te benaderen, dus lastig controleren.
Router krijgt bij aansluiten van modem op LAN poort wel een publiek IP.

De router is verder goed ingesteld (DHCP gewoon aan, lekker dat ding de IP-adressen laten regelen).
Ben wat dat betreft geen leek maar hier kom ik niet uit omdat 't gewoon niet klopt met wat je (ik) zou verwachten.

Ik dacht simpel, modem op WAN-poort, router op DHCP voor zowel het internetverbindingsdeel als het interne netwerk en klaar... maar nee dus...

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 22:45
Gewoon ff alles los gooien, dan restart je de modem, 1min later sluit je je router aan op de goeie manier en dan stroom erop, daarna zou je toch iedergevan een ip moeten krijgen.

Dat je wel inet hebt als je hem op de lan port aansluit komt omdat de lan kant gewoon een switch is met gevolg de pc die als eerste aangaat krijg de ip van upc, wat natuurlijk niet de bedoeling is van een router.
Pagina: 1