Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Hey

Ik heb een probleem. Mijn w7 32bits NL start niet meer op. Systemrestore disk gebruikt, die mij vertelt dat W7 op een partitie met de letter J staat, (startup repair) bied ook geen uitkomst. Ik heb recent geen nieuwe partitie's gemaakt.. Opstarten blijft hangen na Post screen... Wat moet ik doen?(sorry voor het korte bericht, ik heb alleen een Nokia n85..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ictinteresse
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:54
Wat voor laptop?
Wellicht meer info, en wat heb je zelf allemaal geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Geen laptop..
Intel e4400
Nvidia 8500GT
Samsung HD?? 320GB
Lijkt me eigenlijk niet gigantisch relevant verder... 2GB 667MHz RAM CMOS gereset, startup repair... Kan ik een van de andere optie's van de recovery disk kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Beatbox,

Heb je ook al geprobeerd om tijdens het opstarten F8 in te drukken en dan te kiezen voor de Last Known Good configuration?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Nee, zal eens kijken of ik dan verder kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Sorry dat ik niet edit, dat snapt mijn N85 niet. F8 resulteert in een mobopiep, en niet de oplossing. Ik denk dat op een of andere manier de stationsletter van C-->J is gegaan en dat ie het daardoor niet snapt.

Edit: hij snapt edit nu opeens wel. hij blijft hangen NA post en doet niks meer

[ Voor 16% gewijzigd door Beatboxx op 07-03-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Sorry maar mijn telefoon N84 ofzo, oud dingetje snapt de edit knop weer niet.... Astublieft geen minpunten daarvoor aangezien ik er niks aan kan doen! Hij blijft hangen bij Verifying DMI Pool data.... Ik heb zojuist Ubuntu 10.10 geïnstalleerd naar een Primaire partitie, ook dat had geen zin... Met google vond ik dit:
Corrupt boot files on the computer.
Settings for hard disk drive are not correct. -->Zou kunnen, maar bios gerest en het werkte wel gewoon
Floppy diskette or CD in computer causing issue
Boot devices not set properly. --> volgens mij staat het gewoon goed?
BIOS corrupt or misc. setting not set properly. -->Kan, maar hoe los ik dat op?
Connections loose or disconnected. -->Zou ook nog kunnen
Bad Hard disk drive or other bad hardware--> Bios herkent m wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lijkt mij een probleem in het BIOS.
Ik zou proberen een BIOS update te doen, ga naar de site van de fabrikant van het moederbord, zoek het juiste modelnummer en kijk of er een BIOS update beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Er staat al de meest recente bios versie op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:46
Wat betreft harddisk, zal de google hit wel bedoelen om de harddisk volledig te scannen op bad sectors (als dat het is, dan kan je beter eerst zorgen dat je een back-up hebt van je belangrijke bestanden).

Over boot devices. Misschien zit er een cardreader in en doet die raar en dat je de bootvolgorde naar dvd->hdd->usb moet zetten.

Waarom had Ubuntu trouwens geen zin? En start die wel goed op vanaf CD? Als je die op een andere partitie hebt geïnstalleerd zonder de master boot record aan te passen, dan zal ie inderdaad hetzelfde reageren. Als het nu een zootje is geworden qua partities kan je misschien het beste alles er af kan gooien (Windows 7 opnieuw installeren en tijdens installatie alle partities verwijderen en opnieuw aanmaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ubuntu start wel op vanaf cd. Hoe kan ik mbr repareren dan? Ik ga sowieso helemaal backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Zoek je wel? Het stikt van de informatie over het repareren van mbr. Al had je startup repair het al moeten doen, vandaar dat ik denk dat schone herinstallatie sowieso beter is (als je harddisk niet kapot is).

[ Voor 8% gewijzigd door _H_G_ op 08-03-2011 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Ik ben alleen de installatiedisk kwijt... Via een livecd 10.10 kan ik wel opstarten, kan ik daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Even terug naar de bios. Ik raad aan om de CMOS te resetten door middel van het batterijtje / jumper zodat de volledige bios configuratie opnieuw ingeladen wordt. Dit kan ook nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
Heb ik al gedaan. partition manager in ubuntu 10.10 errort bij de partitie waar win7 op staat en Achter de naam van die partitie staat boot... Ik heb wel via ubuntu live cd alles gebackupt dus ik ga zsm de hele HDD leeggooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Als je de windows 7 disk neemt en naar reparatie gaat dan kan je van daaruit ook de mbr herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
Beatboxx schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:27:
Heb ik al gedaan. partition manager in ubuntu 10.10 errort bij de partitie waar win7 op staat en Achter de naam van die partitie staat boot... Ik heb wel via ubuntu live cd alles gebackupt dus ik ga zsm de hele HDD leeggooien
Scan de HDD gelijk. Heb zelf geen ervaring met ubuntu, maar je kan ook de bekende utility boot CDs gebruiken zoals Ultimate Boot CD, of de nodige tools downloaden bij de fabrikant van je HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:14
Beatboxx schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:08:
Ik ben alleen de installatiedisk kwijt...
Daarvoor hebben ze vrieden van NeoSmart mooie oplossingen:
Vista
Win7

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Topicstarter
@Rupie, dat zijn repair discs:O Geen installatie disks?
Pagina: 1