[OS X 10.6.6] Verkeerd font in wachtwoordscherm...?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een tijdje een verkeerd font in het scherm dat je krijgt als je je accountwachtwoord moet invullen bij het installeren van software of andere beheer-schermen. Iemand enig idee welk font ik schijnbaar heb uitgezet of welk font misschien kapot is...? Ik heb van alles en nog wat uit- en aangezet, maar allemaal zonder resultaat. Via Google kon ik niets vinden over dit probleem met allemaal a-tjes...

Afbeeldingslocatie: http://fsfiles.org/flightsimshots/images/693Schermafbeelding_2011_.png

Op zich kan ik wel gokken waar de OK-knop zit, natuurlijk, maar ik heb het liever opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
Volgens mij heb je ergens met fonts gerommeld, want die tekst bovenin is sowieso al niet het standaard Mac-font.

Heb je in Font Book alle fonts van "computer" gewoon enabled?

[ Voor 22% gewijzigd door Bosmonster op 07-03-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Heel rigoureus hoor, maar een TimeMachine backup maken, formatteren en herinstalleren + TimeMachine backup terugzetten doe je binnen een uur, waarschijnlijk sneller dan een topic maken en antwoorden afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:42

Step

step@tweakers.net#

thaan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:18:
Heel rigoureus hoor, maar een TimeMachine backup maken, formatteren en herinstalleren + TimeMachine backup terugzetten doe je binnen een uur, waarschijnlijk sneller dan een topic maken en antwoorden afwachten?
Ja heb dit ook wel eens gehad toen ik de standaard LucidaGrande.dfont wilde veranderen. Dit moet je namelijk op twee plaatsen wijzigen. Ik heb de twee plaatsen niet zo bij de hand, maar dit is wel te googlen. :)

~Step @ Mac Mini i5 2018 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost. Ik heb ff opgezocht waar nou allemaal fonts zitten in OS X en ik heb ALLE fonts uit die mappen verwijderd (natuurlijk niet uit de verplichte systeem > bieb > fonts map. En dat was het. Schijnbaar was er toch ergens een conflict. (Ik werk met Suitcase dus ik heb al die fonts daar niet nodig: er wordt nogal wat ingepleurd als je daar niet op let!)

Vraag me wel af wat ik nou moet met Braille fonts en al die Chinese/Japanse/whatever verplichte meuk... OS X heeft net even iets teveel verplichte nonsens fonts, maar goed... da's een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
Zolang je fontbook gebruikt voor standaard OS X fonts ipv suitcase is er niks aan de hand. Daar kun je gewoon dingen aan/uitzetten zonder ze weg te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bosmonster schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:54:
Zolang je fontbook gebruikt voor standaard OS X fonts ipv suitcase is er niks aan de hand. Daar kun je gewoon dingen aan/uitzetten zonder ze weg te gooien.
Klopt, maar als je een verplicht font wilt activeren, zeurt de Mac dat dat niet zo slim is... en ik heb geen idee wanneer iets een beetje niet zo slim is of ontzettend niet zo slim. ;)
Pagina: 1