Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Werkelijk geheugen van flashdrive?

Pagina: 1
Acties:

• martyparty
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 18:43
EDIT: oeps, mijn googleonderzoek was niet grondig genoeg. Antwoord hier: http://www.netikka.net/ffdg/160301567904/

Hoi allemaal,

Laatst heb ik een MP4-speler uit China gekocht. In de omschrijving stond dat er 16gb op past, maar ik denk dat het minder is. In explorer staat wel netjes dat er 14,7 gb op past, maar als ik de grens van 4gb passeer gaan bestanden heel raar doen en kan ik eigenlijk gewoon niks meer toevoegen.

Ik heb hier een keer over gelezen in zo'n computerblaadje: Chinezen die flashdrives versturen stellen 'm in op een grotere capaciteit dan ze werkelijk hebben.
Maar mijn vraag is: hoe kun je zien hoeveel opslagcapaciteit je werkelijk hebt?

Groetjes,
martyparty

[ Voor 9% gewijzigd door martyparty op 07-03-2011 15:49 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met dit soort dingen is het vrij simpel, je werkelijke opslagcapaciteit is 0 bytes. Dit spul is dermate onbetrouwbaar dat je daar je data niet op wil zetten.

Anders moet je even op het chipje kijken en kijken wat daar op staat en op basis van het typenummer kun je meestal wel eea terugvinden.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:55

heuveltje

KoelkastFilosoof

martyparty schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:40:
Hoi allemaal,

Laatst heb ik een MP4-speler uit China gekocht. In de omschrijving stond dat er 16gb op past, maar ik denk dat het minder is. In explorer staat wel netjes dat er 14,7 gb op past, maar als ik de grens van 4gb passeer gaan bestanden heel raar doen en kan ik eigenlijk gewoon niks meer toevoegen.

Ik heb hier een keer over gelezen in zo'n computerblaadje: Chinezen die flashdrives versturen stellen 'm in op een grotere capaciteit dan ze werkelijk hebben.
Maar mijn vraag is: hoe kun je zien hoeveel opslagcapaciteit je werkelijk hebt?

Groetjes,
martyparty
Bij mijn weten alleen door em open te schroeven en de chips te ben ik bang.
Maar zijn het meerdere bestanden van samen 4Gb, of probeer je er 1 bestand van meer dan 4gb op te zetten ?
IN het laatste geval kan het ook een beperking van het filesystem zijn

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• martyparty
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-11 18:43
Terw_Dan schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:45:
Met dit soort dingen is het vrij simpel, je werkelijke opslagcapaciteit is 0 bytes. Dit spul is dermate onbetrouwbaar dat je daar je data niet op wil zetten.

Anders moet je even op het chipje kijken en kijken wat daar op staat en op basis van het typenummer kun je meestal wel eea terugvinden.
Je kunt ook overdrijven. Ik zet er gewoon muziekjes en filmpjes op, geen superbelangrijke informatie waar ik geen back up van heb op mijn computer.

Maar ik moet hem inderdaad openmaken (http://www.netikka.net/ffdg/160301567904/). Ik hoopte dat er een programmaatje zou zijn die 't kon fixen.

edit: ha ha, ik hoef 'm toch niet open te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door martyparty op 07-03-2011 16:10 ]