[Win7] 2x MCE extender koppel probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 21:36
Beste tweakers.

Ik heb 2 media centers in huis staan.

1x als hoofsmediacenter met specs:
Q9550
4GB ram
Ati 5450
10,5TB WD GP's
Zalman HD160plus kast

En eentje in de slaapkamer:
I3 540
160gb 2,5" sata schijfje 7200rpm
2GB ram
dit in een barebone van asus.

Dit alles hangt in hetzelfde netwerk dat elkaar verbind met een Dlink DIR-655
Op Beide staat Windows Ultimate (verse installaties) (ca 1 maand oud)

Nu wil ik die in de slaapkamer als extender hebben. Maar als ik naar de optie extender ga, vraagt hij om een 8 cijferige code. De media center in de woonkamer geeft deze niet aan mij?

Alle media center services draaien gewoon.
Pingen gaat, netwerkshares werken sowieso. Dus het bereikt elkaar allemaal prima.

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Ik ben even op }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 07:35
Nog nooit zelf gebruikt, maar ik weet wel dat als je een 'thuisgroep' joint/maakt, dat je dan een code krijgt, volgens mij is dat de 8 cijferige code die je zoekt, probeer eens een nieuwe groep aan te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 21:36
marti-n schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:23:
Nog nooit zelf gebruikt, maar ik weet wel dat als je een 'thuisgroep' joint/maakt, dat je dan een code krijgt, volgens mij is dat de 8 cijferige code die je zoekt, probeer eens een nieuwe groep aan te maken ;)
Ah, daar eens verder onderzoek naar doen :)
Ik laat het nog weten!

(Meer suggesties natuurlijk altijd welkom)

Edit:
Even snel op mn laptop geprobeerd, maar met het thuisnetwerk krijg ik cijfers en letters door elkaar, tien stuks... Dit zal het wachtwoord denk ik ook niet zijn. Of moet je deze wijzigen in een 8 cijferige code?

[ Voor 20% gewijzigd door CarJunkyXL op 07-03-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marti-n
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 07:35
Als je m kunt wijzigen zou ik dat iig eens proberen, maar als dat m niet is dan zou ik het ook niet weten helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 22:30
Soms werkt het goed soms niet.
Ik zelf moet MCE op de hoofdpc starten en dan in het menu externder installeren starten. Dan kan je wel de 8-cijferige code invoeren.

Hmm niet goed gelezen ik heb een DMA-2200

Heb het thuis nog even geprobeerd een MCE-pc koppelen aan andere MCE-pc dat gaat niet.

[ Voor 44% gewijzigd door leonbong op 07-03-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

Naar mijn weten kan je geen 2de Windows7 machine als extender laten functioneren.

Dit kan alleen met een Media Center Extender zoals de Linksys DMA2100 en DMA2200 of een X-Box 360

Wel kan je op een 2de Windows7 machine een map opgeven waar de TV programma's staan die zijn opgenomen op een andere machine.

[ Voor 26% gewijzigd door nAffie op 07-03-2011 16:32 ]

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:33

itsalwaysme

Graast voor DB

Zoals hierboven gezegd wordt, is deze optie niet voor het bijelkaar voegen van 2 Windows Media Center installaties, maar voor het koppelen van een Media Center Extender.

Deze apparaten zijn eigenlijk domme dingen die de data van de pc laten zien. zie ook hier voor meer informatie.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Pagina: 1