Mijn probleem is het volgende.
Onderstaand systeem heeft een half jaar goed gedraaid maar de laatste tijd kreeg ik steeds vaker problemen tijdens opstarten.
Als ik namelijk koud opstart (systeem heeft een tijd uitgestaan) gaan beide videokaarten max blazen en blijft mijn hd led continue branden (geen beeld, geen asus startscherm dus geen mogelijkheid om in de bios te komen).
Als ik nu maar lang genoeg wacht (1-5 minuten) start het systeem wel op en kan ik in bios of start de pc door naar windows. Tijdens dit wachten reageert de pc niet op de reset of aan/uit knop!
Echter bij een herstart heeft de pc geen problemen.
Wat heb ik al geprobeerd:
Beide videokaarten eruit (bord heeft onboard graka) > Geen problemen
1 videokaart erin > zelfde probleem
Nieuwe set geheugen gekocht 2x2Gb kingston hyperX blue > zelfde probleem
Cmos batterij gewisseld (omdat hij een tijdje uit moet staan om het probleem te reproduceren) > zelfde probleem
Alles losgekoppeld behalve ssd, 1 reep geheugen (alle 4 de reepjes geprobeerd), 1 graka > zelfde probleem
Ik dacht eerst dat het aan een instelling van de bios kon liggen waarmee je de volgorde van de keuze van videokaart kan aangeven:
GFX0-GPP-IGFX-PCI
GPP-GFX0-IGFX-PCI
PCI-GFX-GPP-IGFX
IGFX-GFX0-GPP-PCI
Maar ook hier vind ik geen instelling die geen problemen geeft.
Aangezien alles het probleemloos doet als ik de onboard graka gebruik denk ik eigenlijk niet dat het mobo of geheugen het probleem kan zijn en blijven de graka's over. Blijft dan vreemd dat ze beide tegelijk de geest zouden gaan geven......
Mijn vraag is dus of iemand hier nog tips of ervaringen heeft die me verder kunnen helpen?
Mijn setup:
Onderstaand systeem heeft een half jaar goed gedraaid maar de laatste tijd kreeg ik steeds vaker problemen tijdens opstarten.
Als ik namelijk koud opstart (systeem heeft een tijd uitgestaan) gaan beide videokaarten max blazen en blijft mijn hd led continue branden (geen beeld, geen asus startscherm dus geen mogelijkheid om in de bios te komen).
Als ik nu maar lang genoeg wacht (1-5 minuten) start het systeem wel op en kan ik in bios of start de pc door naar windows. Tijdens dit wachten reageert de pc niet op de reset of aan/uit knop!
Echter bij een herstart heeft de pc geen problemen.
Wat heb ik al geprobeerd:
Beide videokaarten eruit (bord heeft onboard graka) > Geen problemen
1 videokaart erin > zelfde probleem
Nieuwe set geheugen gekocht 2x2Gb kingston hyperX blue > zelfde probleem
Cmos batterij gewisseld (omdat hij een tijdje uit moet staan om het probleem te reproduceren) > zelfde probleem
Alles losgekoppeld behalve ssd, 1 reep geheugen (alle 4 de reepjes geprobeerd), 1 graka > zelfde probleem
Ik dacht eerst dat het aan een instelling van de bios kon liggen waarmee je de volgorde van de keuze van videokaart kan aangeven:
GFX0-GPP-IGFX-PCI
GPP-GFX0-IGFX-PCI
PCI-GFX-GPP-IGFX
IGFX-GFX0-GPP-PCI
Maar ook hier vind ik geen instelling die geen problemen geeft.
Aangezien alles het probleemloos doet als ik de onboard graka gebruik denk ik eigenlijk niet dat het mobo of geheugen het probleem kan zijn en blijven de graka's over. Blijft dan vreemd dat ze beide tegelijk de geest zouden gaan geven......
Mijn vraag is dus of iemand hier nog tips of ervaringen heeft die me verder kunnen helpen?
Mijn setup:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 2 | Samsung Spinpoint F1 DT HD753LJ, 750GB | € 48,40 | € 96,80 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2410 | € 470,- | € 470,- |
| 1 | Antec Performance One P183 | € 128,98 | € 128,98 |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 32,- | € 32,- |
| 4 | Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm | € 5,75 | € 23,- |
| 1 | Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14, 120mm | € 10,90 | € 10,90 |
| 1 | Antec CP-850 | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 90GB | € 148,10 | € 148,10 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 141,90 | € 141,90 |