Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• djpj1111
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 18-09-2012
Ik heb sinds een jaar een 32 inch 705E van Sharp en was er zeer tevreden mee, totdat sinds vandaag de backlight echt zichtbaar doorschijnt. Het probleem is duidelijk zichtbaar en wordt ook nog eens versterkt als de zon op het scherm schijnt/heeft geschenen, (of het is een waas die heeel lang zichtbaar blijft op het scherm?).

Ik heb toen ik de Sharp kocht gelijk de tv geregistreerd bij Sharp, daarmee kon je de garantie verlengen tot (volgens mij) 3 jaar.

Echter ben ik de doos kwijt, en of ik de boekjes nog ergens heb ook niet zeker van :(

Heeft iemand ervaringen met Sharp RMA? Komt men de televisie ophalen of moet je zelf sturen/brengen? En duurt het lang?

Geld terugkrijgen via winkel/Sharp zal wel niet meer mogelijk zijn vrees ik :P

• wasted247
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 00:31
Ikzelf heb een 37 inch van sharp, welke in het begin problemen vertoonde m.b.t. de HDMI poort.

Ik vondt de garantie service uitstekend, de tv werdt opgehaald en ik had em binnen een week weer terug. Dit was overigins circa 3 jaar terug.

wasted247 wijzigde deze reactie 07-03-2011 14:18 (8%)

• mr.paaJ
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 17:03

mr.paaJ

generatie cmd+z

van de sharp website:

Modellen vanaf 26" t/m 32": gratis Pick-up & Return (ophalen en terugbrengen met uitzondering van de Waddeneilanden).
Aanmelden (ma-vr 09.00-17.00 uur) via:
- Nederland: 0900-7427723 (€ 0,10 p.m.)
- België: 0800-11305 (gratis)
- Luxemburg: 0800-26193 (gratis)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• djpj1111
Nu doet de tv het weer gewoon normaal, alleen als de zon er op heeft geschenen gebeurt het. Het trekt binnen 45 minuten oid weg, afhankelijk van de duur van het zonlicht op het scherm.

Ik zit te twijfelen, dit hoort toch niet? Nooit eerder gezien terwijl hij regelmatig in de zon aanstaat.

djpj1111 wijzigde deze reactie 07-03-2011 14:26 (3%)

• LompeHork
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15-09 20:55
Ik heb zelf problemen gehad met een Sharp-T.V. Deze zou volgens een niet nader te noemen electronica-stunter niet meer binnen garantie vallen (hij was 2.5 jaar oud, niet verlengt via de Sharp-website, dus 2 jaar garantie). De winkel weigerde, dus ik belde naar Sharp; konden de volgende dag al langskomen met een leentoestel en mijn eigen toestel werd gewoon erepareerd (of in mijn geval; vervangen voor een ander toestel). Prima werk hoor, van Sharp.

Als ik jou was zou ik ze gewoon bellen en het probleem uitleggen; aardige lui voor zover ik daar ervaring mee heb :)

Edit: Je probleem klinkt niet normaal; ik heb de 40" variant van het type dat je noemt en deze heeft hier geen problemen mee! Het is alleen jammer dat je het moeilijk kan laten zien als de monteur langs komt.

LompeHork wijzigde deze reactie 07-03-2011 14:28 (15%)

• djpj1111
quote:
EoG schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:27:
Ik heb zelf problemen gehad met een Sharp-T.V. Deze zou volgens een niet nader te noemen electronica-stunter niet meer binnen garantie vallen (hij was 2.5 jaar oud, niet verlengt via de Sharp-website, dus 2 jaar garantie). De winkel weigerde, dus ik belde naar Sharp; konden de volgende dag al langskomen met een leentoestel en mijn eigen toestel werd gewoon erepareerd (of in mijn geval; vervangen voor een ander toestel). Prima werk hoor, van Sharp.

Als ik jou was zou ik ze gewoon bellen en het probleem uitleggen; aardige lui voor zover ik daar ervaring mee heb :)

Edit: Je probleem klinkt niet normaal; ik heb de 40" variant van het type dat je noemt en deze heeft hier geen problemen mee! Het is alleen jammer dat je het moeilijk kan laten zien als de monteur langs komt.
MOET je het laten zien dan? Dat is idd niet te doen of het moet dan al een zonnige dag zijn.

Ik moet wel zeggen ik heb hier een dakraam en daar schijnt de zon doorheen, maar dit keer stond hij open dus de zon scheen zeg maar direct op het scherm... volgens mij (moet nog ff testen) heb ik het ook wanneer de zon gewoon door het raam schijnt maar dan minder sterk.

• LompeHork
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15-09 20:55
quote:
djpj1111 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:32:
[...]

MOET je het laten zien dan? Dat is idd niet te doen of het moet dan al een zonnige dag zijn.

Ik moet wel zeggen ik heb hier een dakraam en daar schijnt de zon doorheen, maar dit keer stond hij open dus de zon scheen zeg maar direct op het scherm... volgens mij (moet nog ff testen) heb ik het ook wanneer de zon gewoon door het raam schijnt maar dan minder sterk.
Dat is natuurlijk wel aan te raden, maar ik ga er van uit dat als je de situatie uitlegt, ze ook wel snappen dat je dit niet direct kan aantonen.
Met een beetje pech doen ze het van de hand als "working as designed" en gaan ze niets met je probleem doen.

Ik zou ze gewoon bellen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True