[Mediaspelers] Audio delay instellen voor lip sync issue

Pagina: 1
Acties:

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
De vraag lijkt vrij basic en eenvoudig, maar het antwoord vinden is wat moelijker en daarom toch maar een topic geopend.

Ik wil graag een mediaspeler hebben die aangesloten wordt op de tv via HDMI en op de receiver via S/PDIF (toslink of coax.) De receiver ondersteunt geen HDMI en dit is de enige manier om het surround geluid bij de receiver te krijgen.

Dit is nog geen probleem. Echter levert dit altijd een sync issue op. Dit is een bekend verhaal: De beeldverwerkingstijd van de tv zorgt er voor dat het beeld wat later wordt weergegeven. De tv instellen op game mode is geen oplossing, maar verkleint wel het probleem.

Op receivers kun je dit probleem oplossen door een kleine vertraging in het geluid in te stellen van ongeveer 100 ms om zo het "lip sync" probleem op te lossen.

Dit ondersteunt mijn receiver echter niet. Op internet zijn zeer veel gevallen bekend van mensen die dezelfde vraag stellen,maar eigenlijk zie ik weinig echt antwoorden op de vragen.

Zijn er mediaspelers waarbij je een kleine audio delay kan instellen?

Op de pc is dit eenvoudig opgelost door een audio delay in te stellen in mpc-hc. Nu nog een mediaspeler die dat ook ondersteunt, maar ik heb dat nog bij geen enkele speler in de featurelijst zien staan. Een nieuwe receiver aanschaffen zie ik ook zo 1,2,3 niet zitten. Zelf heb ik liever ook geen " htpc" met xbmc (wat die functie wel heeft) omdat ik het zo eenvoudig mogelijk wil houden met een zo laag mogelijk energieverbruik.

Het geluid via HDMI naar de tv laten lopen en van daaruit naar de receiver lost het syncprobleem wel op, maar de tv slikt geen DTS en sowieso wordt het signaal dan gedownmixt naar 2.0.

Ik heb tot nu toe geen speler kunnen vinden die het lijkt te ondersteunen, maar ik hoop dat ik het mis heb.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:29
Bij Dune prime en Base kun je een vertraging of versnelling instellen alleen moet dit wel iedere keer per film handmatig ingesteld worden. Dit is geen instelling in menu o.i.d. Ik neem aan dat de Smart serie dit ook kan alleen schijnt het daar met een andere knop te moeten.

Heeft jou TV ook een SPDIF out. Veel TV's hebben dit tegenwoordig alleen de meeste geven hier alleen stereo uit, geen multichannel dus. Misschien dat hier een oplossing ligt

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

De Popcorn Hour-mediaspelers hebben ook de mogelijkheid tot vertraging/versnelling van het audio signaal. Helaas moet je dit wel per film/bestand instellen, door op de SETUP knop te drukken tijdens het afspelen.

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
Athome schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:01:

Heeft jou TV ook een SPDIF out. Veel TV's hebben dit tegenwoordig alleen de meeste geven hier alleen stereo uit, geen multichannel dus. Misschien dat hier een oplossing ligt
Dit is wat ik ook in de TS omschreven heb. Dat werkt voor 2.0 en alleen AC3 en PCM.
WBT schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:27:
De Popcorn Hour-mediaspelers hebben ook de mogelijkheid tot vertraging/versnelling van het audio signaal. Helaas moet je dit wel per film/bestand instellen, door op de SETUP knop te drukken tijdens het afspelen.
Dit is dus wel een beetje de issue: spelers doen het wel, maar dan per film. Geldt deze mogelijkheid ook voor de A110? Zo ja, dan is het het proberen waard om een speler te gebruiken en als de lipsync issue storend is, kan ik alsnog voor een film de settings wijzigen. Ook al is het irritant dat je dat per film moet doen, nog steeds relatief weinig werk...

[ Voor 47% gewijzigd door Hann1BaL op 07-03-2011 15:31 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:18

SeatRider

Hips don't lie

De Xtreamer Ultra wordt in principe gewoon een mediacenter pc, waar je elk willekeurig os, maar dus ook XBMC of Boxee op kan knallen. Gaat rond de 200 euro kosten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Hann1BaL

Hann1BaL

Topicstarter
SeatRider schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:31:
De Xtreamer Ultra wordt in principe gewoon een mediacenter pc, waar je elk willekeurig os, maar dus ook XBMC of Boxee op kan knallen. Gaat rond de 200 euro kosten.
Dat ga ik in de gaten houden! Klinkt als zeer interessant!
Pagina: 1