Compaq CQ60 geeft geen kik

Pagina: 1
Acties:

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Hoi :)

Ik heb hier de laptop van mijn zusje onder handen. Het ding geeft geen kik meer :(
Je hoort even de fans draaien als ie opstart, powerled gaat aan, WLAN blijft rood en powerknop blijft aan en dat was het dan. Beeld is duidelijk zwart.
verder reageert ie ook echt nergens op: geen FN-combinaties, geen functietoetsen, niks.
Zie hem niet eens booten - zie geen compaq logo of de mogelijkheid in het BIOS te komen.

Ook met externe monitor geen beeld. Een externe monitor lijkt wel aangestuurd te worden trouwens; ik krijg van de monitor dan geen melding dat ie geen signaal heeft.

Verder geprobeerd: RAM er uit, HDD er uit, alleen met batterij, alleen met voeding, maar steeds het zelfde resultaat: nada.BIOS batterij loshalen voor CMOS clear: geen resultaat. Booten van USB wil ook niet. Ik krijg ook geen BIOS beeps als ik er bijv het RAM of de HDD uit haal.

Het ding valt nog net in de garantie, maar we krijgen de foto's etc die er op staan niet af via een andere PC. Bovendien staan er privacygevoelige gegevens op van haar praktijk. Image van de HDD heb ik gelukkig al wel kunnen maken via een externe casing.
Ding draait vista :(
Vervelender is nog dat het zou kunnen zijn dat het een software / hardware combintatie probleem is. Als ie naar HP moet zijn we dikke kans alles wat op de HDD staat kwijt, die zullen hem ws gewoon imagen.

Het kromme is wel dat ik hem gisteren een keer of 2 gewoon heb kunnen gebruiken. Daarna was het weer afgelopen en had ie weer de zelfde kuren :?

iemand raad?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:29

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zou gewoon garantie claimen, mischien zijn de bestanden op hdd wel te benaderen via een linux live cdtje?

[ Voor 7% gewijzigd door -36- op 07-03-2011 16:34 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

-36- schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:39:
Zou gewoon garantie claimen, mischien is de bestanden op hdd wel te benaderen via een linux live cdtje?
Alssie niet boot heeft een LiveCD ook niet zoveel nut ;)

Ik gok dat het ding gewoon met regelmaat te warm wordt en dat er ergens een chipje half los raakt oid.
Andere optie: ding is een paar keer gevallen en er is eveneens weer een chipje oid losgekomen.
Dooie elco's zijn (zelfs in een laptop) ook een mogelijkheid.

Imagen en opsturen voor RMA, dunkt me.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:29

-36-

Trust me. I'm an amateur

McKaamos schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:48:
[...]

Alssie niet boot heeft een LiveCD ook niet zoveel nut ;)
Als ik het verhaal goed begrijp lukt het ook niet de hdd te benaderen via usb met andere pc, best kans dat dit via linux wel gaat lukken en images zijn leuk maar als je achteraf dan alsnog niet je data eraf kan halen heb je er ook niet zoveel aan

[ Voor 21% gewijzigd door -36- op 07-03-2011 17:17 ]

Verwijderd

dit probleem komt overeen met de laptop van mijn broertje.
het probleem lag volgens acer aan het moederbord.

laat de laptop zonder stroom en accu eens een dag liggen en probeer het dan nog eens?
dat hielp bij hem om in ieder geval een backup te trekken.

als die start doet die het ook wel, maar om hem te laten starten had je soms een half leger nodig.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
HDD was gelukkig wel benaderbaar via een USB gevalletje. Data is dus veiliggesteld :)
@mrveenie: komt idd wel aardig overeen met jouw verhaal. Na een paar dagen stilgestaan te hebben deed ie het ineens wel weer, om vervolgens zo onderhand onder mijn handen te overlijden :(

Anyway, ding is via Paradigit terug naar Compaq. Toen ik de baliemedewerker van de technische dienst vertelde wat ik al allemaal geprobeerd had gaf die aan dat ze er idd ws een nieuw moederbord in zouden zetten. Nou maar hopen dat ze er het zelfde mobo inmikken, want anders reinstallen ze hem ook en dat hebben we liever niet :)

Zal nog wel even terugkomen op wat het was als we hem terughebben, maar dat zou 4 tot 6 weken gaan duren :(

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1