Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Goed, de hoofdvraag:
Wie hebben er zowel een iPod (Touch, 4th) als een iPhone 4?

Ik heb 2 weken geleden een iPod 4 gekocht. Geweldig apparaat, heeft alle functies die ik graag wilde hebben na mijn Sony Walkman MP3 speler, met het hoge gadget gehalte en de spelletjes als +. Zojuist is ook een iPhone 4 hier gearriveerd, zelfde apparaat, maar dan met belfunctie en mobiel internet. Wat nu?

- Gebruik je beiden, of alleen nog maar de iPhone?
- Welke voor- of nadelen hebben ze tegenover elkaar, behalve de telefoonfuncties?

Als blijkt dat de arme iPod nu gedoomed is om in een la te liggen, verkoop ik hem liever - dan kan ik weer meer nieuwe apps kopen om op de iPhone te gooien. Aan de andere kant speel ik de spelletjes en muziek veel liever op de iPod af, zodat je iPhone langer met de batterij mee gaat om er daadwerkelijk mee te bellen..

Wie-o-wie heeft ze ook allebei, wat doe je er mee, en wat adviseer je?
8)7 :*)

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-09 20:25

samo

yo/wassup

Ik heb alleen de iPhone4 maar kan me niet voorstellen dat ik met beide zou willen rondlopen. Of dat ik iets wel op de ene en niet op de ander zou kunnen doen. Als batterijtijd voor jou echt zo belangrijk is, verkoop dan de iPod en koop ee Gum+ battery pack. Ben ik zelf meer dan tevreden over.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:21
Ik heb zelf ook een iPhone 4, en een touch (wel de 1G). en ik gebruik ze beiden!
Gebruik de touch vooral tijdens sporten, lange ritten etc.. dus op tijden waarin ik liever niet mijn iPhone riskeer.

Tja het is een kwestie van 'smaak' het is en blijft een gebruiksvoorwerp, dus je kan zo ook je iphone 4 in elke situatie gebruiken.

Enige nadeel van mijn touch is dat het een 1G is ;) dus spelletjes etc doe ik gewoon op mijn iphone.

lastig om te zeggen wat je 'moet' doen, als je het geld kunt gebruiken zou ik de iPod gewoon verkopen.. anders is het altijd handig om er twee te hebben ;)

[ Voor 15% gewijzigd door keanu_ op 07-03-2011 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

iPod dumpen en de iPhone gewoon elke nacht aan de lader, probleem opgelost. Met flink gamen en muziek luisteren, internetten, etc is het prima te doen voor een hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik snap niet wat mensen met een iPhone en iPod moeten :)

Zelf gebruik ik ook alleen de iPhone 4

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:35
Ik zou ook gewoon de iPhone houden en de iPod verkopen.

Heb zelf altijd m'n oplader in m'n tas zitten zodat ik op school/werk/bij vriendin altijd vlug even m'n telefoon aan het stroom kan hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Niet online
De aanschaf was niet van te voren gepland, anders had ik het natuurlijk anders aangepakt ;-) Natuurlijk kun je altijd een oplader meenemen, maar bij mijn baan als stewardess ben je eigenlijk altijd onderweg, en is 'ff je foon aan het stroom hangen' iets minder makkelijk. Ik vertoef vaak in hotels, waar (meestal) ook volop wifi aanwezig is en ik dus prima uit de voeten zou kunnen met de iPod (Skype, Facetime, ed).. keuzes, keuzes.

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Zou die iPod verkopen. De iPhone ging (heb nu geen iPhone meer) bij mij altijd prima een volle dag mee als ik er de hele dag mee in de weer was. Als ik er niet veel mee deed (niet internetten, mee spelen etc) dan ging hij wel 2 á 3 dagen mee.

Dus gewoon 's avonds opladen, en dan is het geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPhone4 en iPodClassic kan ik me nog wel voorstellen maar iPhone4+iPodTouch is echt onzinnig.

Gewoon lekker verkopen die iPodTouch of iemand blij mee maken.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunoke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou ook de iPod verkopen en voor de iPhone bijvoorbeeld een otterbox hoesje kopen. Dan heeft die wat meer bescherming.

Maar je geeft aan dat je altijd onderweg bent en dus minder makkelijk als ik bij een stopcontact komt. Als je de iPod houdt, dan moet je nog een telefoon meenemen om te kunnen bellen. Dat heeft wel als voordeel dat de batterijen onafhankelijk zijn. Dan kun je ten minste nog bellen als je je entertainment quota hebt opverbruikt. Bij de iPhone 4 ga je daar nog al makkelijk overheen, waardoor je bijvoorbeeld niet twee dagen achterelkaar van het apparaat gebruik kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:58
Voor de duidelijkheid, ik heb geen van beide apparaten
Voor mij zouden kwaliteit en bruikbaarheid de criteria zijn. Als de iPhone daadwerkelijk dezelfde audiokwaliteit heeft als de iPod en de accuduur voldoende is om een volledige dag door te komen (met een marge), dan zou ik de iPod wegdoen.
Een batterypack vind ik zelf een noodoplossing, niet iets dat je dagelijks moet inzetten. Sowieso vraag ik mij af wat dat voor de batterij van de iPhone doet, maar daarnaast is het toch een stuk minder handzaam. Je hebt dan als het ware toch weer twee apparaten bij je.
Ik gebruik zelf een smartphone en heb toch een aparte muziekspeler omdat de audiokwaliteit minder is en de batterijduur toch teveel terugloopt.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buffbuffbuff
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-06 23:47
Voor audiokwaliteit koop je geen ipod/iphone. De audiokwaliteit van beide apparaten is verder identiek. En de batterij moet voldoende prik geven om de hele de dag muziek luisteren/beetje browsen en spelletje spelen. Mijn iphone hangt in ieder geval elke avond weer aan de oplader.

[ Voor 11% gewijzigd door buffbuffbuff op 07-03-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:58
Tsja, zo'n uitspraak durf ik niet te doen. Vroeger was dat zeker het geval, maar is dat ook nog zo bij de vierde generaties?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobomonster
  • Niet online
Ik had ook altijd een aparte Sony Walkman naast mijn Sony Ericsson Xperia X10, maar moet zeggen dat de iPod niet onder doet voor de Sony qua geluid.

Woopwoopwoopwoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitruvius
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-08 18:42
iPod heeft geen voordelen op de iPhone op de dunheid na. Een langere accuduur licht er gewoon aan dat je 3G hebt op de iPhone en al zou je dat uitzetten zijn ze gelijk. Ik zou lekker de iPod Touch verkopen en daar eventueel een accupack/cover voor terug kopen. Ik heb zelf ook een iPod touch ingeruild voor een iPhone en bevalt prima, mis geen enkele functie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

Wat hij ↑ zegt, alleen de dikte is een voordeel van ipod op iphone, voor de rest is de iphone in alles beter of hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Leg je ipod in de auto en gebruik die als audiobron. Hoef je hem er ook niet uit te halen :P

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik de trotse bezitter ben geworden van een iPhone 4 raak ik m'n iPod 4th Gen eigenlijk niet meer zo vaak aan. De iPhone 4 heb ik altijd bij me, voor mobiel internet, sms en telefonie. Het enige voordeel aan de iPod 4th Gen vind ik nu nog de dunheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
je kan met de ipod touch dmv bluetooth ook bellen via een andere telefoon toch?
Goedkope telefoon in de binnenzak of rugzak oid en tethering aanzetten?
Gaan je batterijen nog langer mee en kan je net zo veel?

Je mist dan alleen een betere camera volgens mij.

Bovendien hou je dan 450a500euro in de pocket :D

Ik had zelf het plan een iphone4 aan te schaffen, maar na de aanschaf van een ipad ben ik toch voor een android toestel gegaan.
Dat vind ik zelfs al aparaten die veel overeenkomsten hebben, laat staan in vegelijking met een ipod touch.

Je zou de touch ook in een bracket kunnen steken en koppelen aan je audio systeem thuis, dan kan je daar muziek naar toe streamen.

[ Voor 45% gewijzigd door Sinned123 op 10-03-2011 17:22 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De iPhone 4 heeft een IPS scherm en GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:52

DukeBox

loves wheat smoothies

Mobomonster schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:04:
..Aan de andere kant speel ik de spelletjes en muziek veel liever op de iPod af, zodat je iPhone langer met de batterij mee gaat om er daadwerkelijk mee te bellen..
Dan kan je natuurlijk ook gewoon je iPhone weg doen en een toestel kopen wat een stuk beter is in bellen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 15:31
kan je niet gewoon extra batterij kopen voor je iphone en die meenemen als nood batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsbenik
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik zou de iPod houden, ik doe nooit zo lang met telefoons en wel met mp3 spelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik zou de iPhone houden en de iPod verkopen. Ik luister al muziek op mn telefoon sinds de W810i (nu zo'n 5 jaar geleden ongeveer) en dat bevalt me een stuk beter dan een losse mp3 speler meenemen, helemaal met de iPod touch en de iPhone, die beide behoorlijk groot zijn (waar moet je die kwijt?)

Voor het verschil in geluid hoef je het ook niet te doen; ze hebben beide dezelfde audiochip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:30
In mijn ogen is het grote voordeel van de Iphone juist dat je alle functies heb die de Ipod ook heb maar dan meer. Als je het niet erg vind om met 2 apparaten te lopen, en je heb al een Ipod 4th gen, dan kan je net zo goed een goedkope smartphone erbij halen met een goedkoop sim only + internet abbotje en kan je alles met die 2 apparaten wat je anders met 1 zou kunnen.

Ik zou dus lekker die ipod verkopen en alles met je iphone doen....

voor batterijduur kan je gewoon een accutje kopen die je mee kan nemen.

[ Voor 7% gewijzigd door KingKoning op 18-03-2011 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb mijn iPhone 4 verkocht. Mijn iPod is een 64 GB versie en de iPhone was 16GB. Omdat wij thuis gewend zijn om de keuze te hebben uit plus minus 50GB muziek was het verkopen van de iPod geen optie. Daarom is de iPhone vertrokken.

Het scherm van de iPhone 4 is wel wat mooier dan die van de iPod 4.
DukeBox schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 00:21:
[...]

Dan kan je natuurlijk ook gewoon je iPhone weg doen en een toestel kopen wat een stuk beter is in bellen.
Hier heb je absoluut een punt. Ik kreeg veel klachten over de geluidskwaliteit tijdens het bellen met de iPhone 4. Vaak moest ik terugbellen omdat de verbinding de eerste keer niet goed tot stand kwam. Ik miste veel oproepen omdat ik niet bereikbaar was enz, enz. Dat is ook een reden waarom ik hem de deur uit heb gedaan.

[ Voor 47% gewijzigd door BillSpaarbank op 18-03-2011 15:12 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:45
BillSpaarbank schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:07:
Ik heb mijn iPhone 4 verkocht. Mijn iPod is een 64 GB versie en de iPhone was 16GB. Omdat wij thuis gewend zijn om de keuze te hebben uit plus minus 50GB muziek was het verkopen van de iPod geen optie. Daarom is de iPhone vertrokken.

Het scherm van de iPhone 4 is wel wat mooier dan die van de iPod 4.
Dan moet je een iPhone 4 64GB hebben :)

OT: inderdaad een luxe probleem. Deal with it:)

[ Voor 5% gewijzigd door enveekaa op 18-03-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
enveekaa schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 15:12:
[...]

Dan moet je een iPhone 4 64GB hebben :)
Ik heb mijn vorige post geedit.

Dat zou mooi zijn inderdaad. De iPhone 4 is gewoon een heel mooi apparaat. Misschien dat ik me er weer eens in ga verdiepen als versie 5 er is en er betere berichten zijn over de belfunctie :)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keppie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-05 16:02
Ik heb een iPod 4g 64GB en een iPhone 4g 16GB en gebruik ze beidde regelmatig. Ik heb er tomtom op staan en heb dat dus op beidde apparaten. De iPod gebruik ik in de auto met de houder en heb zo altijd me iPhone beschikbaar. Ook heb ik een vrij grote muziek collectie die wat beter op de iPod past.

De tomtom geeft mij echt de doorslag, hiervoor had ik de iPod touch 1g en de iPhone 3g en dit vond ik zo fijn werken dat ik ze nu ook weer alle twee heb. Alles is gewoon 1 keer kopen en op alle 2 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:42
Ik heb zojuist mijn 2e ipod touch gekocht. Ik verblijf vaak in 2 huizen en meenemen vergeet ik steeds. Ik heb ook nog een oude 3e generatie, dus in totaal heb ik er 3 :-) en wil er geen een kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l1dert
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-08 12:19
Heb zelf ook twee iPod's, was wel van plan om er een te verkopen. Maar nu de ene in de reparatie is ben ik toch wel blij dat ik nog een backup heb. De iPod is mooi om achter de hand te hebben voor als je iPhone accu leegraakt oid. De iPhone zou ik niet verkopen, want die is hardware technisch wel beter oa meer geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepmk95
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09-2024
ik had hetzelfde probleem en heb de iPod touch voor een leuk bedrag verkocht, geen dag spijt van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Laatst online: 11-09 02:04
ik houd em lekker zelf. heb nu een ipod touch 64 GB (die trouwens wel te koop staat, maar om andere redenen) en een iphone 3g 8GB. de iPod staat vol met muziek en de iPhone is alleen om mee te bellen SMSen en als hotspot voor de iPod touch.

@keppie werkt navigatie dan ook in de iPod of is dat nu alleen voor de vierde generatie beschikbaar? weet iemand ook of de 16GB wifi iPad dat dan ook al kan of dat je specifiek de 3G versie nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciedric
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11-2024
Mijn iPhone 4 belt perfect en zou ik dus niet meer kunnen missen. Verder heb ik nog mijn old school iPod mini 4GB die op wat kleine beschadigingen aan de buitenkant nog prima werkt. Na de Nokia 3310 heb ik altijd telefoontjes gehad met een ingebouwde mp3-speler. Ik moet zeggen dat ik die nooit gebruikte ivm het terug lopen van je batterij. De functie blijf ik nutteloos vinden, behalve het feit dat je eigen ringtones had zonder Jamba ellende. Op de iPhoen werken de ringtones weer anders, arrgh.
De iPod Mini blijft perfect vol en spelletjes speel ik wel op m'n iPhone.

Je geeft zelf aan veel weg te zijn als stewardess dus in de lucht staat je telefoon uit of in vliegtuigmodus wat de batterij duur verlengt. Eventueel zou je een kitje kunnen kopen zoals een Mophie Juice Pack air of de +. Dat is een cover met ingebouwde batterij van ik dacht 1500 tot 2000 mAh. Daarmee laad je je iPhone weer op tot ongeveer 75% als ik de reviews mag geloven.

Kortom iPhone houden en eventueel een goedkoop mp3-spelertje kopen. Geluidskwaliteit verbeterd vooral door gebruik van een juiste koptelefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Ipod altijd in de auto liggen, mijn Iphone heb ik altijd bij me. Vind het wel goed zo, geheugen op de Ipod Classic is perfect en ik belast de batterijen van mijn Iphone niet tijdens het spelen van muziek tijdens lange autoreizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrPepper
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 23:14
Ik zie niet zo in waarom je jouw Ipod zou houden, je telefoon (en dus ook je muziek) heb je immers altijd bij je. Wanneer zit je nou in de situatie dat je jouw iPod liever wil gebruiken dan je iPhone? Als je gewoon altijd je iPhone gebruikt heb je maar 1 apparaat en toch alle benodigde functies..

Als het gemakkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:43
Ik heb hier hetzelfde: heb een iPod 2nd generation gewonnen via het kerstfeestje op het werk, en op volgende werk heb ik een iPhone 4...

Die iPod gaat mooi in de lease-wagen :). Van zijn leven niet dat ik iedere keer de iphone in en uit ga trekken in de auto. iPod laat ik mooi steken, is voorlopig genoeg met 8GB...

Als we ooit met een iPhone 8 komen zal ik mijn 32 GB iPhone wel in de auto hangen...
Pagina: 1