Goedemiddag mede tweakers,
Ik zit met het volgende probleem.
Reeds heb ik een Windows 2008 R2 server gekocht (gehuurd) en deze draait dan ook al een aantal dagen stabiel en goed.
Hier op heb ik een kale (zonder .net framework) IIS7 server op geïnstalleerd.
vervolgens heb ik hier Mysql & PHP aan toegevoegd.
Maar mijn probleem is dat ik meerdere websites run op deze server (kleine websites natuurlijk)
bijvoorbeeld :
1.1.1.1:80
1.1.1.1:6001
1.1.1.1:7001
1.1.1.1:8001
Nu zou heel graag DNS records willen kopen om aan deze ip adressen te hangen maar de DNS die nu gebruiken voor websites ondersteunt geen port nummers.
Zou ik dit eventueel met cloaking / masking kunnen doen door bijvoorbeeld.
1.1.1.1:80 - de url laten lezen (de url zou dan bijvoorbeeld www.test.nl kunnen zijn)
hij lees door middel van iets (script?) ? de parent url uit (www.test.nl) en verwijst een frame door naar 1.1.1.1:7001
Maar ik kom hier niet uit.
zou iemand mij een trap de goede richting op willen geven ?
Mvg, Nick Molenaar
Ps. dit komt allemaal door die verdomde "Same origin policy" -> Wikipedia: Same origin policy
Ik zit met het volgende probleem.
Reeds heb ik een Windows 2008 R2 server gekocht (gehuurd) en deze draait dan ook al een aantal dagen stabiel en goed.
Hier op heb ik een kale (zonder .net framework) IIS7 server op geïnstalleerd.
vervolgens heb ik hier Mysql & PHP aan toegevoegd.
Maar mijn probleem is dat ik meerdere websites run op deze server (kleine websites natuurlijk)
bijvoorbeeld :
1.1.1.1:80
1.1.1.1:6001
1.1.1.1:7001
1.1.1.1:8001
Nu zou heel graag DNS records willen kopen om aan deze ip adressen te hangen maar de DNS die nu gebruiken voor websites ondersteunt geen port nummers.

Zou ik dit eventueel met cloaking / masking kunnen doen door bijvoorbeeld.
1.1.1.1:80 - de url laten lezen (de url zou dan bijvoorbeeld www.test.nl kunnen zijn)
hij lees door middel van iets (script?) ? de parent url uit (www.test.nl) en verwijst een frame door naar 1.1.1.1:7001
Maar ik kom hier niet uit.

Mvg, Nick Molenaar
Ps. dit komt allemaal door die verdomde "Same origin policy" -> Wikipedia: Same origin policy