Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Hallo,

Sinds een poosje ben ik er achter dat mijn voedingsfan helemaal niet blijkt te draaien. Dit lijkt me niet echt de bedoeling. Het betreft de Antec Earthwatt 500, welke bij mijn Antec Sonata III-behuizing hoort. Ik lees op internet niets over een soort fan, welke pas draait als hij heet is. Ook heb ik een eigenaar van een Sonata III met ingebouwde voeding gesproken en deze zegt ook dat die van hem gewoon draait.

Ik heb weinig zin in de aanschaf van een nieuwe voeding, aangezien ik er nog nooit problemen mee heb gehad en het zaakje ook niet erg warm wordt. Is het zonder risico om gewoon de ingebouwde ventilator te vervangen? Als dit überhaupt nodig is?

Ik heb geen idee hoelang deze al stilstaat trouwens, ik vond mijn computer altijd al uitzonderlijk stil, dus voor hetzelfde geld is het al zo sinds de (tweedehands) aanschaf van het gehele systeem in 2008. Maar voor hetzelfde geld ook niet. Garantie is verlopen, zal dit nog even dubbelchecken.

[ Voor 18% gewijzigd door MsG op 07-03-2011 12:28 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou de voeding even kunnen openschroeven en kijken wat het probleem is. Kan een kwestie van een draadbreuk/niet aangesloten kabeltje zijn en dat is easy to fix. Aangezien je toch buiten de garantieperiode zit, kan je desnood ook zelf de ventilator vervangen. IMHO heb ik toch liever een draaiende ventilator in mijn voeding zitten, alleen al om het feit dat onderdelen die te warm worden sneller slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Is alles safe nadat hij een uur uitstaat? Of moet ik nog ernstig oppassen met bepaalde onderdelen?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich wel. Haal de stekker even uit het stopcontact en druk de aan/uitknop even een keer of 5 in, zodat alle reststroom uit het systeem getrokken wordt. Daarna zou het veilig moeten zijn om de voeding te openenen, maar kijk altijd uit met metalen delen (schroevendraaier enz) als je in de voeding gaat zitten peuteren, de voeding op zich zal geen gevaar vormen.