Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwillem
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Ben erg enthousiast over mijn Huawei Ideos telefoon met Android 2.2. Ik heb hem nieuw voor 60 (!!) euro in Kenia gekocht vorige week. Hij is in Europa ook te koop maar de prijzen varieren hier rond de 150 pond.

Ben er zelfs zo blij mee dat ik mijn HTC Desire wegdoe. De Ideos heeft een paar beperkingen (geen multitouch, 500mhz cpu, geen flashlight) maar hij is lekker klein, de batterij gaat langer mee en verder doet ie het perfect.

Kortom, een aanrader als je binnenkort naar Afrika gaat. In Kenia zijn er al 3 miljoen van verkocht. Slimme zet van Google.

Specs hier:
http://www.gsmarena.com/huawei_u8150_ideos-3513.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-05 08:02
Alleen in Kenia? Ik ga over zo'n 2 maanden wel naar Zuid-Afrika, Botswana, Zambia en Zimbabwe, misschien een leuk dingetje om mee te nemen. Zit er een simlock op of kan ik het gelijk in Nederland gebruiken met mijn Vodafone kaartje? Leuk uiteindelijk voor in Nederland als kroegentelefoontje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwillem
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09-2024
Volgens de Safaricom verkoper zat er een "datalock" op (whatever that may be) maar ik gebruik hem zonder problemen met mijn T-Mobile sim. Wel moet je een custom keyboard app installeren (ik gebruik Gingerbread) want hij kent geen Nederlands woordenboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-05 14:45
gwillem schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:14:
Volgens de Safaricom verkoper zat er een "datalock" op (whatever that may be) maar ik gebruik hem zonder problemen met mijn T-Mobile sim. Wel moet je een custom keyboard app installeren (ik gebruik Gingerbread) want hij kent geen Nederlands woordenboek.
Ik heb dit apparaat ook.
Gekocht via Ibood en bevalt met totnogtoe prima. Overigens was die daar 99 euro.
flash naar android 2.3 via: http://ideosdevteam.blogs...erman-cyanogen-mod-7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-05 17:40
jmderonde schreef op maandag 25 juli 2011 @ 15:15:
[...]

Ik heb dit apparaat ook.
Gekocht via Ibood en bevalt met totnogtoe prima. Overigens was die daar 99 euro.
flash naar android 2.3 via: http://ideosdevteam.blogs...erman-cyanogen-mod-7.html
Ik heb de u8150 ook via Ibood gekocht (ook naar Cyanogen 6.5.1 geflasht), enige "probleem" dat ik heb, is de Swype (die bij Ibood ook vermeld stond), die krijg ik niet werkend.
De app die ik hiervoor geïnstalleerd heb, ondersteunt de schermresolutie niet ...

Verder voorlopig alleen positieve ervaringen met de Huawei. Batterij gaat lang mee, wifi-ontvangst altijd behoorlijk, navigatie werkt redelijk vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swype heeft geen ondersteuning voor 320x240 schermpjes voor zo ver ik weet...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-05 20:59
CLB schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:59:
Swype heeft geen ondersteuning voor 320x240 schermpjes voor zo ver ik weet...
Ik heb sinds kort ook een u8150 (stock rom) en Swype v3.0 Beta werkt hier echt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zit ik verkeerd en is Swype inmiddels ook op de lage resoluties bezig! Fijn!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
jschot schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 13:39:
[...]

Ik heb sinds kort ook een u8150 (stock rom) en Swype v3.0 Beta werkt hier echt prima.
Bedankt voor je reactie, ik heb nu ook de Beta geïnstalleerd en dit werkt inderdaad vlekkeloos.
Ik ben nieuw in de Android-wereld, en het leek me daarom beter om even te wachten met Beta's, maar nu ik hoorde dat het goed werkt, heb ik het er toch maar op gewaagd.

Het is offtopic, maar waarom moet die swype eigenlijk "gelicensed" worden? Zonder te registreren en je aan te melden werkt dat blijkbaar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
Na de update naar de laatste ROM (7) van Cyanogen, ondervind ik Wifi-problemen.
Af en toe vindt het toestel wel nog beschikbare wifi-punten, maar verbinding maken wil niet meer lukken.
Meestal krijg ik zelfs bovenaan het icoontje van Wifi niet meer te zien, wat er op lijkt te wijzen dat de Wifi niet meer ingeschakeld kan worden?

Heeft iemand hier dezelfde ervaringen mee, en eventueel ook een oplossing?
Op het forum van xda vind ik geen passende oplossing.

Misschien moet ik overwegen om het toestel terug naar de fabrieksinstellingen te resetten, hoewel ik dan een aantal update-voordelen (batterij, snelheid, ...) kwijt ben?

Edit:
Ondertussen de stap gezet om naar fabrieksinstellingen terug te keren.

Wifi werkt opnieuw, tijdens de procedure om wat apps terug te installeren viel me wel op dat wifi soms wegvalt wanneer je aanvinkt om ook "onbekende apps" te kunnen installeren, dus buiten de market om.
Mogelijk had ik dat hiervoor altijd aangevinkt staan, en heeft dat mijn Wifi verstrooid?

[ Voor 22% gewijzigd door BeArt op 18-08-2011 08:26 ]

Pagina: 1