Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:57
Gisteren ben ik bezig geweest met het opnemen van muziek via de versterker van mijn basgitaar. Netjes de Line-out gebruikt van de versterker, naar de Line-in van mijn X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro. Alles werkte perfect, hele mooie opnames kunnen maken!

Maar nu komt het. Toen ik klaar was, heb ik eerst netjes de versterker uitgezet en de kabel daar eerst ontkoppeld. So far so good. Maar toen ik de kabel uit mijn geluidskaart trok, kwam er ineens een harde piep uit de boxen, en was mijn PC finaal vastgelopen. De kabel was op dat moment aan de andere kant dus niet meer aangesloten en lag met zijn jack plug gewoon op de grond.

De PC gelijk uitgezet, en opnieuw gestart. Ik dacht dat alles nog werkte, maar ik had geen geluid meer. In computerbeheer staat bij bij de hardware ook zo'n driehoek met uitroepteken voor de geluidkaart, met de melding "Kan het apparaat niet starten". Ik heb Windows de boel laten repareren, maar dat mocht niet baten. Ook het opnieuw installeren van de drivers hielp niet.

Ik ben bang dat de X-Fi nu overleden is, maar hoop dat er hier nog iemand is die wat suggesties of tips heeft om de kaart tot leven te wekken...

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 10:33
Misschien eens een ander PCIe slot proberen? Heb dit ook vaak aan de hand gehad, maar de kaart bleef toen wel werken..

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomskipsp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 17:20
Dat probleem heb ik ook gehad bij mijn ExtremeMusic. Ik heb toen een volledige driver re-install moeten doen, anders werkte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:57
Ik heb geprobeerd om de kaart in een andere PCI slot te stoppen. Het leek er even op dat het werkte, maar na 1 minuut kreeg ik ineens de IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL melding... Lang geleden dat ik een BSOD heb gehad :(

Ik heb de kaart nu uit mijn systeem gehaald en mijn onboard geluidskaart aangeschakeld. Alles werkt nu weer perfect, geen BSOD's meer. Ik heb mijn PC nu nog even nodig, dus ik ga niet verder klooien met dat ding. Later ga ik nog wel wat testen doen, maar voor nu gaat de X-Fi even de kast in.

Bedankt voor de suggesties in ieder geval :)

Don't dream your life, live your dreams!