Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe Asus P6T deluxe V2, als ik hem opstart maakt rond de cpu iets een fluitend geluid, :Y hij start gewoon op maar geeft geen beeld op geen van de 3 pcie-16 sloten , met verschillende videokaarten.De monitor gaat aan , wat wil zeggen , geen "geen signaal/kabel verbinden"screen maar gewoon gitzwart scherm, en het lampje (ledje) geeft aan dat ie wel merkt dat er verbinding is met de videokaart, maar nogmaals geen beeld :N .
Enig idee iemand?
(Behalve terugsturen) :) ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Al moest je precies weten wat het is, ik ben er vrij zeker van dat je het zelf niet kan herstellen..

Het is zoiezo elektronica..

Dus denk echt wel dat je je moederbord zal moeten binnenbrengen onder garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Videokaart moet normaal in de eerste pci-e slot, gezien vanaf de cpu, sommige moederborden starten niet in een andere.
Extra stroom kabel op moederbord ingestoken?
Extra stroom kabel videokaart?
Kontroleer alle kabels heel goed of ze goed erin gestoken zijn.
Lees handleiding van je moederbord(bios)/videokaart goed door.
Monitor aan de andere aansluiting van de videokaart aansluiten(normaal heb je er 2), of sluit er 2 aan, misschien zit het beeld op de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

jan99999 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 07:52:
Videokaart moet normaal in de eerste pci-e slot, gezien vanaf de cpu, sommige moederborden starten niet in een andere.
Extra stroom kabel op moederbord ingestoken?
Extra stroom kabel videokaart?
Kontroleer alle kabels heel goed of ze goed erin gestoken zijn.
Lees handleiding van je moederbord(bios)/videokaart goed door.
Monitor aan de andere aansluiting van de videokaart aansluiten(normaal heb je er 2), of sluit er 2 aan, misschien zit het beeld op de andere.
als er een fluitend geluid vanaf de cpu afkomt zit er waarschijnlijk niet iets mis bij de videokaart lijkt me. geeft hij zonder videokaart ook een melding? zie je uberhaupt wat als je de pc aanzet, dus post/bios?
Dan zal er wat wellicht wat mis zijn met je mobo of cpu... evt nog proberen met andere voeding.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, totaal geen beeld , behalve zwart, dus geen melding van kabel los of zo. dde cpu en andere componenten zijn prima, heb ze geprobeert en ze komen van een p6t (standaard) en P6T deluxe daar wrken ze ok.
het systeem boot gewoon , het enigste is A) geen beeld en B)dat gefluit!!

Ik weet dat ie in het eerste slot moet maar het kon geen kwaad ze ook in de andere teproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLLeSSportal
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:54

SouLLeSSportal

Teamplay is everything.

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:04:
Nee, totaal geen beeld , behalve zwart, dus geen melding van kabel los of zo. dde cpu en andere componenten zijn prima, heb ze geprobeert en ze komen van een p6t (standaard) en P6T deluxe daar wrken ze ok.
het systeem boot gewoon , het enigste is A) geen beeld en B)dat gefluit!!

Ik weet dat ie in het eerste slot moet maar het kon geen kwaad ze ook in de andere teproberen.
hmm kans dat er een onderdeel van je mobo dan kapot is.

gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Videokaart:
Heb je alle 2 de monitor aansluitingen geprobeerd op de videokaart?
Misschien heb je op 1 wel beeld en de ander geen beeld.

Monitor:
Kijk of de monitor goed staat tav digitaal of d-sub aansluiting.
Normaal schakeld de monitor zelf om, maar soms moet je hem met de hand goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat betreft de pci-e sloten maakt het bij een P6T serie board niet uit of je de videokaart in slot 1 of 2 zet en bij dit moederboard beide sloten werken. Maar wat je eigenlijk een beetje verzuimd hebt en wel de regel is op Tweakers is namelijk het vermelden van alle systeemspecs in de startpost en dan geen verwijzingen. Dat maakt het voor de mede-tweakers toch wel wat praktischer en enige eigen inzet word gewaardeerd en ook wel vereist

[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 07-03-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik dus normaal doen, maar een kaal bord heeft weinig specs, Wat ik ook doe resultaat hetzelfde. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-09 22:48
Lijkt mij dan echt op een defect van een elektronische component. Je kan hem beter binnen brengen op garantie ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:49:
Zou ik dus normaal doen, maar een kaal bord heeft weinig specs, Wat ik ook doe resultaat hetzelfde. :/
Het gaat erom dat het niet direct aan je board hoeft te liggen en het ook belangrijk is welke componenten je op het board gebruikt en erop aangesloten zitten. Voor hetzelfde kan het ook je voeding zijn die bv teveel stroom of te weinig stroom leverd waardoor er bepaalde spoelen gaan trillen en die toon veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok,sorry, zal niet meer gebeuren. maar de enigste constante in dit verhaal zijn de CPU en het bordje zelf, verder alles een andere voeding , geheugen, etc geprobeerd.

Specs
Probleem: Mainboard van Asus P6T deluxe V2.
Cpu: I7 920 stepping D0
Ram ddr3 : 3 X 2gb OCZ platinum 12800 (1600mhz) / Nanya 3 x 1gb NANYA 1GB DDR3 8500 ECC NT1GC72B89A0NF-BE
PSU : Seasonic X900 SS-900HP 900w / Coolermaster 620W silent pro / idem 500W
Graka: Ati Asus 5870 1gb / Sapphire 4670 1gb ultimate / Club3d 4870x2 2gb
Nvidea XFX 8500gs en een Ati PCI rega xl 8mb (nieuw gekocht)
Cooling : Stock.
Sound : NVT

dat was het ongeveer wel.

met de pci vga kaart kreeg ik geen beeld, maar mischien dat je in de bios of zo wat uit moet zetten of zo.
ik dacht dat dat wel ging werken, maar helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er dan niemand hier die weet wat CPU whine is?

[google=cpu whine]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank__B
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:20
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:45:

[google=cpu whine]
Zeker wel, ik heb er met mijn E8500 / P5E-deluxe ook last van. Dat is gewoon vanwege de veranderende belasting van de CPU op mijn mobo, en wellicht minder hoge kwaliteit componenten ;) . In dit geval lijkt het me eerder sluiting in het bord aangezien alles al geswapped is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Behalve de CPU ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat (zal wel weer ff duren zoals gewoonlijk ) dan maar RMA ;w .Trouwens , de cpu is "not to blame "een 965 geeft het zelfde effect (or lack of it).De 920 draait nu rustig zijn rondjes op een zuster bord :Y ,alleen de luxe versie, no whinning, helemaal geruisloos. 8)

:w Adhd

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2011 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:54
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:45:

[google=cpu whine]
Wel, ik was me niet bekend met dit fenomeen... Ik zou er gek van komen. Zo zie je maar, weer iets bijgeleerd...

No Gillette, No Minette

Pagina: 1